  • 11. Data: 2013-12-08 08:39:57
    Temat: Re: Rezygnacja z OC - bo auto bedzie stac przed domem
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    news:l804qj$o1j$4@node1.news.atman.pl...

    > Nie mozesz zrezygnowac z OC - takie prawo w naszym chorym kraju. Mozesz
    > nie
    > miec jedynie OBT. OC musisz miec i tyle.
    >
    > To znaczy teorytycznie mozesz ale dodatkowe koszty to kara od UFG w
    > wysokosci
    > 3200 PLN za brak OC powyzej 14 dni, 3-14 dni 1600 PLN, do 3 dni 640 PLN.
    > ZTCW to UFG narazie porownuje date nowej polisy z data rejestracji (OC
    > musisz
    > posiadac od dnia rejestracji) wiec moze, jakbys zawarl polise w dniu kiedy
    > powinna zostac zawarta nowa to moze...

    mozesz przetlumaczyc na polski ? bo nic nie zrozumialem

  • 12. Data: 2013-12-08 08:48:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-08 06:36, Sferix pisze:

    > To głupie. Bo nie chodzi mi o omijanie ubezpieczenia.
    > Po prostu auto na 100% nie będzie jeździć po drodze (jadę zagranicę).
    > Będzie stało w garażu i może za rok dopiero wróci do użytku.
    > W ten sposób będę kilkaset pln do tyłu.

    To, że pojazd zostawiasz w garażu, nie oznacza, że nie może wyrządzić szkód.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-12-08 08:54:48
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 08.12.2013 06:36, Sferix pisze:

    > To głupie. Bo nie chodzi mi o omijanie ubezpieczenia.
    sory, ale głupie jest to co napisałeś. FAkt że musimy mieć
    ubezpieczenie, dla Ciebie jest niekorzystny na jakieś 350zł. ale pomyśl
    co by było jakby Ci ktoś w auto wjechał i powiedział sory niemam OC bo
    nie muszę. oczywiście oddasz sprawę do sądu, ale jak gość ma 14 letnie
    seicento i nic więcej, nie będzie z kogo/czego ściągnąć należnych Tobie
    pieniędzy. Podobnie z wrakami. gdyby nie konieczność płacenia OC, Twoje
    (moje też) miejsce parkingowe zajmował by fiat 125p albo łada 2107.
    W sytuacji w której musimy płacić, tacy jak Ty - będą niezadowoleni, ale
    wspólne dobro jest chronione.
    żeby nie było że się staję po stronie zła. Skoro jedziesz za granicę, to
    masz tam znajomych? Czy tam są bardziej korzystne przepisy? Więc
    sprzedaj ten samochód komuś kto tam mieszka - masz problem z głowy.
    Oczywiście po powrocie powinieneś go odkupić. czy to będzie
    korzystniejsze? nie wiem. Samo stanie przez rok auta jest mało korzystne.
    ToMasz

  • 14. Data: 2013-12-08 10:13:13
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-08 08:48, Liwiusz pisze:

    > To, że pojazd zostawiasz w garażu, nie oznacza, że nie może wyrządzić
    > szkód.

    Np samoistne zapalenie? :) Ciekaw jestem w jaki jeszcze sposób.

    Ciekawsze jest "Po co jest OC na przyczepę?" (Odpowiem od razu: żeby
    kasę wyciągnąć. Innego powodu nie ma.)
    Wszak, dopóki przyczepa jest ciągnięta lub urwała się i jeszcze się
    toczy, to działa OC ciągnącego samochodu. A jak stoi, to trudno sobie
    wyobrazić jak ma wyrządzić szkodę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 15. Data: 2013-12-08 10:15:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-08 10:13, sqlwiel pisze:

    > Np samoistne zapalenie? :) Ciekaw jestem w jaki jeszcze sposób.

    Użycie na skutek kradzieży.

> [...]
    > Wszak, dopóki przyczepa jest ciągnięta lub urwała się i jeszcze się
    > toczy, to działa OC ciągnącego samochodu. A jak stoi, to trudno sobie

    Może się stoczyć. Po drugie - jak przyczepa odczepi się podczas jazdy,
    to po zatrzymaniu działa OC przyczepy.

    "Po co" można uzasadnić spójnością obowiązkowego systemu. Bardziej
    zasadnym pytaniem jest "dlaczego tak drogo" (50-100zł rocznie za
    przyczepkę lekką).

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-12-08 10:33:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-08 08:48, Liwiusz pisze:
    > To, że pojazd zostawiasz w garażu, nie oznacza, że nie może wyrządzić
    > szkód.

    Tak samo jak wiele innych przedmiotów które się przechowuje a które są
    potencjalnie niebezpieczne. Taka siekiera na ten przykład :-)
    Trafia mnie ja czytam takie naciągane tłumaczenia dla poparcia bzdury
    biurokratycznej.
    Skąd Ty mieszkasz i PO CO to robisz? :-)

  • 17. Data: 2013-12-08 11:04:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Np samoistne zapalenie? :) Ciekaw jestem w jaki jeszcze sposób.

    Zwarcie?

> [...]
    > to działa OC ciągnącego samochodu. A jak stoi, to trudno sobie wyobrazić

    Z tak słabą wyobraźnią o której piszesz bałbym się chyba żyć.
    Mnie łatwo sobie wyobrazić jak ją Ksawery zdmuchnie z chodnika na którym
    była zaparkowana na jezdnię, prosto pod jadący samochód.
    Skoro potrafił znacznie cięższy Polski Bus, to dlaczego nie leciutką
    przyczepę z żaglem?

  • 18. Data: 2013-12-08 11:27:42
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-08 11:04, Cavallino pisze:

> [...]
    > była zaparkowana na jezdnię, prosto pod jadący samochód.
    > Skoro potrafił znacznie cięższy Polski Bus, to dlaczego nie leciutką

    Aha. Gratuluję wyobraźni. Czyli wprowadzamy obowiązkowe ubezpieczenie OC
    "dla wszystkich ruchomych i nieruchomych obiektów będących czyjąkolwiek
    własnością"?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2013-12-08 12:59:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Aha. Gratuluję wyobraźni. Czyli wprowadzamy obowiązkowe ubezpieczenie OC
    > "dla wszystkich ruchomych i nieruchomych obiektów będących czyjąkolwiek
    > własnością"?

    O ile uczestniczą w ruchu drogowym, to oczywiście - dawno tak powinno być.
    Żeby nie było jak teraz, że koparko-ładowarki jeżdżą sobie prawem kaduka po
    drogach, szkód mogą narobić dużo, a w razie czego będziesz szukać wiatru w
    polu.

  • 21. Data: 2013-12-08 13:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...neostrada.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > gdyby nie konieczność płacenia OC, Twoje
    > (moje też) miejsce parkingowe zajmował by fiat 125p albo łada 2107.

    Hmm, to jest chyba jedyny celny argument.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis