  • 1. Data: 2012-11-26 21:05:04
    Temat: Rejestrator samochodowy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Wiem, że temat przewija się cyklicznie, ale jakoś nie pamiętam, aby
    którykolwiek zakończył się sensownym podsumowaniem. Dlatego pytam, czy
    jest dostępne w handlu jakieś ustrojstwo które:

    1. Nagrywa przyzwoitej jakości materiał (niekoniecznie HD, ale musi się
    dać numery samochodu jadącego z naprzeciwka odczytać, przynajmniej w
    dzień i lekką szarzyznę.
    2. Nagrywa przynajmniej 30minut w pętli, jest łatwy dostęp do tego
    nagrania (np: usb, karta)
    3. działa silnik - nagrywa, nie działa - wyłącza się (może być
    powiązanie z zasilaniem samochodu - instalacja będzie na stałe).
    4. Nie wymaga jakichkolwiek czynności serwisowych czy obsługowych, chyba
    że potrzebny jest dostęp do materiału nagraniowego.
    5. Możliwie dyskretna - będzie podwieszona pod lusterkiem na stałe.
    6. Musi podawać prędkość i pozycję na nagranym materiale.
    7. Dźwięk wskazany, ale nie niezbędny. Jakość dowolna.
    8. Żadne wyświetlacze, przyciski nie są potrzebne, ale też nie
    przeszkadzają, jeżeli będą.
    9. Cena jest parametrem drugorzędnym, a może i trzeciorzędnym...

    Tak czytam wymagania i wydaje się, że duże, ale tak naprawdę chodzi o
    zgrabny, mały rejestrator montowany tylko w celu ochronienia "tyłka" w
    razie czego.
    Podpowiecie coś?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-11-26 21:07:41
    Temat: Re: Rejestrator samochodowy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No nieźle, wydawało mi się, że nowy wątek zakładam, a tu niespodzianka.
    Trafiłem z tytułem i podlinkowało pod istniejący... spoko :)

    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-11-26 21:14:08
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Podpowiecie coś?

    Media Tech MT5034 nawigacja z rejestratorem. Jak dla mnie urzadzenie
    idealne. tablice rej. w nocy sa bardzo czytelne w porownaniu do typowych
    rejestratorow.

  • 4. Data: 2012-11-26 22:36:01
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.11.2012 21:14, chwdp pisze:

    > Media Tech MT5034 nawigacja z rejestratorem. Jak dla mnie urzadzenie
    > idealne. tablice rej. w nocy sa bardzo czytelne w porownaniu do typowych
    > rejestratorow.

    czy mógłbyś pokazać próbkę nagrania, szczególnie jak widać przy 50km/h
    tablice rejestracyjną z naprzeciwka?
    Bo z tego co ja wiem, bez hd to nie odczytasz tablicy z auta przed sobą
    przy 50km/h! z hd i wąskim kątem, masz wieksze szanse....
    a w nocy wszystkie kamery są ślepe, chyba ze przejdą na B&W

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-11-26 23:20:20
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    50km/h!
    > z hd i wąskim kątem, masz wieksze szanse....
    > a w nocy wszystkie kamery są ślepe, chyba ze przejdą na B&W

    slabiutko:
    http://www.youtube.com/watch?v=DQ1eJE1gnLs

    sz.

  • 6. Data: 2012-11-26 23:29:12
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > slabiutko:
    > http://www.youtube.com/watch?v=DQ1eJE1gnLs

    slabiutko to jest na tym filmie. normalnie jakosc jest o niebo lepsza np
    tu http://www.youtube.com/watch?v=x0y0rfHkl1s

  • 7. Data: 2012-11-26 23:30:53
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2012-11-26 22:36, ToMasz pisze:

> [...]
    > przy 50km/h! z hd i wąskim kątem, masz wieksze szanse....
    > a w nocy wszystkie kamery są ślepe, chyba ze przejdą na B&W

    niestety nie mam pod reka.
    w nocy tablice jadacego przed toba widac dobrze. tych z naprzeciwka
    oczywiscie nie widac ale to normalne.

  • 8. Data: 2012-11-26 23:32:06
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Ale jak się ma do wymaganych punktów?
    Jest absolutnie bezobsługowa, czy też za każdym razem muszę uruchomić i
    włączyć nagrywanie?

    Dyskretna to ona też nie jest.

    Irek.N.

  • 9. Data: 2012-11-27 08:28:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Nov 2012 21:05:04 +0100, Irek N.

    > 1. Nagrywa przyzwoitej jakości materiał (niekoniecznie HD, ale musi się
    > dać numery samochodu jadącego z naprzeciwka odczytać, przynajmniej w
    > dzień i lekką szarzyznę.

    w HD@30kls nie ma takiej opcji. 60 kl/s dopiero daję radę. Ew. FullHD@30
    (co za tym idzie kodowanie h.264). Dobry obiektyw, maksymalnie 120 stopni.
    140 i więcej stopni zniekształca i rozmazuje.

    > 2. Nagrywa przynajmniej 30minut w pętli, jest łatwy
    > dostęp do tego nagrania (np: usb, karta)

    30 minut w jednym pliku? Nie polecam. Większość rejestratorów ma jednak
    podział na 2/5/10/15 oraz 30 minut nagrania.

    > 3. działa silnik - nagrywa, nie działa - wyłącza się (może być
    > powiązanie z zasilaniem samochodu - instalacja będzie na stałe).

    J.w. To typowe dla rejestratorów trasy. Rejestratory z monitorem są
    zazwyczaj zasilane 5V, w przeciwieństwie do tych bez monitora zasilanych
    12V.

    > 4. Nie wymaga jakichkolwiek czynności serwisowych
    > czy obsługowych, chyba że potrzebny jest dostęp
    > do materiału nagraniowego.

    Z tym bywa różnie. ;)) Głównie problemy sprawia wadliwy program
    rejestratora, uszkodzone/nadużyte nośniki danych...

    > 5. Możliwie dyskretna - będzie podwieszona pod lusterkiem na stałe.

    Najbardziej dyskretny jest GS 600

    > 6. Musi podawać prędkość i pozycję na nagranym materiale.

    Każdy który posiada GPS ma taką funkcję.

    > 7. Dźwięk wskazany, ale nie niezbędny. Jakość dowolna.

    To też rejestruje każdy.

    > 8. Żadne wyświetlacze, przyciski nie są potrzebne, ale też nie
    > przeszkadzają, jeżeli będą.

    Niestety to wymuszają userzy. Większość chce mieć wyświetlacz. Nie wiem
    tylko po co, jadą i oglądają? :P Stąd np. DOD GS600, najlepszy IMHO
    rejestrator, został wycofany z produkcji, bo właśnie nie miał monitora.
    Pozostało to co wpłynęło na rynek i zamienniki. Reszta jest z większym lub
    mniejszym monitorem.

    > 9. Cena jest parametrem drugorzędnym, a może i trzeciorzędnym...

    Z powyższymi wymaganiami szykuj sie na wydatek min. $140 z transportem do
    PL + ew. opłaty. Jeśli znajdziesz takowy w PL, to będzie nie mniej niż 800
    zł brutto.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2012-11-27 09:20:01
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Irek N. nabazgrał(a):

    > Wiem, że temat przewija się cyklicznie, ale jakoś nie pamiętam, aby
    > którykolwiek zakończył się sensownym podsumowaniem. Dlatego pytam, czy
    > jest dostępne w handlu jakieś ustrojstwo które:

    http://www.action.pl/photo/newsy/ulotka_mailingowa-v
    1.jpg

    Ciekawe jak coś takiego by się sprawdziło w samochodzie ... ??