    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Date: Tue, 08 Nov 2011 17:24:21 +0100

    W dniu 2011-11-08 15:50, J.F pisze:
    (...)
    > Bo ja wiem czy tak czesto ... mnie sie jeszcze nie zdarzylo :-)

    Mi trafić czegoś dzikiego wprost też nie, ale było blisko.
    Za to np. psa przy 40km/h owszem.

    > - swiatla krotkie sa istotnie za krotkie, i przy normalnej predkosci
    > drogowej niewielka jest szansa dostrzezenia przeszkody bez odblaskow.
    > Szczegolnie jak sie jedzie 120 zamiast 90 na liczniku.

    Trzeba mieć zwyczajnie trochę wyobraźni...

    > Tak samo jak nie
    > zauwazysz pijaka na drodze, rowerzysty bez swiatel czy
    > furmanki/traktora/kombajnu. No, kombajn to moze sie uda.
    > jak jeszcze cos jedzie z przeciwka i oslepia, to powiedzmy sobie
    > szczerze - niewiele widzisz.

    Stąd też należy jechać stosowanie wolniej.

    > - zwierzeta nie umieja sie zachowac na drodze. Z praktyki: stoi w rowie
    > sarna. Ponoc plochliwe stworzenie, ale jakos sie nie boi, moze z uwagi
    > na epidemie wscieklizny w okolicy.

    Albo nagle wskoczy bez widocznej przyczyny...

    > Jak jestem w przyzwoitej odleglosci, to przebiega przez droge, wiec
    > nawet nie zwalniam. A w sekunde pozniej kilka mlodych - i tu juz bylo
    > goraco :-)

    DK91(była DK1), okolice Łysomic, listopadowo, po 20, poda jakieś licho,
    "psy" się ganiają przy drodze. Jeden przebiegł przez drogę, drugi,
    przerwa, za chwilę tańce na śliskim, ponieważ to zdaje się całe stadko
    dzików stwierdziło, że się przemieści :)

    > Niedawny przypadek: gdzies z boku wbiega zajac. wolno jade, ale ten sie
    > obraca i biegnie prosto na mnie.

    To zupełnie jak taki jeden rowerzysta - stoję na skrzyżowaniu, a ten w
    przechyle ciągnie twardo po kursie kolizyjnym ;)