-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Jackare" <...@s...de.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: SR 500 zwiększone obroty
Date: Wed, 22 Jul 2009 14:45:00 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 33
Message-ID: <h4727d$kqm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <7...@b...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: egj63.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1248267309 21334 83.21.73.63 (22 Jul 2009 12:55:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jul 2009 12:55:09 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <7...@b...googlegroups.com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:605530
[ ukryj nagłówki ]
Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]
Prawdopodobnie tzw "fałszywe powietrze" pobierane przez gaźnik.
Po nagrzaniu w efekcie rozszerzalności termicznej materiału następuje gdzieś
w gaźniku zasysanie lewego powietrza i masz taki efekt jakbyś odemknął
przepustnicę.
Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia śrubowe gaźnika i gaźnika z
silnikiem (głowicą). Nie wiem jak jest w eserce. Jeżeli masz połączenie
kołnierzowe, to po obydwu stronach pod łbami śrub i pod nakretkami powinny
być podkładki które spełniają tam rolę uszczelek. Dodatkowo pod nakrętkami
powinny być podkładki sprężyste lub powinny być zastosowane nakrętki
samokontrujące lub zwykłe nakrętki ale na klej do gwintów. Przy połączeniu
kołnierzowym zazwyczaj wystepuje podkładka (raczej może przekładka) pomiędzy
gaźnikiem a cylindrem wykonana z tworzywa sztucznego, taka jakby uszczelka
tyle że gruba. Pełni ona rolę izolatora termicznego i zapobiega
niekorzystnemu nagrzewaniu się gaźnika. Przekładka taka może się też
znajdowac pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym. Wszystkie połączenia,
także te z przekładką powinny być dobrze uszczelnione.
Jeżeli połączenie gaźnika z kolektorem lub głowicą na króciec także
przyjrzyj się jego szczelności.
Kolejnym miejscem narażającym na dopływ lewego powietrza jest oś
przepustnicy. Osadzenie tej osi w korpusie gaźnika może się po latach
wypracować i rozszczelnic dając w efekcie "cudownie" niestabilną pracę
silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Kiedyś się takie zużycia
regenerowało, teraz większość napraw wykonuje się poprzez wymianę całego
podzespołu.
Jeżeli masz możliwość, załóż inny gaźnik, wykonaj "dłuższe rozgrzanie" i
porównaj efekty
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.09 23:12 Eskimos
- 24.07.09 20:16 Kuczu
- 26.07.09 14:47 Sta$
- 27.07.09 01:41 szalat
- 27.07.09 03:35 Sta$
- 27.07.09 08:27 Eskimos
- 27.07.09 08:39 Kefir
- 27.07.09 08:44 Jasio
- 27.07.09 08:58 Kefir
- 27.07.09 09:02 Jasio
- 27.07.09 13:14 szalat
- 29.07.09 04:50 zbigi
- 29.07.09 07:14 Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=