-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host-89-229-18
5-66.dynamic.mm.pl!not-for-mail
From: LEPEK <g...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znow lemingi
Date: Fri, 8 Nov 2019 08:13:04 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <qq34hn$3cf$1$LEPEK@news.chmurka.net>
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
<5dc338b8$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<qq0g8v$584$1@dont-email.me> <qq0jd9$l48$1@dont-email.me>
<qq0p2j$1ooo$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: host-89-229-185-66.dynamic.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 8 Nov 2019 07:12:55 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="LEPEK";
posting-host="host-89-229-185-66.dynamic.mm.pl:89.229.185.66";
logging-data="3471"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
In-Reply-To: <qq0p2j$1ooo$1@gioia.aioe.org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665572
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.11.2019 o 10:44, Poldek pisze:
> Jeżeli facet jest kierowcą zawodowym TIRa, to jest tego świadom, że jest
> tak, jak piszesz - do metra przed sobą nie widzi. Więc mając taką
> wiedzę, zanim ruszył na przejście powinien sprawdzić, czy w "martwej
> strefie" na pewno nie ma nikogo. Np. wychylić się do przodu na
> siedzeniu, spojrzeć w lusterko, które wiele TIRów ma do tego celu. Tak
> czy siak, ruszyć na przejście powinien dopiero wtedy, kiedy ma pewność,
> że nie wjeżdża na pieszego na przejściu.
Wszystko fajnie panie teoretyku, ale zważ kilka kwestii
praktyczno-życiowych oraz faktów. Nie każdy zawodowy kierowca TIR'a jest
nim od lat, więc nie każdy ma na tyle doświadczenia i/lub wyobraźni,
żeby uniknąć wszelkich zagrożeń związanych z prowadzeniem zestawu. No
tak po prostu jest i nic pan nie zrobisz. Wychylenie się do przodu nie
spowoduje, że kierowca takiego samochodu zobaczy kogoś, kto idzie przy
samej masce (szczególnie, że ma zamontowaną półkę na kokpicie, która
skutecznie ogranicza widoczność). Owszem, gdyby w odpowiednim momencie
spojrzał w lusterka nad prawymi drzwiami oraz w prawym górnym rogu szyby
czołowej, to zapewne zauważyłby piesze, ale całkiem prawdopodobne że
sekwencja spojrzeń była akurat odwrotna do trasy kobiet. A te obrały ją
zupełnie bez wyobraźni...
> Druga sprawa, że gdyby stał
> przed linią zatrzymania, to pewnie by miał w polu widzenia głowy
> pieszych. Okazuje się, że te linie nie są namalowane ot tak sobie, nie
> wiadomo po co, tylko mają istotną funkcję.
Nie wiem, czy widziałeś materiał filmowy, ale gość stał dokładnie tak,
jak nakazują przepisy.
Co do samego wydarzenie sądzę, że aby próbować zapobiegać takim
zdarzeniom można na tym przejściu linię warunkowego zatrzymania
namalować ze trzy metry wcześniej, można ustawić tam sygnalizację
świetlną, można wyposażyć ciągnik w system kamer i ostrzegania o
przeszkodzie w martwym polu, można nakazać pieszym unosić ręce w górę
przy przechodzeniu, albo jeszcze sto innych rzeczy nakazać/zakazać,
włącznie z zakazem powodowania kolizji i wypadków. Ale nic nie zastąpi
zdrowego rozsądku i wyobraźni, że np. nie przechodzi się przy samej
masce ruszającej ciężarówki, bo to może zabić, tak jak nie przechodzi
się za cofającym busem, nie stoi się pod zawieszonym ciężarem, czy nie
suszy się włosów suszarką w wannie z wodą. Bo niebezpieczeństw należy
unikać, szczególnie gdy jest się "słabszą" stroną.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'11
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
Kymco Xciting 500i sqter'08
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.19 08:16 LEPEK
- 08.11.19 08:19 LEPEK
- 08.11.19 08:22 LEPEK
- 08.11.19 09:29 ąćęłńóśźż
- 08.11.19 09:31 ąćęłńóśźż
- 08.11.19 09:32 ąćęłńóśźż
- 08.11.19 09:39 ąćęłńóśźż
- 08.11.19 09:45 WS
- 08.11.19 10:14 Zenek Kapelinder
- 08.11.19 10:19 t-1
- 08.11.19 10:41 Liwiusz
- 08.11.19 10:51 WS
- 08.11.19 10:59 Budzik
- 08.11.19 11:00 Myjk
- 08.11.19 12:11 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=