    From: Piotr-X <h...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zuzycie energii przez kosci RAM w PC
    Date: Fri, 16 Jan 2009 22:53:19 +0100

    Bastion wrote:

    > Witam
    > Nie jestem elektrykiem/elektronikiem a fizyki uczylem sie wieki temu
    > dlatego prosze o pomoc.
    > Zastanawiam sie nad rozbudowa/modernizacja PC-ta.
    > Pod adresem:
    > http://www.journeysystems.com/?power_supply_calculat
    or
    > znalzalem kalkulator do obliczania zuzycia energii przez PC-ta
    > w zaleznosci od konfiguracji sprzetu.
    > Zaskoczyl mnie duzy pobor pradu przez kosci RAM,

    te dane to jakieś bzdury np:
    piszą że jedna PC133 SDRAM bierze 12W, a powinno ~1W .
    Więc daruj sobie tą stronę .

    Obliczenie mocy pobieranej przez peceta jest dość trudne , bo zależy ona mocno
    od obciążenia systemu , a różnice mogą sięgać nawet 100% .
    Więc po prostu wybieraj podzespoły które ci wystarczą do twoich zadań ale
    pobierają przy tym najmniej energii, a krótko im mniejsze radiatory tym lepiej
    (nie zawsze się to sprawdza ale zazwyczaj ) .