  • 31. Data: 2017-05-15 14:44:32
    Temat: Re: Repeatery GSM
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.05.2017 14:38, Liwiusz pisze:

    > Uroki życia na wsi. Przecież dla jednej chałupy nie będą stawiać
    > nadajnika na gwałt :) Ale pewnie w końcu się doczekasz :)

    W doczekanie się wątpię. Naprawdę budowanie pokrycia skończyło się
    kilkanaście lat temu.

    > Myślałeś, aby w ogóle do nich popisać, pomęczyć rzeczników, zebrać
    > paru sąsiadów, jeśli masz?

    Taa, i dla 5 chałup postawią.

    MJ

  • 32. Data: 2017-05-15 17:47:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 14:44, Michał Jankowski pisze:

    > W doczekanie się wątpię. Naprawdę budowanie pokrycia skończyło się
    > kilkanaście lat temu.

    > Taa, i dla 5 chałup postawią.

    Czasami wystarczy dać antenę kierunkową w to miejsce.
    Ale gwarancji że będzie im się chciało nie ma.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2017-05-16 00:04:06
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Poldek* napisał(-a):

    > Przez stacjonarny telefon na łączu radiowym nie pogadasz?

    Oczywiście, że pogadam, ale nie możesz zajarzyć, że ja chcę pogadać z
    tego samego telefonu z domu i z poza niego. Nie doradzaj mi, proszę,
    ciągania ze sobą stacjonarnego radiowego.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 34. Data: 2017-05-17 17:43:15
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 May 2017 14:21:15 +0200, Trybun napisał(a):

    > Nie ma jak to ślepcy opisują kolory tęczy widzącym..
    Narzekasz, a toż to genialne jest!*
    Chcesz mieć dostęp do internetu, tam gdzie nie ma warunków zapewnienia Ci
    dostępu (czy to kablem czy eterycznie**) to sobie zamów.
    Dostępu do Internetu dalej mieć nie będziesz, ale będziesz opłacał "usługę
    dostępu".

    > U mnie jest sygnał, ale bardzo słaby, zanikający. Nie da się normalnie z
    > niego korzystać do prowadzenia rozmów.
    W znanej mi lokalizacji na parterze, podworku, przed chalupą sygnału
    praktycznie nie ma, ani kreski. Pojawia się dopiero po wdrapaniu sie na
    dach, repeater też działa znośnie dopiero po wystawieniu anteny na maszcie,
    zamontowanym na dachu.***
    Po kablu nikt rozsądny nie podpisze tam umowy, nawet z klientem kluczowym.
    Od ostatniego piatku 'głosowo' linia dzialała tak z półtora dnia w 2
    turach.
    Trochę powiało i po kablach gałęzie sobie gadały.

    * nasz geniusz chyba nie zwykł czytać postów na które odpowiada
    ** tak, wiem, satelita - był, nie dość że drogo, to jeszcze część z
    koniecznych usług nie funkcjonowała nalezycie z powodu pingow liczonych w
    latach
    *** to ustrojstwo ma nikła szanse żeby komukolwiek przeszkadzać, oprócz
    (średnio zadowolonego użytkownika) prawo do przebywania w promieniu 2-3 km
    ma ograniczone grono

    --
    pozdro
    poreba

  • 35. Data: 2017-05-18 22:27:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-17 o 17:43, poreba pisze:

> [...]
    > dach, repeater też działa znośnie dopiero po wystawieniu anteny na maszcie,

    Już pisałem, ale napiszę jeszcze raz.
    Najprościej wystawić antenę GSM na dach, albo nawet na maszt postawiony
    na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony GSM, które
    mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

  • 36. Data: 2017-05-18 23:01:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-18 o 22:27, Poldek pisze:

    > Najprościej wystawić antenę GSM na dach, albo nawet na maszt postawiony
    > na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony GSM, które
    > mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

    Tak jest!
    Kiedyś to się "telefon stacjonarny" nazywało.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 37. Data: 2017-05-18 23:44:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Poldek* napisał(-a):

    > Najprościej wystawić antenę GSM na dach, albo nawet na maszt
    > postawiony na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony
    > GSM, które mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

    Tanio? Prawdopodobnie. Legalnie? Na pewno. Prosto? Sprawa dyskusyjna. Ze
    "współczesnych" telefonów GSM to już chyba mało które mają gniazdo
    antenowe. No i jeszcze to dociągniecie przewodu antenowego do
    porządanego miejsca :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 38. Data: 2017-05-19 19:39:02
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > dostępu (czy to kablem czy eterycznie**) to sobie zamów.
    > Dostępu do Internetu dalej mieć nie będziesz, ale będziesz opłacał "usługę

    Już kiedyś byłem w takiej sytuacji - internet z dnia na dzień przestał
    być dostępny, na reklamację Orange odpowiedziało że umowę oczywiście
    mogę wypowiedzieć, ale poniosę tzw kary umowne.. Oni jako dostawca nigdy
    nie gwarantowali że będę miał sygnał.

> [...]
    > (średnio zadowolonego użytkownika) prawo do przebywania w promieniu 2-3 km

    Jaki masz ten repeater, aktywny czy pasywny? Jeden znajomy ma aktywny,
    żadnych anten na zewnątrz i sygnał na maxa. Drugi znajomy zmienia już
    trzeci zestaw z anteną zewnętrzną i nic to nie daje,. Faktycznym
    wyjściem by była antena zewnętrzna i pod nią podłączyć telefon GSM.
    Tylko czy są takie telefony z wejściem na antenę zewnętrzną, Mam całą
    szufladę starych telefonów a żaden nie ma takiego wejścia.

    Po kablu w mojej lokalizacji - nie da się.

  • 39. Data: 2017-05-19 19:39:35
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > postawiony na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony
    > GSM, które mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

    Znasz telefony z wejściem na antenę zewnętrzną?

  • 40. Data: 2017-05-19 20:43:34

    W dniu 19.05.2017 o 19:39, Trybun pisze:
    > Znasz telefony z wej?ciem na anten? zewn?trzn??

    Motorola d160 :)

    Zabytkowy aparat telefoniczny na 4 akumulatory R3, lub dedykowany
    akumulator. Złącze antenowe jest zlokalizowane na górze z tyłu telefonu.