  • Data: 2010-03-13 16:12:19
    Temat: SPIF w Atmega88
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam sobie transmisje SPI z urzadzeniem Slave (sam jestem Masterem).
    Procek to Atmega88 @ 3.3V @ 6MHz.

    Program wysyła duzo bajtów w ta i nazad, ale zawsze wygląda to tak:

    SPDR = 0x??;

    while(!(SPSR & (1<<SPIF)));

    Powyzsze linijki wywoluja się w przerwaniu zegara. Główny program nie
    korzysta z SPI.

    Niestety okazyjnie program zwisa. Ale nie podczas pracy, tylko startu.
    Po prostu co ktoryś start procesora program przestaje funkcjonować
    zatrzymujać sie na takim while(...) ; w nieskończoność. Wiem, ze do tego
    miejsca dochodzi bo widzę efekty działania programu do wystąpienia
    pierwszego przerwania zegara. I wtedy zonk.

    Probowałem uproscić program i problem wystepuje nawet przy wysyłaniu
    paru bajtow przez SPI. Jak mowie, psuje sie tylko co któryś start
    procesora. Jak juz przejdzie pierwszy raz to będzie potem miliony razy
    przechodził bez problemu ladnie pracując.

    Teraz pytanie: słyszał ktoś może o jakims bugu w tym procesorze
    związanym z SPI? Wiem, ze problem jest raczej w moim kodzie, ale
    wolałbym zeby mi ktoś to jasno stwierdził: u mnie działa.