  • Data: 2011-09-12 09:03:29
    Temat: SD --> IDE (stary laptop)
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie :-)

    Tytułem wstępu: mam sobie ja cacko w postaci
    ThinkPada 365X (Pentium 100MHz, 8MB RAM, DOS 6.2.2 i kupa
    radochy).

    Laptop ten ma stary, głośny i ostro zajechany dysk 810MB.
    Spradziłem, że maszyna obsługuje _nawet_ do 8.9GB! ;-)

    Wpadłem jednak na pomysł (dla swojej wygodny, bo mnie ręka
    boli o zmieniania dyskietek) żeby wsadzić coś takiego:
    http://allegro.pl/sd-sdhc-mmc-to-2-5-44-pin-ide-adap
    ter-ssd-f-vat-i1801710079.html

    Czy jak wsadzę tam SDHC 4GB, sformatuje ładnie na FAT16, to
    ma prawo to zadziałać z tak wiekowym sprzętem?
    Karta nie będzie mocno używana, żadnego pliku wymiany:
    załadowanie DOSa, potem gry, która pewnie wyląduje cała
    w pamięci (właśnie idzie mi dodatkowe 32MB RAM z Allegro).

    Ogólnie dziwna sprawa - dysk obecnie wsadzony do laptopa
    ma standardowe złącze IDE 2.5 ale jednak po podłączeniu
    przez przejściówkę IDE--> USB do standardowego komputera
    nie jest widoczny.

    p.s. kupa radochy z takim laptopem - przecudne wykonanie wnętrza
    (laptop składany w UK a częśći produkowane w USA), teraz
    już takich nie robią ;)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel