  • 161. Data: 2018-04-08 12:33:51
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 08:44, Cavallino pisze:

    > Moment.
    > Szare drogi, takie jak masz na tym zrzucie, na mapie wyświetlanej przez
    > yanosika, to raczej nie jest "brak korków" tylko "brak informacji o
    > natężeniu ruchu", względnie niepobranie tych danych dla tego kawałka mapy

    Może tak być. Nie sposób odróżnić bo w trybie mapy (nie nawigacji) brak
    korków jest tak samo pokazywany jak brak informacji o korkach. Z kolei w
    trybie nawigacji nad jednią rysowana jest zielona wstęga, ponad którą
    widuję sporadycznie wyłącznie miejsca zabetonowane (czarny szlak). Nigdy
    o pośrednim stopniu przytkania.

    Zanim zrobiłem zrzut ekranu, to 3x uruchomiłem Yanosika i za każdym
    razem chwilę czekałem na efekty by dać mu szansę na pobranie danych. Nic
    się nie zmieniło. W innym mieście udało mi się zobaczyć jakiś korek więc
    łączność z serwerem była,

    > Normalnie on wyświetla prędkość przejazdową na danej drodze odpowiednim
    > kolorem.
    > Brak korków to kolor zielony.

    Czyli powinno być tak, że ta zielona wstęga (ta szersza od drogi, którą
    zasłania) przyjmuje różne kolory? Jak to dalej wygląda? Jeśli np. w
    mieście auta jadą z pełną prędkością 50km/h to będzie to kolor zielony
    czy np. żółty bo ta prędkość to właśnie taki kolor?

    W Google mam tak, że 50 w mieście jest tak samo zielone jak 140 na
    autostradzie. Ale obrazowo 70 na autostradzie lub 25 w mieście są tak
    samo oznaczone kolorem pomarańczowym jako lekkie przytkanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 162. Data: 2018-04-08 12:59:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 00:31, kk pisze:

    > A niedodatkowe mogą ? Jak niedodatkowe mogą to dodatkowe też bo niby
    > czemu nie. Myślę, że dramatyzujecie.

    Niedodatkowe nawet muszą - np. lusterko wsteczne.

    Nigdy nie zdarzyło Ci się zauważyć pojazdu / przeszkody bo akurat to
    "coś / ktoś" został zasłonięty przez słupek boczny? Bo mi tak.
    Oczywiście zależy to od konstrukcji auta. W niektórych bywają one
    szczególnie masywne.

    Każdy element zawieszony na szybie w linii wzroku kierowcy, zasłaniający
    widoczność na jezdnię jest tak samo niebezpieczny - głównie dla otoczenia.

    https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/kosztowna-j
    azda-z-kamerka-lub-nawigacja-na-szybie-mandaty/

    Podobają mi się przepisy obowiązujące w Szwajcarii w zakresie wieszania
    na szybie czegokolwiek, choć w tej materii zrobiłbym je bardziej
    restrykcyjne - 0m martwego pola wskutek zawieszenia czegokolwiek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 163. Data: 2018-04-08 16:47:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-04-2018 o 11:50, Marek S pisze:

    > Napisz jeszcze raz bo nie chwytam o co Ci teraz chodzi. Wydaje mi się,
    > że opisałem zastałą sytuację dość wyraźnie.

    Chodziło o to, że JEŚLI korek BYŁBY przed skrzyżowaniem z OBU stron, a
    samochód z włączonym yanosikiem, nadjechał WCZEŚNIEJ tylko z jednej
    strony, to yanosik następnemu samochodowi nadjeżdżającemu z przeciwka,
    pokazałby korek ZA skrzyżowaniem, z jego punktu widzenia.
    W takim przypadku często jest tak, że punktem korkującym jest właśnie
    niewydolne skrzyżowanie (np. z główną drogą i światłami) i korki przed
    nim tworzą się po obu stronach skrzyżowania.

    Jaśniej tego napisać nie potrafię.

  • 164. Data: 2018-04-08 16:50:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-04-2018 o 12:22, Marek S pisze:

    > Zastanowiłem się jeszcze nad jednym aspektem: korkowo pokazuje natężenie
    > ruchu.

    Jesteś pewien?

    Bo moim zdaniem WSZYSTKIE mapy pokazują średnią prędkość na danym odcinku.
    Czyli jeśli ktoś się nie zatrzyma przed światłami i przejedzie 50 km/h,
    to taką średnią wyliczy, a odcinek pokaże np. na żółto.
    A jak ktoś stanie przed światłami, to będzie miał 0 km/h i skutkiem
    będzie zaznaczenie odcinka na czarno.

  • 165. Data: 2018-04-08 16:56:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-04-2018 o 12:33, Marek S pisze:

    > Może tak być. Nie sposób odróżnić bo w trybie mapy (nie nawigacji) brak
    > korków jest tak samo pokazywany jak brak informacji o korkach.

    Nie potwierdzam, u mnie drogi z włączonym traffikiem pokazują się w
    różnych kolorach.
    I brak korków wynika z koloru innego niż szary, czarny albo czerwony.

    > Zanim zrobiłem zrzut ekranu, to 3x uruchomiłem Yanosika i za każdym
    > razem chwilę czekałem na efekty by dać mu szansę na pobranie danych. Nic
    > się nie zmieniło.

    Ale to nie znaczy, że odcinek był oznaczony jako brak korków.
    Po prostu nadal nie miałeś informacji o traffiku w tym miejscu.

    > Czyli powinno być tak, że ta zielona wstęga (ta szersza od drogi, którą
    > zasłania) przyjmuje różne kolory?

