  • 1. Data: 2011-04-27 14:20:08
    Temat: SMART - interpretacja wyników
    Od: akanid <a...@f...email>

    Panowie i Panie, mam problem z dyskiem. Ale po kolei.

    W kompie siedzi 5 dysków. 2 z nich były wcześniej w RAID 0 i tworzyły
    320GB macierz. Zlikwidowałem RAID i postawiłem system na jednym z tych
    dwóch 160GB dysków. Szybko zaczęły się problemy. Czasem komp się nie
    chce zabotować bo gubi (w BIOSie) tenże dysk (zmienia sie kolejność
    szukania OS na dyskach). i tak kilka razy już się stanęło.

    Sprawdziłem smarta dla 1 dysku 160 gdzie siedzi system:
    http://zapodaj.net/209d8778a6bb.jpg.html

    i porównałem od razu z drugą 160GB
    http://zapodaj.net/ab378d09d727.jpg.html

    Ten dysk jest na razie całkowicie pusty po formatowaniu a nie wiem jak
    się to ma do odczytu SMART.

    Wychodzi na to że jest problem z pierwszym dyskiem. Próbowałem sobie
    pomóc artykułem: http://tinyurl.com/63t65oy i wiem co oznaczają
    parametry ale ni czorta nie rozumiem co oznaczają poszczególne cyferki
    dla poszczególnych parametrów. Może mi ktoś z tym pomóc?

    No i najważniejsze: Co z dyskiem? Śmieć? Czy warto przenieść dane na ten
    drugi dysk czy lepiej oba do kosza i kupić nowy? Jak widzicie oba dyski
    już trochę godzin wypracowały. Szczególnie ten drugi który o dziwo jest
    wg SMART w lepszym stanie. Zaznaczam, że na dysku nie ma absolutnie
    żadnych istotnych danych.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    akanid

  • 2. Data: 2011-04-27 18:10:30
    Temat: Re: SMART - interpretacja wyników
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 27 Apr 2011 16:20:08 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ip98mp$ru8$1@inews.gazeta.pl>
    od akanid <a...@f...email> :
    >Panowie i Panie, mam problem z dyskiem. Ale po kolei.

    >Sprawdziłem smarta dla 1 dysku 160 gdzie siedzi system:
    >http://zapodaj.net/209d8778a6bb.jpg.html

    Wysoka wartość C7, prawdopodobnie spaprany tor transmisyjny
    dysk->komputer(kable, styki itp), ja bym potestował w innym
    komputerze.