-
1. Data: 2012-07-01 17:23:38
Temat: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: kaszlak <o...@w...pl>
Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego
akumulatora i mam spadek napięcia nawet do 7V, generalnie bez
obciążenia, na "biegu" jałowym napięcia faluje między 7 a 10-11V.
Czy taki spadek napięcia to nie za dużo, i czy po ustaleniu się obrotów
na jakimś poziomie napięcie nie powinno być stałe, a anie pływać?
Szczotki są dobre, komutator też wygląda OK.
Są jakieś delikatne luzy na tulejach, ale nie wiem czy są w normie czy
może za bardzo są już wyrobione i dlatego wirnik tłucze po obudowie,
obciera się i robi zwarcie?
Jak to powinno wyglądać, szczególnie to napięcie?
-
2. Data: 2012-07-01 21:54:02
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: Adampio <a...@o...pl>
W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
> mam spadek napięcia nawet do 7V
W którym miejscu? Bo spory opór/kiepski kontakt przewiduję na krokodylkach
-
3. Data: 2012-07-02 06:35:52
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 01 Jul 2012 17:23:38 +0200, kaszlak napisał(a):
> Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
> Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego
> akumulatora i mam spadek napięcia nawet do 7V, generalnie bez
> obciążenia, na "biegu" jałowym napięcia faluje między 7 a 10-11V.
> Czy taki spadek napięcia to nie za dużo,
Za duzo, 10V to ja mam jak kreci silnikiem.
Z tym ze mogly zawinic zaciski w kablach.
> i czy po ustaleniu się obrotów
> na jakimś poziomie napięcie nie powinno być stałe, a anie pływać?
Cos tam zawsze bedzie sie zmieniac, to nie fabryka polprzewodnikow (dawniej
apteka).
> Są jakieś delikatne luzy na tulejach, ale nie wiem czy są w normie czy
> może za bardzo są już wyrobione i dlatego wirnik tłucze po obudowie,
> obciera się i robi zwarcie?
Jak juz masz wyciagniety to wymienic tulejki trywialne jest.
J.
-
4. Data: 2012-07-03 09:41:35
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: " " <a...@g...pl>
Witam serdecznie.
Bez obciążenia napięcie powinno być zbliżone do nominalnego. Minimalny spadek
tylko na rezystancji wewnętrznej akumulatora.
Tak czy inaczej powinno być blisko 12V.
Coś Ci się tam klinuje mechanicznie albo akumulator do niczego.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://speedyelise.fora.pl
http://tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2012-07-03 10:33:48
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
> Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
> Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego akumulatora i
mam spadek napięcia nawet do 7V,
Na klemach sprawnego akumulatora? To oznaczałoby prądy rzędu 100-200A (albo i lepiej
zależy jaki aku).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
6. Data: 2012-07-03 15:54:38
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: "jacek" <j...@p...pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:jsuapc$a4q$1@news2.ipartners.pl...
>W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
>> Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
>> Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego
>> akumulatora i mam spadek napięcia nawet do 7V,
>
> Na klemach sprawnego akumulatora? To oznaczałoby prądy rzędu 100-200A
> (albo i lepiej zależy jaki aku).
Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ?
pozdrawiam
Jacek
-
7. Data: 2012-07-03 16:37:27
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: "jacek" <j...@p...pl>
Użytkownik "jacek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:jsute8$etl$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
> wiadomości news:jsuapc$a4q$1@news2.ipartners.pl...
>>W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
>>> Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
>>> Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego
>>> akumulatora i mam spadek napięcia nawet do 7V,
>>
>> Na klemach sprawnego akumulatora? To oznaczałoby prądy rzędu 100-200A
>> (albo i lepiej zależy jaki aku).
>
> Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ?
pomyslalem luznych tulejach i skoszonym wirniku ale wtedy przeciez
nie tylko opor mechaniczny ale powstaje zwarcie wiec faktycznie moze i 200A
wziasc
Ten prad musialby przeksztalcic sie w cieplo
pozdrawiam
Jacek
-
8. Data: 2012-07-04 09:46:46
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-07-03 16:37, jacek pisze:
> nie tylko opor mechaniczny ale powstaje zwarcie wiec faktycznie moze i 200A
> wziasc
>
> Ten prad musialby przeksztalcic sie w cieplo
Iskry, ciepło itd; chyba by zauważył...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
9. Data: 2012-07-04 14:00:15
Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
jacek <j...@p...pl> wrote:
> Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ?
Sprawny nie.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/