  • 21. Data: 2013-03-17 10:47:23
    Temat: Re: Rewers u chinczyka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 12:51:13 -0700 (PDT), Leming Show napisał(a):
    > widzisz, kiedy kasa sama wpada, nie trzeba sie juz tak bardzo starac,
    > a chinczycy jeszcze musza

    No, jesli chodzi o oswietlenie, to chyba az tak bardzo sama nie wpada.
    Ale co wy tam wiecie, moze to nie kumpel, a wlasnie obgadywali interes.

    > I tu porusze meritum. Katalogi sa wprawdzie rozbudowane ale dzis
    > szukalem przez caly dzien pewnego urzadzenia, jakie bylo moje
    > zdziwienie gdy stwierdzilem ze to samo urzadzenie jest produkowane
    > przez trzy oddzialy tej samej firmy, pod trzema roznymi
    > nazwami(zawartosc identyczna), w trzech roznych kolorach i cenie
    > 600-2000zl. To jest "niby" elastycznosc? To psychologia. To mi sie nie
    > podoba.

    Zalezy. Znam to z dwoch stron:
    a) niby koncern, a fabryki samodzielne. Dyrektorow rozlicza sie z wynikow.
    No to niby robia to samo, ale kazdy mysli o przyszlosci.
    Moze byly rzeczy, ktorych nie zauwazyles.

    b) jakikolwiek masowy wyrob, idziesz np do MM, ogladasz ... ale potem
    wychodzisz i kupujesz w necie, bo tam taniej. No to co MM robi ?
    Zamawia sobie specyficzny wyrob, na wylacznosc. Masz telewizor
    model M1234, moze ma jedno gniazdko wiecej, ale gdzie indziej nie kupisz.
    Czy np telefony - jeden operator sprzedaje siemensa A51, drugi A52,
    trzeci A53, a ty juz nie mozesz powiedziec "wybiore najtanszego" :-)
    Choc tu akurat czasy sie zmienily i ceny dzis wszedzie te same :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-03-17 11:35:49
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-17 01:58, Leming Show pisze:

    > Moze tak, moze nie. A jesli np. Agilent robi swoje produkty u siebie
    > to skad chinczyk ma miec maski do pcb?
    > Nie kazdy jest taki chciwy i nie kazdy przenosi produkcje do kitajca.

    Ci co nie przeniesli produkcji nie maja takich problemow. A chinczyk
    skopiowal nawet niemiecki ICE to co to dla niego jakis tam agilent,
    trzeba pamietac ze oni mysla onnymi kategoriami Jedno Shenzen to
    potencjal kilka razy wiekszy niz polska. Zreszta co tu porownywac kraj
    kartoflem pachnacy do chin z 2 tysiacami lat kultury i tradycji.

  • 23. Data: 2013-03-17 11:36:58
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-17 10:19, J.F. pisze:

    > A niby dlaczego maja zostac zandarmem ?
    > Chinczyki w koncu opracuja swoja bron, rownie dobra, a zolnierza moga
    > wystawic trzy razy wiecej ..

    > Ale na ukladach scalonych chyba jeszcze nie pisze "made in China".
    > Przypadek, czy ktos dobrze mysli aby te fabryki mozna bylo w kazdej chwili
    > odciac ?
    >
    > J.

    A ty myslisz ze taiwan to USA ?

  • 24. Data: 2013-03-17 11:38:58
    Temat: Re: (OT) Rewers u chinczyka
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-17 09:42, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Może to http://www.vigo.com.pl jest trochę pocieszające.
    >
    > Wlodek

    Heh to jest tragiczne, jak mozna pisac produkujemy jak cala produkcja
    jest w chinach. powinno byc naklejamy naklejki na chinskie produkty.

  • 25. Data: 2013-03-17 12:01:07
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-03-16 18:33, Pawel O'Pajak pisze:

    > Katalogi chinskie to niemal dziela edytorsko-poligraficzne, bawi troche
    > zdjecie niezbyt czystej hali z milionem Chinczykow skladajacych lampy,
    > ale papier najwyzszej klasy, doskonale zdjecia produktow z jednakowa
    > skala, dane techniczne i asortyment taki, ze nie sposob tego ogarnac.
    > Probki produktow? Zaden problem.

    A potem przychodzi pierwsza, druga i następna *dostawa* i już tak
    kolorowo nie jest.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2013-03-17 12:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Mar 2013 11:36:58 +0100, bylyUBEK napisał(a):

    > A ty myslisz ze taiwan to USA ?

    Scalaki nie musza byc amerykanskie. W wiekszosci juz nie sa.
    Ale Tajwanczycy swoj rozum maja, i musza wiedziec ze im grozi
    upanstwowienie fabryk w Chinach. A moze wiedza ze nie :-)

    No dobra, swiat swiat stracil rozum
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Semiconductor_F
    abrication_Plants

    A swoja droga - lista nie jest pelna, czy fabryki na Filipinach i Malezji
    zamknieto ?

    J.

  • 27. Data: 2013-03-17 12:28:41
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-17 12:22, J.F. pisze:

> [...]
    abrication_Plants

    > A swoja droga - lista nie jest pelna, czy fabryki na Filipinach i Malezji

    OD lat nie widzialem metki z napisem Made in USA, a ta gfabryka w
    dreznie to chyba z tego co wiem chyba stoi z wolnymi mocami przerobowymi.

  • 28. Data: 2013-03-17 12:29:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Mar 2013 11:35:49 +0100, bylyUBEK napisał(a):
    > Ci co nie przeniesli produkcji nie maja takich problemow. A chinczyk
    > skopiowal nawet niemiecki ICE to co to dla niego jakis tam agilent,

    Chinczyk nie skopiowal "niemieckiego ICE".
    To niemieckie firmy zbudowaly w Szanghaju jedna linie Magleva,
    podobno na wlasny koszt, a teraz zarabiaja na biletach.
    Czy moze raczej dokladaja do interesu.

    Swoja droga ciekawa sprawa z tym Maglevem ... cos sie nie chce sprzedac.
    Niepotrzebny ? Za drogi ? Za szybki ?
    A ile kosztuje utrzymanie zespolu projektowego ... przez 30 lat ?
    cos kiepski tem niemiecki marketing ..

    > trzeba pamietac ze oni mysla onnymi kategoriami Jedno Shenzen to
    > potencjal kilka razy wiekszy niz polska.

    Ano. Fabryka zatrudniajaca 400 tys ludzi ...

    J.

  • 29. Data: 2013-03-17 12:52:49
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-17 12:29, J.F. pisze:

> [...]
    > cos kiepski tem niemiecki marketing ..

    > Ano. Fabryka zatrudniajaca 400 tys ludzi ...

    W jakims kosciele bija dzwoni tylko niewiadomo w ktorym. Maglew a ICE to
    inna para kaloszy.

  • 30. Data: 2013-03-17 13:39:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-03-17 11:38, bylyUBEK wrote:

    > Heh to jest tragiczne, jak mozna pisac produkujemy jak cala produkcja
    > jest w chinach. powinno byc naklejamy naklejki na chinskie produkty.

    Chciałbym zeby to ktoś zweryfikował, bo dzis w TVN24 ktos z tej firmy
    zapewniał że wszystko robia w Ozarowie

    Włodek