-
11. Data: 2009-04-22 18:08:16
Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
Od: doktorski <d...@g...com>
On 22 Kwi, 19:22, a...@g...com wrote:
> A więc tak, ujęcie płynu pomogło.
Znaczy klasycznie: cieszesiezemoglempomoc. :)
> No i jeszcze jedno, czy to normalne że z płynu hamulcowego w sprzęgle
> robi się szybko czarny gnój? Zmieniałem ponad tydzień temu płyn (był
> czarny), dzisiaj patrze i znów to samo - normalka czy coś jest nie
> tak?
IMO to nie jest normalne. Plyn to nie olej zeby sie mogl raz-dwa
wymieszac z pozostalosciami. U mnie nigdy plyn w ukladzie hamulcowym/
sprzeglowym nie byl czarny. Nawet taki, ktory mial kilka lat. Czarny
syf to moze byc pozostalosc starego jezeli to guma barwila (niepelna
wymiana w ukladzie) lub mieszanie sie z olejem silnikowym (?). Sprawdz
uszczelniacze na wysprzeglniku. Nic innego mi do glowy nie
przychodzi.
pzdr, dr
FJR/525
-
12. Data: 2009-04-22 18:46:27
Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
Od: a...@g...com
On 22 Kwi, 20:08, doktorski <d...@g...com> wrote:
>
> Znaczy klasycznie: cieszesiezemoglempomoc. :)
>
Dzięki :-)
>
> IMO to nie jest normalne. Plyn to nie olej zeby sie mogl raz-dwa
> wymieszac z pozostalosciami. U mnie nigdy plyn w ukladzie hamulcowym/
> sprzeglowym nie byl czarny. Nawet taki, ktory mial kilka lat. Czarny
> syf to moze byc pozostalosc starego jezeli to guma barwila (niepelna
> wymiana w ukladzie) lub mieszanie sie z olejem silnikowym (?). Sprawdz
> uszczelniacze na wysprzeglniku. Nic innego mi do glowy nie
> przychodzi.
>
Hmm... Przy wymianie zrobiłem błąd, pośpieszyłem się i ten syf ze
zbiorniczka pchnąłem w układ ale przepompowałem tam z 250ml płynu. Na
dnie zbiorniczka był taki syf który opadł na dno w zakamarki
zbiorniczka. Płyn jest mętny, ciemniejszy co przy większej ilości
wygląda jak czarny. Chyba jednak będe musiał to wszystko rozebrać i
zbadać.
--
Artur
-
13. Data: 2009-04-22 19:15:47
Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
a...@g...com pisze:
> Witam,
>
> pisałem ostatnio o ślizgającym się sprzęgle w ZZR 1200, ale
> pokojarzyło mi się wczoraj że było to powiązane z mieszaniem
> ustawienia klamki sprzęgła ze względu na to że wczoraj też mieszałem i
> doświadczyłem tego samego.
Wiesz, generalnie sprzęgła hydrauliczne są nieregulowalne. Natomiast to,
o czym piszesz to ustawienie klamki. IMVHO jedno nie ma żadnego wpływu
na drugie. Jedyna opcja, jaką potrafię sobie wyobrazić to to, że klamka
Ci o coś haczy w pewnym położeniu.
pozdr
DP
TL-S
-
14. Data: 2009-04-22 20:26:20
Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
Od: a...@g...com
On 22 Kwi, 21:15, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
>
> Wiesz, generalnie sprzęgła hydrauliczne są nieregulowalne. Natomiast to,
> o czym piszesz to ustawienie klamki. IMVHO jedno nie ma żadnego wpływu
> na drugie. Jedyna opcja, jaką potrafię sobie wyobrazić to to, że klamka
> Ci o coś haczy w pewnym położeniu.
>
Tak to wiem dlatego moj problem bardzo mnie dziwil i nie bardzo
wiedzialem gdzie szukac przyczyny. Na szczescie rozwiazalo sie chociaz
nie do konca rozumiem co bylo powodem ale nie wazne ;-) Nie wiem czy
kojarzysz jak zbudowana jest klamka w zygzaku ale ustawienie raczej
nie ma mozliwosci powodowac haczenia.
http://www.allegro.pl/item589750952_dzwignia_dzwigni
e_hamulca_kawasaki_zxr_ex_zx.html#gallery
tak to wyglada.
--
Artur
-
15. Data: 2009-04-23 07:56:28
Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego
Od: doktorski <d...@g...com>
On 22 Kwi, 22:26, a...@g...com wrote:
> nie do konca rozumiem co bylo powodem ale nie wazne ;-)
IMO moze byc tak: syf w plynie to starta guma tloczyska/oringow w
pompie. Tloczysko moze juz nie trzymac szczelnosci i wtedy:
- przy ustawieniu klamki na 3 do ukladu wprowadzasz mniej plynu =
mniejsze cisnienie, mniej plynu przedostaje sie w strone zbiorniczka w
trakcie wysprzeglania
- przy ustawieniu klamki na 1 do ukladu pwrowadzasz wiecej plynu =
wieksze cisnienie, wiecej plynu przedostaje sie w strone zbiorniczka w
trakcie wysprzeglania.
W przypadku drugim, w sytuacji gdy w zbiorniczku bylo pelno, plyn nie
mial gdzie wrocic i utrzymywalo sie cisnienie w ukladzie = lekko
rozlaczone sprzeglo. Z tego co piszesz co ujeciu pluny jest ok co dla
mnie poniekad potwierdza te teorie.
Wniosek: zbadaj pompe, guma w pompie ma 6 lat wiec moze juz nie jest
idealna.
pzdr, dr
FJR/525