  • 1. Data: 2003-09-17 14:33:01
    Temat: Regulamin dostawcy internetowego
    Od: "Marek" <k...@w...pl>

    Witam
    Mam nadzieje ze pytanie kieruje na dobra grupe.

    Mam kilka pytanek, w sieci mgk (www.sieci.mgk.pl) w regulaminie zapisano
    kilka rzeczy ktore mi sie bardzo nie podobaja, zwracam sie z prosba do
    szanownych grupowiczow o rade, bo chcialbym sobie zalozyc dostep radiowy do
    internetu w tejze sieci, a niewiem co o tym sadzic.
    Zacytuje tu kilka przykladow z regulaminu:

    ust.11
    1. Na oplaty bedace wynagrodzeniem za wykonywanie uslugi skladaja sie oplaty
    wynikajace z cennika lub umowy.
    *2. MGK zastrzega sobie prawo do zmiany cennika w kazdym czasie, co nie
    stanowi zmiany umowy. [czy to jest legalne bezprawie ?]
    3. O kazdej zmianie wysokosci oplat polegajacej na podwyzszeniu ich
    wysokosci i termiie wprowadzeia takiej zmiany MGK jest zobowiazane
    powiadomoc pisemnie i indywidualnie kazdego abonenta z wyprzedzeiem co
    najmiej jednego okresu rozliczeniowego.
    4. Wprowadzeie nowych pozycji do cennika w zwiazku ze zmianami parametrow
    uslugi lub rozszerzeniem cennika o nowe uslugi nie stanowi zmiany umowy lub
    cennika.
    5. W przypadku platnosci przez abonenta calej kwoty oplaty za caly okres
    obowiazywania umowy zawartej na czas okreslony z gory MGK nie ma prawa
    zmieniac wysokosci oplaty dla tego abonenta.
    itd
    ust.19
    O zmianach regulaminu MGK zawiadomi abonentow na pismie przynajmniej na 14
    dni przed dniem wejscia w zycie zmian regulaminu.
    ust.17
    Wygasniecie umowy
    Umowa wygasa wskutek:
    1. uplywu okresu na jaki zostala zawarta.
    2. smierci abonanta [jedyne rozsadne wyjscie]
    3. rozwiazaia lub likwidacji abonenta.
    ust.15
    1. Umowa zawarta na czas okreslony moze byc rozwiazana, poza przypadkami
    szczegolnymi okresloymi w regulamiie jedynie:
    a. za porozumieiem stron dokonanym w formie pisemnej [ciekawe dlaczego mieli
    by sie zgodzic]
    b. jezeli strona zadajaca wczesniejszego rozwiazania umowy zawartej na czas
    okreslony dokona zaplaty na rzecz drugiej strony odszkodowania w wysokosci
    lacznej oplaty, jaka pozostalaby do zaplaty do konca trwania umowy zawartej
    na czas okreslony, gdyby umowa nie zostala rozwiazana wczesniej. [czyli po
    jaki chuk mialbym rezygnowac skoro i tak musze zaplacic aboament do koca
    okresu na jaki podpisalem umowe?]
    2. Kazda ze stron moze rozwiazac umowe zawarta na czas nieokreslony z
    zachowaniem 6 miesiecznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koiec
    miesiaca kalendarzowego.
    3. MGK moze rozwiazac umowe z abonentem w trybie natychmiastowym w
    przypadku:
    a. cofniecia, ograniczeia, wygasniecia, zmiany uprawnien lub warunkow do
    swiadczenia uslug przez MGK, spowodowanych decyzja administracyjna.
    b. zmiany przepisow prawa wprowadzoych po dniu rozpoczecia swiadczeia uslug
    telekomuikacyjnych przez MGK, a podstawie zgloszenia telekomunikacyjnego
    zgodnie z ustawa.
    c. niezawinionej przez MGK zmiany warunkow swiadczeia uslug, ktore
    uniemozliwiaja w sposob trwaly swiadczenie uslug ze wzgledow techicznych.
    d. nie uregulowania w termiie przez abonenta oplat na rzecz MGK za
    swiadczone uslugi.
    e. wykorzystywania przez abonenta lacza i sieci MGK w sposob zagrazajacy
    istotnym iteresom inych abonentow lub interesom MGK poprzez dzialaia
    niezgodne z prawem, umowa lub regulaminem.
    f. razacego naruszenia umowy przez abonenta i nie zaprzestania tego
    naruszenia w terminie 7 dni od dnia wezwania.
    g. ogloszona zostanie upadlosc abonenta albo zostanie wszczete wzgledem
    niego postepowanie likwidacyjne lub ukladowe.
    4. Abonent moze rozwiazac umowe z MGK w trybie natychmiastowym W przypadkach
    okreslonych w pkt 3 od d do g abonent jest zobowiazany zaplacic na rzecz MGK
    odszkodowaie w wysokosci wyliczonej w trybie i zgodie z pkt 1 b. W
    przypadkuumowy zawartej na czas nieokreslony odszkodowaie to okreslone jest
    w wysokosci abonamentu za 6 pelnych miesiecy poprzedzajacych rozwiazanie
    umowy.
    5. w przypadku:
    a. razacego i zawiionego naruszenia umowy przez MGK i nie zaprzestania tego
    naruszeia w termiie 7 dni od dnia wezwania.
    b. wystapieniu przerwy w swiadczeiu uslugi trwajacej dluzej niz 7 dni z
    prztyczyn zawinionych przez MGK.
    c. naruszeia tajemnicy telekomuikacyjnej wzgledem abonenta niezgodie z
    ustawa.
    d. instalowania przez MGK w celu swiadczeia uslugi urzadzen ie posiadajacych
    homologacji.
    e. ogloszona zostanie upadlosc MGK, albo zostanie wszczete wzgledem niego
    postepowanie likwidacyjne.
    ust 16
    Kradziez sygnalu
    W prszypadku gdy klient dokonuje kradziezy sygnalu, albo umozliwia dostep do
    sygnalu osobom trzecim, MGK moze bez wypowiedzenia dokoac odlaczenia klienta
    z sieci i domagac sie zaplaty kary umownej w wysokosci co najmniej 1000
    zlotych.
    ust.3
    3. MGK moze zmieniac zakres swiadczoych uslug, w szczegulnosci poprzez ich
    modyfikacje i rozszerzanie, w miare rozwoju i powstawania nowych technologii
    telekomuikacyjnych lub zmiany przepisow prawa.
    ust.6
    1. Umowa moze byc zawarta wedlug wyboru abonenta na okres 24 pelych miesiecy
    kalendarzowych, lub zawarta na czas nieokreslony nie krutszy niz 24 miesiace
    kalendarzowe.
    itd
    ust.7
    Odpowiedzialosc MGK
    2. MGK ponosi odpowiedzialnosc za niewykonanie lub nienalezyte wykonanie
    uslug, chyba ze sa one wynikiem dzialania abonenta, niedochowania przez
    abonenta przepisow prawa lub postanowien niniejszego regulaminu lub umowy,
    dzialania osob trzecich lub powstaly w wyniku sily wyzszej, albo MGK nie
    mozna przypisac winy za spowodowanie niewykonania lub nienalezytego
    wykonania uslug.
    4 Za kazda pela dobe przerwy w swiadczeniu uslugi (liczac od drugiej
    wlacznie) wyikajacej z winy MGK, abonentowi przysluguje refundacja zgodnie z
    zasada:
    KwAm * 12/365 = KwRD
    KwRD * CzU = KwR
    KwAm - kwota abonamentu miesiecznego [99zl+7% wat]
    KwRD - kwota refundowana za kazda kolejna dobe
    CzU - czas trwania uszkodzenia liczoy w dobach minus 1
    KwR - kwota do refundacji
    5. Za poczatek przerwy w swiadczeniu uslugi przujmuje sie moment
    zarejestrowania zgloszenia przerwy przez abonebta do biura oslugi klienta.
    Koncem okresu przerwy jest moment rpzpoczecia prawidlowego dzialania uslugi
    zarejestrowany przez BOK [pochodzi 15 minut, przestanie i znowu moga sobie
    caly nastepny dzien darowac bo go i tak nie odliczaja ?]
    6. Refundacja w postaci zwrotu czesci miesiecznej oplaty abonam,etowej
    przysluguje, jezeli przerwa nastapila z winy MGK, a abonent dokonal
    zgloszenia przerwy w swiadczeniu uslug do BOK, a fakt przerwy w swiadczeniu
    uslug zostal potwierdzony przez odpowiednie sluzby BOK [biuro obslugi
    klienta].

    Nie bede tu cytowal calego regulaminu bo dzisiaj juz mi sie przepisywac
    zabardzo wiecej nie chce, jest jeszcze troche tego.
    Jak to czytam to lepiej chyba pozostane przy mojej "ulubionej"
    telekomunikacji.

    Przy warunkach tej umowy wywnioskowalem ze MGK moze sobie dowolnie zwiekszyc
    abonament np.z 99 zl do np 200 zl, a JA NIE MOGE ROZWIAZAC UMOWY, ciekawe
    czy to jest legalne [zgodne z prawem :) ], bo przeciez zmiana abonamentu
    calkowicie zmienia warunki umowy i przy zmianie abonamentu powinienem moc
    rozwiazac umowe, albo miec jakos zagwarantowanw ze wysokosc tego aboamentu
    drastycznie nie wzrosnie z 99 do np 500zl za miesiac bo w tym przypadku nikt
    i nic mi tego nie gwarantuje. !!!!

    Poza tym przy prubie rozwiazania umowy z MGK i tak musze zaplacic za caly
    okres na jaki podpisalem umowe, chyba ze to bedzie umowa na czas
    nieokreslony, ale nawet ta umowe gdy jest roazwiazana przed 24 miesiacem
    trwania traktuje sie ... no wlasie jak ?
    Waznym elementem w tym regulaminie jest tez fakt iz on takze moze zostac
    zmieniony, i ten fakt jako taki nie stanowi podstawy do rozwiazania umowy
    przez abonanta.
    Pomijam takie drobostki jak to ze pierwszy dzien awarii [niedostarczania
    uslug] jest najzwyczajiej w swiecie obcinany.

    Czekam na wasze opinie do tergo co tu przedstawilem, moze pomoga mi
    zrozumiec zawilosci tego regulaminu ale raczej to co wywnioskowalem jest
    prawdziwe, a jesli tak, to czy jest sens pakowania sie w cos takiego ?

    w tp neostrada jest cos takiego:

    § 31

    1. O zmianach Regulaminu lub Cennika oraz terminach ich wprowadzenia TP
    informuje Klienta z 30-dniowym wyprzedzeniem. W ciągu 30 dni od takiego
    zawiadomienia Klient może wypowiedzieć świadczenie Usługi przez TP. W
    przypadku, gdy Klient nie wypowie świadczenia Usługi przez TP w okresie 30
    dni od takiego zawiadomienia, nowy Regulamin lub Cennik wiąże Klienta od
    dnia następnego po upływie 30 dni od zawiadomienia Klienta o zmianie
    Regulaminu lub Cennika.
    2. Doręczenie dokumentów, o których mowa w ust. 1. może nastąpić w
    szczególności w formie przesyłki elektronicznej dostarczonej na domyślny
    adres @neostrada.pl przyznany Klientowi lub inny adres wskazany przez
    Klienta w Umowie, opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym,
    weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

    Pozdrowienia
    Marek

  • 2. Data: 2003-09-17 20:29:58
    Temat: Re: Regulamin dostawcy internetowego
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Marek wrote:
    [..]
> [...]
    > drastycznie nie wzrosnie z 99 do np 500zl za miesiac bo w tym przypadku nikt

    Polecam lekturę Kodeksu Cywilnego, paragrafy dotyczące równości stron
    zawierających umowę. Tego regulaminu chyba żaden prawnik nie widział
    (np. gdzie definicje pojęć jak "kradzież sygnału"?)

    Generalnie - zaproponować podpisanei ale tylko pod warunkiem _wykreślenia_
    niekorzystnych wyłącznie dla jednej strony zapisów. Równie dobrze
    mógłby by zapiś, że Ty zawiadomisz dostrawcę że od przyszłęgo
    okresu rozliczeniowego Ty będziesz mniej płacił -)

> [...]
    > nieokreslony, ale nawet ta umowe gdy jest roazwiazana przed 24 miesiacem
    > trwania traktuje sie ... no wlasie jak ?

    Jak na czas określony.

    > Waznym elementem w tym regulaminie jest tez fakt iz on takze moze zostac
    > zmieniony, i ten fakt jako taki nie stanowi podstawy do rozwiazania umowy
    > przez abonanta.
    Niestety wszystkie banki w tym kraju tak robią. Ale oczywiście możesz
    rozwiązać umowę bez żadnych dodatkowych kosztów.