    Oczywiście.
    Tak jak to widzisz na korkowo.
    Odpal sobię mapę na mapa.targeo.pl

    Tam jest legedna, objaśniająca jaki kolor oznacza jaką prędkość przejazdową.

    >  Jak to dalej wygląda? Jeśli np. w
    > mieście auta jadą z pełną prędkością 50km/h to będzie to kolor zielony
    > czy np. żółty bo ta prędkość to właśnie taki kolor?

    Tak, jeśli żółty oznacza 50 to będzie odcinek na żółto.

    > W Google mam tak, że 50 w mieście jest tak samo zielone jak 140 na
    > autostradzie. Ale obrazowo 70 na autostradzie lub 25 w mieście są tak
    > samo oznaczone kolorem pomarańczowym jako lekkie przytkanie.

    To może wyglądać inaczej u każdego dostawcy map.
    Nie doktoryzowałem się z tematu, żeby zapamiętywać u jakiego jaki kolor
    co oznacza.
    Wątpię żeby google trzymało się jakichś standardów wspólnych dla innych
    dostawców.

  • 166. Data: 2018-04-08 18:40:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 16:47, Cavallino pisze:

> [...]
    > niewydolne skrzyżowanie (np. z główną drogą i światłami) i korki przed
    > nim tworzą się po obu stronach skrzyżowania.

    Ok, tylko bierz pod uwagę, że tysiące aut tam się poruszają. Wydaje mi
    się mało prawdopodobne abym tylko ja korzystał z Yanosika plus jeszcze
    jedna osoba.

    Druga rzecz, że taki problem występuje WSZĘDZIE i ZAWSZE. Na każdej
    jednej drodze, w dowolnym mieście. Raczej kierowcy nie mają w Yanosiku
    komunikatów w postaci "uwaga, jedzie Marek więc wyłączcie swoje
    aplikacje na tej trasie".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 167. Data: 2018-04-08 18:58:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-04-2018 o 18:40, Marek S pisze:

    > Ok, tylko bierz pod uwagę, że tysiące aut tam się poruszają. Wydaje mi
    > się mało prawdopodobne abym tylko ja korzystał z Yanosika plus jeszcze
    > jedna osoba.

    Nie zakładałbym się, a do tego takie dane pewnie są aktywne nie więcej
    niż kilkadziesiąt minut.

    Nie znam nikogo, kto jadać tylko po mieście, jeździłby z aktywnym
    yanosikiem.
    Sam odpalam go tylko na dalsze trasy, mimo że mam go w wbudowanej
    nawigacji w samochodzie.

    > Druga rzecz, że taki problem występuje WSZĘDZIE i ZAWSZE. Na każdej
    > jednej drodze, w dowolnym mieście.

    Ale jaki problem, szarych dróg, czy zielonych?
    Bo cały czas mam wrażenie, że nie bardzo rozumiesz co Ci yanosik przekazuje.

  • 168. Data: 2018-04-08 19:03:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 16:50, Cavallino pisze:

    > Jesteś pewien?

    Tak wynika z opisu opcji:

    https://drive.google.com/file/d/1Iuuvqnenfofyft3wXm_
    PU_fL6C0-6o61/view?usp=sharing

    Choć jak dalej analizuję, to raczej chodzi o to, co poniżej napisałeś:
    czyli o średnią prędkość. Opcja jest po prostu źle nazwana.

    > Bo moim zdaniem WSZYSTKIE mapy pokazują średnią prędkość na danym odcinku.

    Tu się całkowicie nie zgadzam. Jeśli byłoby w ten sposób, to w/g Googli
    na każdej ulicy w 3mieście poza szczytem, wszyscy kierowcy jeżdżą z
    prędkością autostradową. Trasy są zielone. Przypomnę link jaki dałem:

    https://drive.google.com/file/d/10wTlV3xHqMK_bi8Vlmq
    rX8CqJeVldv4M/view?usp=sharing

    Raczej rzadko widuję kierowców przekraczających 100km/h w środku miasta.
    Uruchom sobie mapę Google w porze wieczorowej czy nocnej i popatrz jak
    wygląda ruch w miastach. Dominuje zielony.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 169. Data: 2018-04-08 19:14:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 16:56, Cavallino pisze:

    > Nie potwierdzam, u mnie drogi z włączonym traffikiem pokazują się w
    > różnych kolorach.
    > I brak korków wynika z koloru innego niż szary, czarny albo czerwony.

    Chyba właśnie znalazłem odpowiedź. Używasz starych map? Tak?
    Sprawdź Ustawienia/Mapa/Nowa Mapa. Ja mam włączoną.

    Włącz tą opcję i pokaż mi różne kolory na wyznaczonej lub niewyznaczonej
    trasie. Jakoś nie dowierzam, że będziesz miał różne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 170. Data: 2018-04-08 19:41:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 18:58, Cavallino pisze:

    > Nie znam nikogo, kto jadać tylko po mieście, jeździłby z aktywnym
    > yanosikiem.
    > Sam odpalam go tylko na dalsze trasy, mimo że mam go w wbudowanej
    > nawigacji w samochodzie.

    Heeee... znów mnie zaskakujesz. Pierwsza rzecz jaką robię po wejściu do
    auta, to aktywowanie Yanosika. Po wielokroć mi się zwrócił - nawet
    biorąc koszt zakupu nieudanych wersji GTR i DV-coś tam.

    > Ale jaki problem, szarych dróg, czy zielonych?
    > Bo cały czas mam wrażenie, że nie bardzo rozumiesz co Ci yanosik
    > przekazuje.

    Możliwe. Patrząc na drogę szarą lub drogę zieloną nie jestem w stanie
    wywnioskować czy jest na niej korek. W godzinach szczytu na zielonej, na
    większości jej 35km odcinka (bo tyle mam do pracy) jest korek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek