  • 11. Data: 2018-04-04 13:18:39
    Temat: Re: Rozbita szyba - jak uzyskac odszkodowanie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-04-03 o 21:42, Jacek pisze:

    > Sedno sprawy jest w sformułowaniu "bujasz się z nim". Jak znam
    > realia, to i zarządca drogi i firma prowadząca roboty umyją ręce.
    > Jacek

    No i co z tego że "umyją ręce"? Nadal masz wobec właściciela/zarządcy
    drogi jakieś roszczenia i do sądu zawsze można z tym pójść.
    Bardzo też nobilitujące dla zarządcy drogi jest przesłanie im swoich
    żądań przez pełnomocnika, najlepiej w postaci kancelarii prawnej. Im
    więcej nazwisk w nazwie kancelarii prawnej tym szybciej wypłacają
    odszkodowanie.

  • 12. Data: 2018-04-04 18:51:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.04.2018 o 13:18, nadir pisze:
> [...]
    > żądań przez pełnomocnika, najlepiej w postaci kancelarii prawnej. Im
    > więcej nazwisk w nazwie kancelarii prawnej tym szybciej wypłacają
    Tak, tak, oczywiście.
    Jak się nie ma jednego porządnego dowodu, to się przedstawia ich całą
    masę (w kupie siła).
    Jak udowodnić, że TEN kamień był z prac drogowych, a nie na przykład
    spadł z innego samochodu? Zabezpieczono kamień, jako dowód w sprawie? ;-)
    Jacek
    PS
    piszę to nie po to, żeby kogoś wkurzać, tylko na podstawie własnych
    przejść z potrąconą sarną poza terenem oznakowanym znakiem "zwierzęta
    dzikie". Zarządca drogi też ma swoich prawników i też wie, jak spławić
    kierowcę z roszczeniami.
    Jak ktoś ma dużo wolnego czasu i samozaparcia, to droga do sądu wolna.

  • 13. Data: 2018-04-04 20:32:52
    Od: p...@g...com

    Podpytaj kogoś kto ma wykupioną ochronę prawną, ich prawnicy dają rekomendację czy
    warto i zazwyczaj mają rację ;-)

  • 14. Data: 2019-04-04 16:34:47
    Temat: Re: Rozbita szyba - jak uzyskac odszkodowanie - ciag dalszy
    Od: Przem <p...@o...pl>

    Witam uprzejmie,

    W sam raz rok po moim poscie (do wgladu ponizej) "cos" sie ruszylo w
    sprawie mojej rozbite szyby :)

    Musze przyznac ze nie poswiecalem zbyt duzo czasu na temat, i czasem
    zajelo mi troche zanim kontynuowalem wymiane korespondencji.

    W skrocie, pierwszym krokiem po skompletowaniu dokumentacji (zasadniczo
    notatka z policji) wyslalem pismo do GDDKiA korzystajac z ich wniosku.

    Troche musialem czekac, w odpowiedzi zostalem poinformowany ze moj
    wniosek o odszkodowanie zostal przekazany do wykonawcy przbudowy (Salini).

    Tutaj juz naprawde dlugo nie bylo kontaktu, i wyslalem nawet dwa pisma z
    ponagleniem.

    W koncu dwa tygodnie temu odezwalo sie do mnie Generali (ubezpieczyciel
    Salini) z prosba o umowienie spotkania z rzeczoznawca (tak, przez ten
    rok jezdzilem z peknieta szyba...)

    Wlasnie dostalem "rozliczenie szkody" - na zawrotna kwote 527,88zl brutto :D

    Teraz pytanie:
    - czy moge wymagac od nich naprawy w autoryzowanym serwisie? Dzwonilem
    do Opla, koszt wymiany to min. 2000zl!
    - w zwiazku z duza rozbieznoscia wyliczenia - moge wymagac rozliczenia
    bezgotowkowego? (serwis wysle rachunek go Generali z ostateczna kwota?)

    Niestetety (albo stety) pismo z Generali ma adnotacje:
    "Niniejsze pismo stanowi jedynie informację o wysokości ustalonej szkody
    i nie stanowi oświadczenia o przyjęciu odpowiedzialności przez Generali
    T.U. S.A.. Decyzja o przyjęciu odpowiedzialności zostanie podjęta po
    przeprowadzeniu dalszych czynności likwidacyjnych, zmierzających do
    ustalenia stanu faktycznego i zasadności zgłaszanych roszczeń.
    Zastrzegamy także, iż rozmiar odszkodowania może ulec zmianie w stosunku
    do wyżej ustalonej wartości szkody, jeżeli w toku dalszych czynności
    likwidacyjnych zostaną ustalone okoliczności rozszerzające lub
    ograniczające odpowiedzialność odszkodowawczą ubezpieczyciela zgodnie z
    powszechnie obowiązującymi przepisami prawa."

    Teraz dam im kilka dni dalsze informacje...

    Przem

  • 15. Data: 2019-04-04 21:11:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Nigdy nie naprawiałem z cudzego ubezpieczenia. Naprawiałem z AC.
    Standardowo umawiam się z rzeczoznawcą z ubezpieczalni w serwisie ASO,
    robi oględziny i potem przysyła wycenę - przykładowo 1700 zł. Podpisuję
    cesję na rzecz ASO, ASO naprawia, kosztorys wychodzi 7400 zł. I dalej
    już się boksują między sobą.

  • 16. Data: 2019-04-05 11:52:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-04-04 o 21:11, Poldek pisze:

> [...]
    > robi oględziny i potem przysyła wycenę - przykładowo 1700 zł. Podpisuję
    > cesję na rzecz ASO, ASO naprawia, kosztorys wychodzi 7400 zł. I dalej

    I pyk, podwyżka składki AC, ale kto bogatemu zabroni... ;)

    PS
    POD postem....

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2019-04-06 00:16:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-05 o 11:52, viktorius pisze:

    > I pyk, podwyżka składki AC, ale kto bogatemu zabroni... ;)

    Masz jakieś doświadczenie w likwidacji szkody z OC zarządcy drogi?
    Opisałem swoje doświadczenie dot. tego, co się działo, gdy była różnica
    wyceny między ubezpieczalnią i warsztatem.

  • 18. Data: 2019-04-06 08:45:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2019 o 11:52 viktorius <v...@i...pl> pisze:

    > I pyk, podwyżka składki AC, ale kto bogatemu zabroni... ;)

    Zależy jaka polisa. U mnie mam zapis, że za jedną szkodę w roku
    likwidowaną z AC nie ma zwyżki.
    Dodatkowo można wykupić pakiet "szyby" - naprawa, wymiana szyby nie wpływa
    na przyszłe składki.
    Też w tym roku wymieniałem szybę z AC w ASO. Wstawiłem auto, podpisałem
    kwitek, odebrałem z wymienioną szybą. Żadne wyceny z ubezpieczalni mnie
    nie interesowały, nie widziałem na oczy żadnego rzeczoznawcy.

    TG

  • 19. Data: 2019-04-06 09:34:40
    Od: p...@g...com

    Też o tym słyszałem chyba w Allianz. Znajoma miała miała przerysowany bok, auto
    zastępcze na tydzień ale zwyżki nie było.

  • 20. Data: 2019-04-06 13:48:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2019 o 09:34 <p...@g...com> pisze:

    > Też o tym słyszałem chyba w Allianz. Znajoma miała miała przerysowany
    > bok, auto zastępcze na tydzień ale zwyżki nie było.

    Likwidowałem szkody z AC kilka razy (6-8) na kilku autach, kilka razy
    miałem auta zastępcze z polisy. Zawsze w Allianz lub Warcie.
    Nigdy nie miałem zwyżki, a miałem też szkody po gradobiciu na dwóch autach
    (każde ubezpieczone w innym towarzystwie) z fakturą z ASO na kilkanaście
    tysięcy.
    Wszystko jest kwestią polisy - trzeba wiedzieć za co się płaci i jaki
    wariant wybrać.
    Obstawiam, że każdy ubezpieczyciel ma wariant AC w którym można mieć jedną
    szkodę w roku bez utraty zniżek, są też dodatkowe opcje typu szyby, opony,
    kradzież.
    Zupełnie nie rozumiem sytuacji, w której ktoś nie zgłasza szkody z AC "bo
    nie chce stracić zniżek".
    Po co w takim razie płaci za to AC? - wystarczy przecież dopłacić 200,300
    zł do polisy z wyższym wariantem ubezpieczenia i nie mieć takich
    dylematów. Byle laweta w Wawie to koszt 200-250 zł.

    Nie kupuję polis w internecie, zawsze przyjeżdza do mnie agent (od nastu
    lat ten sam) i pokazuje mi kalkulacje z różnymi opcjami w różnych
    towarzystwach. Często polisy internetowe, nie mają takiego zakresu ochrony
    co ta sama polisa u agenta (bo ma więcej dostępnych opcji), agent może też
    dać zniżki (ale oczywiście nie musi), które w internecie są niedostepne:
    zniżka od agenta, zniżka stały klient, zniżka rodzinna (bo mam dzieci, bo
    dziecko ma polisę sportową w tym TUI), zniżka za ubezpieczenie domu, itp.
    Suma sumarum polisa u agenta (bardziej wypasiona) wychodzi w cenie polisy
    z wyszukiwarek internetowych.

    TG