> [...]
    > Klienta w Umowie, opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym,
    > weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

    Bardzo nowoczesny zapis, niestety nie ma odpowiedzi na pytanie jak
    nadawca uzyska potwierdzenie dostarczenia i "powzięcia wiadomości"
    przed adresata.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 3. Data: 2003-09-18 14:53:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Bursztynski <_...@p...pl> writes:

    > Niestety wszystkie banki w tym kraju tak robią.

    Ale formalnie wyglada to tak, ze zmiana regulaminu przez bank jest
    jedna z dwoch rzeczy, do wyboru przez klienta:
    - rzeczywista zmiana, na ktora zgadzaja sie obie strony, lub
    - wypowiedzeniem umowy przez bank.

    Umowa, w ktorej jedna ze stron moze wprowadzac zmiany, zas druga nie
    moze ich odrzucic (potraktowac jako wypowiedzenie umowy), to mocno
    smierdzaca sprawa i watpie, czy w ogole takie zapisy moga byc wazne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 4. Data: 2003-09-18 20:13:19
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale formalnie wyglada to tak, ze zmiana regulaminu przez bank jest
    > jedna z dwoch rzeczy, do wyboru przez klienta:
    > - rzeczywista zmiana, na ktora zgadzaja sie obie strony, lub
    > - wypowiedzeniem umowy przez bank.

    Aleś się rozpisał, gdybyś przeczytał linijkę dalej to właśnie to
    innymi słowy napisałem -)

    > Umowa, w ktorej jedna ze stron moze wprowadzac zmiany, zas druga nie
    > moze ich odrzucic (potraktowac jako wypowiedzenie umowy), to mocno
    > smierdzaca sprawa i watpie, czy w ogole takie zapisy moga byc wazne.

    Z mocy Kodeksu Cywilnego takie zapisy w umowie są nieważne, pisałem
    przeca, że polecam lekturę KC w tej sprawie!

  • 5. Data: 2003-09-19 00:41:00
    Temat: Odp: Regulamin dostawcy internetowego
    Od: "Marek" <k...@w...pl>

    Dzieki za wszystkie wskazowki, trzeba bedzie kodeks przestudiowac.

  • 6. Data: 2003-09-19 12:52:37
    Od: "Marek" <k...@w...pl>

    Witam

    Nie ma sprawy, mozna dodac zapis w umowie lub w innej formie ze po zmnianie
    abonamentu ma sie prawo do rezygnacji, i oto mi chodzilo.
    Sparawa zalatwiona.

    A jesli tak to sie na to zdecyduje.

    Pozdrowienia
    Marek

  • 7. Data: 2003-09-19 12:56:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Bursztynski <_...@p...pl> writes:

    > Aleś się rozpisał, gdybyś przeczytał linijkę dalej to właśnie to
    > innymi słowy napisałem -)

    Hmm... Nie zauwazylem nic takiego - o tym piszesz?:

    > Niestety wszystkie banki w tym kraju tak robią. Ale oczywiście możesz
    > rozwiązać umowę bez żadnych dodatkowych kosztów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jesli tak to roznica jest zasadnicza - to nie Ty rozwiazujesz umowe, ale
    bank.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2003-09-19 22:37:51
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jesli tak to roznica jest zasadnicza - to nie Ty rozwiazujesz umowe, ale
    > bank.

    W dwóch bankach, w którym mam konto to _ja_ mogę rozwiązać umowę jeśli nie
    zgodzę się na zmianę umowy. Jednakże zmiana opłat nie stanowi zmiany umowy i
    jedynie mogę po prostu z odpowiednim okresem wypowiedzenia rozwiązać umowę na
    zasadach ogólnych określonych w umowie o prowadzenie konta.

    Przytaczana umową zawiera _kary_ za rozwiązanie jednostronne i jest IMHO
    kuriosalna.

  • 9. Data: 2003-09-21 14:33:03
    Od: r...@s...media-com.com.pl

    W artykule <s...@a...pse.dyster> Andrzej Bursztynski napisa?(a):
    > Bardzo nowoczesny zapis, niestety nie ma odpowiedzi na pytanie jak
    > nadawca uzyska potwierdzenie dostarczenia i "powzi?cia wiadomo?ci"
    > przed adresata.

    Hehe ... no przeciez maja logi z POP-3 ;-]

    podzro.,

    RadKo