  • 1. Data: 2011-05-20 19:29:06
    Temat: Rejestracja auta z Niemiec po dwóch latach?
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Czy będę mega kłopoty z rejestracją auta po dwóch latach od sprowadzenia
    z Niemiec. Sytuacja wygląda tak że auto zostało wymeldowane w Niemczech
    w listopadzie 2010, w ubiegłym miesiącu zostało przywiezione do Polski
    (laweta) i nic nie było robione (przegląd,akcyza itp.). Chcę te auto
    kupić ale w związku z tym że auto wymaga dopieszczenia to raczej przez
    najbliższe dwa (no może rok) nie będzie jeżdżone więc tak sobie myślę
    żeby na razie nie rejestrować. Zrobić to w momencie jak już będzie
    gotowe, no ale to trochę czasu zajmie. Umowę będę miał z tym polakiem co
    go przyprowadził. Czy może lepiej "pisać" od razu z Niemcem. Czy po
    prostu przed samą rejestracją "napisać" umowę z Mikołajem Mikołajewiczem;)?
    Pozdrawiam
    Marcin
    p.s. auto będzie w garażu, więc nie będzie "zawadzać" życzliwym sąsiadom.

  • 2. Data: 2011-05-20 23:02:27
    Temat: Re: Rejestracja auta z Niemiec po dwóch latach?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 19:29, Marcin Jan pisze:
> [...]
    > Marcin
    > p.s. auto będzie w garażu, więc nie będzie "zawadzać" życzliwym sąsiadom.

    Lepiej napisać z Niemcem np tydzień przed planowaną rejestracją.
    Unikniesz głupich uwag i problemów.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-05-21 11:38:41
    Od: kazik <k...@n...pl>

    On 20 Maj, 19:29, Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Marcin
    > p.s. auto będzie w garażu, więc nie będzie "zawadzać" życzliwym sąsiadom.

    Trzeba zgłosić się do UC w celu załatwienia akcyzy chyba 5 dni po
    deklarowanym przekroczeniu granicy. Nie wiem, czy są jakieś limity
    czasowe w innych urzędach, ale jeżeli by były, to narażasz sie co
    najmniej na zapłacenie odstek od zobowiązań podatkowych.

    T.

  • 4. Data: 2011-05-21 11:51:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kazik" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > czasowe w innych urzędach, ale jeżeli by były, to narażasz sie co
    > najmniej na zapłacenie odstek od zobowiązań podatkowych.

    jak sam słusznie zauważyleś - od ZADEKLAROWANEJ daty przekroczenia granicy.
    Nie ma to nic do rzeczy data spisania umowy, czy wyrejestrowania auta.
    Mozemy kupić auto za granicą i z dowolnych powodów nie przywieźć samochodu
    kraju przez dowolny czas.

    Jeśli jednak ktoś Ci udowodni, ze auto jest w kraju już tyle czasu to masz
    problem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-05-21 13:06:45
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > samochodu kraju przez dowolny czas.
    >
    > Jeśli jednak ktoś Ci udowodni, ze auto jest w kraju już tyle czasu to

    jeśli to istotne to auto przyjechało na lawecie (tylko słyszałem że
    trzeba podać do rejestracji umowę na przywiezienie na lawecie, prawda
    czy fałsz?). Sprowadzający twierdzi że nie mieli żadnej kontroli po
    drodze. Z drugiej strony mam czysty dowód i blachy wywozowe co prawda
    skończyły się 15 maja br, ale jakby ta laweta była problemem... Tak czy
    owak, wychodzi na to że sami deklarujemy datę przywiezienia, więc jeśli
    nie w przepisach się nie zmieni to nie powinno być kłopotu.
    pozdrawiam
    marcin

  • 6. Data: 2011-05-21 13:31:26
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > trzeba podać do rejestracji umowę na przywiezienie na lawecie, prawda czy
    > fałsz?).

    Jakiś czas temu musiałem podać numer rejestracyjny lawety (auto bez tablic).

    Pzdr

    JKK