  • 61. Data: 2017-10-05 23:52:56
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-04 o 23:33, Poldek pisze:

> [...]
    > skręcając w lewo ma prawo jechać tylko wtedy, kiedy jest pewien, że nie
    > wymusza na nikim pierwszeństwa. Widać, że jest droga dla rowerów, a on
    > jedzie za poprzedzającym pojazdem jakby ten był wzorem do naśladowania.
    > Widzę na tym filmie, że kierujący samochodem nie wie, gdzie jest i co
    > robi. Jego komentarz "rower pojawił się nagle" to potwierdza. Widzę na
    > tym filmie, że dojeżdżając do przecięcia z drogą dla rowerów nie
    > zwolnił, nie rozejrzał się, nie upewnił się, że nie nadjeżdża ani z
    > jednej, ani z drugiej strony żaden rower.

    Czyli też zauważasz rowerzystę w ostatniej chwili?

    yabba

  • 62. Data: 2017-10-06 08:12:37
    Od: p...@g...com

    --A co karta rowerowa ma do zdrowego rozsądku?

    karta rowerowa gwarantuje minimum programowe do poruszania sie po drogach, tu oprocz
    wspomnianej juz proby samobojczej mozemy miec pacjenta ktory po prostu nie ogarnia
    przepisow i bedzie tak jezdzil dopoki ktos go nie wysle na cmentarz

  • 63. Data: 2017-10-06 08:34:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2017 o 08:12, p...@g...com pisze:

    > karta rowerowa gwarantuje minimum programowe do poruszania sie po drogach,

    No ale ten właśnie to minimum miał. Na "karcie" mówią, że zielone daje
    pierwszeństwo a skręcający w lewo mają go ustąpić i właśnie tą wiedzę
    próbował zastosować w praktyce.

    > tu oprocz wspomnianej juz proby samobojczej mozemy miec pacjenta ktory po prostu
    nie ogarnia przepisow i bedzie tak jezdzil dopoki ktos go nie wysle na cmentarz

    Przepisy to akurat z grubsza ogarniał. Rozsądku mu zabrakło.

    Dla wszystkich co myślą, że kara rowerowa coś zmieni proponuję obejrzeć
    sobie polskie drogi czy inny stopcham - zdecydowana większość
    przedstawionych tam bochaterów (nie poprawiać) ma prawo jazdy. I w
    każdym odcinku można obejrzeć kilka ujęć pod tytułem "jestem w prawie to
    pierdolnę".

    Dodatkowo jak już dochodzi do "W" z udziałem rowerzysty to w większości
    wypadków sprawcą jest ten "profesjonalny, certyfikowany kierownik z
    urzędowym papierem" a nie rowerant bez karty. Co znaczy tyle, że całe to
    prawko jest chuja warte, skoro lepiej wypadają amatorzy bez żadnego papieru.

    Shrek

  • 64. Data: 2017-10-06 09:24:09
    Od: p...@g...com

    -- No ale ten właśnie to minimum miał.

    napisz moze: wydaje mi sie (tu wpisz kula czy fusy) ze kierujacy rowerem posiada
    karte rowerowa

    --Dla wszystkich co myślą, że kara rowerowa coś zmieni proponuję obejrzeć
    sobie polskie drogi czy inny stopcham - zdecydowana większość
    przedstawionych tam bochaterów (nie poprawiać) ma prawo jazdy.

    wow kierujacy posiada prawo jazdy ? coz to za ewenement :-)

    --I w każdym odcinku można obejrzeć kilka ujęć pod tytułem "jestem w prawie to
    pierdolnę".

    to prawda msciwosc w narodzie straszna :-)

    --Co znaczy tyle, że całe to prawko jest chuja warte, skoro lepiej wypadają amatorzy
    bez żadnego papieru.

    nie glosowales czasem na Korwina czy Kukiza ? oni tez widza czarno-bialy swiat :-)

  • 65. Data: 2017-10-06 11:32:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 08:34, Shrek pisze:

> [...]
    > urzędowym papierem" a nie rowerant bez karty. Co znaczy tyle, że całe to
    > prawko jest chuja warte, skoro lepiej wypadają amatorzy bez żadnego

    I to jest smutna prawda. Nie papier gra główną rolę, tylko trochę oleju
    w głowie. A tutaj niektórzy (chyba kierowcy!) postulują osobne światła
    dla każdego kierunku ruchu i dodatkowe światła dla różnych rodzajów
    ruchu. Nie potrafią myśleć za kierownicą, nie ogarniają skrzyżowań, ale
    prawo jazdy mają.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 66. Data: 2017-10-06 12:07:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.10.2017 o 09:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Pomysl z predkoscia dobry, ale oni az tak bardzo nie zwolnia i
    > sytuacje kolizyjne beda.

