  • 1. Data: 2010-10-31 14:17:39
    Temat: Reset PC od USB.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Złożyłem sobie nowy zestaw, niestety często przy próbie podłączenia
    czegoś do USB na obudowie następuje reset komputera.
    Reset jest w momencie dotknięcia do złącza przed pełnym włożeniem.
    Wygląda tak jak by ładunek elektrostatyczny "zabijał" płytę.
    Od czego powinienem zacząć próbując to wyeliminować?

    Płyta: Asus M4A89GTD PRO/USB3 (AMD 890GX)
    Obudowa: Chieftec CH-07B-B-OP Dragon II
    Zasilacz: Modecom Premium 500W PFC OEM

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-10-31 14:26:13
    Temat: Re: Reset PC od USB.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej W." iaju37$tos$...@m...internetia.pl

> [...]
    > Wygląda tak jak by ładunek elektrostatyczny "zabijał" płytę.
    > Od czego powinienem zacząć próbując to wyeliminować?

    Ja bym zaczął od innego przewodu.

    --
    ^ 750 749 ^c 440
    438
    | 740 . .17 . 2930 739 F|l 430 .
    428
    | 730 16 18 . . . 729 E|i 420 13 .1617 19 .
    P|l 720 1314 VVDD24 . 27 719 V|t 410 1415 18 22
    .27 . 30 413
    E|/ 710 15 VVVV . . 709 |r 400 20 .
    .26 29 397

  • 3. Data: 2010-10-31 14:32:15
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > "Andrzej W." iaju37$tos$...@m...internetia.pl

    > Ja bym zaczął od innego przewodu.

    Jakiego przewodu?
    Złącze na obudowie, więc czasem wkłada się coś bezpośrednio.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-10-31 14:44:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej W." iajuui$1l5$...@m...internetia.pl

    > Jakiego przewodu?

    Giętkiego. ;)

    > Złącze na obudowie, więc czasem wkłada się coś bezpośrednio.

    Podłączyłbym przedłużacz lub przedmiot typu dysk przenośny,
    podłączany nie bezpośrednio, ale pośrednio -- za pomocą przewodu.

    Luźny przewód nie ciągnie energii (pomijając niezerową pojemność -- znikomą)
    więc pytający będzie wiedział, czy to sprawa niefortunnego zwarcia na złączce.
    Rozumiem, że te podłączane przedmioty nie czynią nic niepokojącego w innych
    urządzeniach podczas podłączania ich do gniazdek USB tych innych urządzeń -- na
    przykład komputerów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2010-10-31 17:42:27
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Andrzej W. wrote:
> [...]
    > Wygląda tak jak by ładunek elektrostatyczny "zabijał" płytę.
    > Od czego powinienem zacząć próbując to wyeliminować?

    Zacznijmy od: czy komputer jest prawidłowo uziemiony?

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2010-10-31 21:43:32
    Od: "herjohn" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

    > Zacznijmy od: czy komputer jest prawidłowo uziemiony?
    >

    > --
    > Azarien

    Sprawdźmy też, czy prawidłowo podłączyłeś przewody z gniazda USB obudowy do
    płyty głównej.

    John

  • 7. Data: 2010-10-31 23:39:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "herjohn" iaknv6$l9f$...@n...onet.pl

    Pisze 'często' nie 'zawsze'. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-11-01 09:36:02
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-31 22:43, herjohn pisze:

    > Sprawdźmy też, czy prawidłowo podłączyłeś przewody z gniazda USB obudowy
    > do płyty głównej.

    Jak już raz się zrestartuje to potem mogę sobie wkładać i wyjmować
    urządzenie i wszystko działają poprawnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2010-11-01 18:49:30
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <iaju37$tos$1@mx1.internetia.pl>, Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > Wygląda tak jak by ładunek elektrostatyczny "zabijał" płytę.
    > Od czego powinienem zacząć próbując to wyeliminować?

    Dopiero teraz sobie przypomniałem, że kiedyś miałem identyczny problem.
    Wówczas zaakceptowałem to (widocznie tak musi być, bo nie chciało mi się
    tracić wieeeelu godzin na szukanie przyczyny).
    Kilka miesiący później, jednego dnia jak przyszedłem rano do kompa, ten
    był wyłączony (wychodząc z pracy na 100% był włączony i to nie software
    go wyłączył).
    Włączyć się już nie dał (spaliła się płyta główna). Nie wnikałem co
    i w jakiej kolejności się zaczęło (być może od zasilacza, bo i ten padł).

    > Zasilacz: Modecom Premium 500W PFC OEM

    U mnie wówczas również był Modecom (hmm, 350W, Feel - nie pamiętam która
    seria).
    Ale to może być czysty zbieg okoliczności, że to zasilacz tego samego
    producenta. Komputer u mnie był uziemiony.

    Od wymiany zasilacza na inny, chyba najprościej zacząć. Spróbuj.

    Jacek

  • 10. Data: 2011-03-12 19:44:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.10.2010 15:17, Andrzej W. pisze:
    > Złożyłem sobie nowy zestaw, niestety często przy próbie podłączenia
    > czegoś do USB na obudowie następuje reset komputera.

    Obudowa prawidłowo wyzerowana? Bolec w gniazdku podłączony?
    Płyta główna i zasilacz są połączone galwanicznie z obudową?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./