  • Data: 2010-03-17 16:02:00
    Temat: Re: zworki w starych dyskach WD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MC" hnqklj$jh0$...@n...news.atman.pl

    > Kuriozalne ceny mają twarde dyski do drukarek. Nie ma w nich nic
    > nadzwyczajnego, to takie same dyski jak do desktopów, tyle, że sprzedawane
    > przez sprzedawcę drukarek. RAM do drukarek też potrafi mieć zaskakująco
    > wysoką cenę.

    Wiem -- szukałem 10 lat temu RAMek do HP II p -- kupiłem taką uszkodzoną
    drukarkę, HP zreperował ja za 500 złotych plus VAT (czyli taniej można
    było kupić nową, znacznie lepszą) i miała tyle RAMek, że na niewiele
    starczało. Dokupienie RAMek było kuriozalnie drogie, więc czekałem na
    okazję typu uszkodzona taka sama drukarka z dodatkowymi RAMkami.

    Dlaczego kupiłem tę drukarkę? Była to własność uczelni, na której drukowałem
    prywatnie -- łącznie nie więcej, niż jedną ryzę papieru. :) Drukarka została
    uszkodzona (nie wiem, przez kogo, ale na pewno nie przeze mnie), więc (niejako
    rekompensując koszty prywatnego mikroużywania) postanowiłem ją zreperować za
    swoje pieniądze (drukarka w pracy była mi potrzebna, na reperację uczelnia nie
    miała pieniędzy; na kupno nowej dla mnie -- tym bardziej) Jedynym dobrym
    rozwiązaniem było kupienie drukarki i zreperowanie na własną rękę.

    Uczelnia wyceniła ją na 100 (sto) złotych, uważając, że robię cudowny
    interes -- że kupuję niemal za darmo, choć HP oszacował koszt reperacji
    przed moim zakupem na: 500 złotych plus VAT za reperację i ileś :) za
    części; stanęło na tym, że części (jakiś skaner) dali mi za freeko.
    Drukarkę i reperację wliczyłem w koszty uzyskania przychodu firmy,
    która 500 złotych zarabiała wtedy raczej ;) szybko i lekko, więc
    źle nie było. :)

    Drukarka (produkowana gdzieś około 1991 roku) jest nadal sprawna,
    choć nie mam do niej toneru. :) Okupuje mi miejsce w mieszkaniu,
    a to miejsce jest coraz droższe!!!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'