    Ale już nie będą twierdzić, że mają pierwszeństwo i mogą jeździć jak tylko
    szybko chcą.
    Zresztą nawet jak nie zwolnią do prędkości pieszego (4-6 km/h) tylko do
    ok. 10km/h to i tak ich będzie łatwiej zauważyć niż teraz. Teraz
    teoretycznie mogą jechać 50km/h (przeważnie).

    --
    SW3
    ----

  • 67. Data: 2017-10-06 14:34:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 18:34, s...@g...com pisze:
    > (...)
    > Jak juz np. Adam napisał jest to rozwiązanie często stosowane.
    > czesem wręcz sa dorysowane pasy w poprzek i wszyscy piesi idą gdzie im najbardziej
    pasuje w trakcie swojego taktu.

    Przykład:

    http://japoniainsight.blogspot.com/2015/01/skrzyzowa
    nie-shibuya-znak-rozpoznawczy.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 68. Data: 2017-10-06 15:29:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2017 o 09:24, p...@g...com pisze:
    > -- No ale ten właśnie to minimum miał.
    >
    > napisz moze: wydaje mi sie (tu wpisz kula czy fusy) ze kierujacy rowerem posiada
    karte rowerowa

    Wydaje mi się, że nie miał (ani kula ani fusy - statystyka). I nie ma to
    nic do rzeczy, bo własnie na "karcie" nauczyłby się dokładnie tego co
    uczynił - że pierwszeństwo mają ci co mają zielone na wprost, a ci co
    skręcają mają ustąpić. Gdzie ty posiadanie karty rowerowej bądź nie
    cokolwiek zmienia?

> [...]
    > przedstawionych tam bochaterów (nie poprawiać) ma prawo jazdy.
    >
    > wow kierujacy posiada prawo jazdy ? coz to za ewenement :-)

    No właśnie posiada i nic nadzwyczajnego z tego nie wynika.

    > --Co znaczy tyle, że całe to prawko jest chuja warte, skoro lepiej wypadają
    amatorzy bez żadnego papieru.

    > nie glosowales czasem na Korwina czy Kukiza ? oni tez widza czarno-bialy swiat :-)

    Nie:P W środowiskach glosującuych na w/w uchodzę za lewaka (czyli
    przeciętnego człowieka). Za to ty chyba masz coś z nimi wspólnego, bo
    twoim zdaniem karta rowerowa miałaby automatycznie zapewniać zdrowy
    rozsądek i instynkt samozachowawczy:P

    Shrek

  • 69. Data: 2017-10-06 15:35:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2017 o 12:07, SW3 pisze:

    > Zresztą nawet jak nie zwolnią do prędkości pieszego (4-6 km/h) tylko do
    > ok. 10km/h to i tak ich będzie łatwiej zauważyć niż teraz. Teraz
    > teoretycznie mogą jechać 50km/h (przeważnie).

    Problem ma dwie warstwy.

    Jedna to taka, że skręcając (akurat w prawo nie w lewo) ciężko
    rowerzystę zauważyć. Jak jest widoczność to często wystarczy paterzeć
    czy wcześniej takowego nie wyprzedzasz, co daje dość dużą (pytanie czy
    zadowalalającą) skuteczność detekcji rowerzystów.

    Druga to taka, że większość kierowców nie zdaje sobie sprawy nawet z
    pierwszej warstwy, bo problemu wogóle nie dostrzega. Pytałem o to
    znajomych czy nie mają problemów z widocznością rowerzytów przy skręcie
    w prawo i większość z nich odpowiedziała, że żadnego, bo po prostu
    rowerzyści w nich nie wjeżdzają;)

    Shrek

  • 70. Data: 2017-10-06 16:13:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>