eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSR 500 zwiększone obrotyRe: SR 500 zwiększone obroty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: SR 500 zwiększone obroty
    Date: Wed, 22 Jul 2009 14:45:00 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <h4727d$kqm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <7...@b...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: egj63.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1248267309 21334 83.21.73.63 (22 Jul 2009 12:55:09
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jul 2009 12:55:09 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@b...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:605530
    [ ukryj nagłówki ]


    Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
    obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]

    Prawdopodobnie tzw "fałszywe powietrze" pobierane przez gaźnik.
    Po nagrzaniu w efekcie rozszerzalności termicznej materiału następuje gdzieś
    w gaźniku zasysanie lewego powietrza i masz taki efekt jakbyś odemknął
    przepustnicę.
    Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia śrubowe gaźnika i gaźnika z
    silnikiem (głowicą). Nie wiem jak jest w eserce. Jeżeli masz połączenie
    kołnierzowe, to po obydwu stronach pod łbami śrub i pod nakretkami powinny
    być podkładki które spełniają tam rolę uszczelek. Dodatkowo pod nakrętkami
    powinny być podkładki sprężyste lub powinny być zastosowane nakrętki
    samokontrujące lub zwykłe nakrętki ale na klej do gwintów. Przy połączeniu
    kołnierzowym zazwyczaj wystepuje podkładka (raczej może przekładka) pomiędzy
    gaźnikiem a cylindrem wykonana z tworzywa sztucznego, taka jakby uszczelka
    tyle że gruba. Pełni ona rolę izolatora termicznego i zapobiega
    niekorzystnemu nagrzewaniu się gaźnika. Przekładka taka może się też
    znajdowac pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym. Wszystkie połączenia,
    także te z przekładką powinny być dobrze uszczelnione.
    Jeżeli połączenie gaźnika z kolektorem lub głowicą na króciec także
    przyjrzyj się jego szczelności.
    Kolejnym miejscem narażającym na dopływ lewego powietrza jest oś
    przepustnicy. Osadzenie tej osi w korpusie gaźnika może się po latach
    wypracować i rozszczelnic dając w efekcie "cudownie" niestabilną pracę
    silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Kiedyś się takie zużycia
    regenerowało, teraz większość napraw wykonuje się poprzez wymianę całego
    podzespołu.
    Jeżeli masz możliwość, załóż inny gaźnik, wykonaj "dłuższe rozgrzanie" i
    porównaj efekty
    --
    Jackare

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: