  • 1. Data: 2009-08-08 10:00:14
    Temat: SSD i Raid
    Od: marcin88 <a...@o...pl>

    Witam
    Zastanawiam się czy istnieje sens stosowania innego raid niż raid 0 przy
    dyskach SSD słyszałem, że dyski te są "bezawaryjne" a gwarancja to
    jedynie formalność.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-08 10:26:49
    Temat: Re: SSD i Raid
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 08 Aug 2009 12:00:14 +0200, marcin88 napisał(a):

    > Witam
    > Zastanawiam się czy istnieje sens stosowania innego raid niż raid 0 przy
    > dyskach SSD słyszałem, że dyski te są "bezawaryjne" a gwarancja to
    > jedynie formalność.

    A ja słyszałem, że Titanic był niezatapialny.
    Nie ma urządzeń bezawaryjnych, zwłaszcza elektronicznych.
    IMHO raid0 + backup ważnych danych to dobry pomysł.

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2009-08-08 10:30:33
    Od: marcin88 <a...@o...pl>

    Ale jak wykryć że jeden z dysków uległ zniszczeniu ?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-08-08 10:45:42
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba marcin88 napisała na pl.comp.pecet:

    > Zastanawiam się czy istnieje sens stosowania innego raid niż raid 0
    > przy dyskach SSD słyszałem, że dyski te są "bezawaryjne" a gwarancja
    > to jedynie formalność.

    Gdzie niby? Przecież one psują się po pewnej ilości zapisów, chyba że to
    już nieaktualne? ;)

    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-08-08 11:02:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marcin88" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Ale jak wykryć że jeden z dysków uległ zniszczeniu ?

    system się nie uruchomi

  • 6. Data: 2009-08-08 11:10:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > dyskach SSD słyszałem, że dyski te są "bezawaryjne" a gwarancja to jedynie

    To prowokacja?

  • 7. Data: 2009-08-08 18:02:42
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Ktoś coś wie ale .. ogólnie to g..o wiemy ...
    Limitowana jest ilość zapisów ALE nielimitowana odczytów , kiedyś system nie
    wstanie , ale podłączony dysk do kieszeni pozwoli odzyskać cały obraz
    zawartości - czego o mechanicznych powiedzieć się nie da (bez przekładki
    elektroniki / talerzy w gorszym przypadku). Retencja danych 10 lat .,..w
    teorii.

  • 8. Data: 2009-08-09 18:47:08
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Chrispl27" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wstanie , ale podłączony dysk do kieszeni pozwoli odzyskać cały obraz

    jasne, chyba noktowizorem czarodziejska kulą

    >- czego o mechanicznych powiedzieć się nie da (bez przekładki elektroniki /
    >talerzy w gorszym przypadku).

    tu też pojechałeś, wymiana talerzy w celu odzyskania danych, czyli wyjmujesz
    talerz z danymi wkładasz inny i cudownie zawiera on właśnie te same dane co
    na usunietym talerzu ...

  • 9. Data: 2009-08-14 10:35:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    marcin88 pisze:
    > Zastanawiam się czy istnieje sens stosowania innego raid niż raid 0 przy
    > dyskach SSD słyszałem, że dyski te są "bezawaryjne" a gwarancja to
    > jedynie formalność.

    Dyski SSD zdecydowanie nie są bezawaryjne, a gwarancja wcale
    nie jest formalnością. I jak komuś zależy na bezpieczeństwie
    danych to dalej będzie używał RAID 1 czy RAID 5.

    Zmień źródło informacji :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |