-
71. Data: 2010-05-10 11:55:28
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-05-10 11:47, Ghost pisze:
>
>> 10 metrów to wystarczająca odległość między autem, który przed nami
>> jedzie 50-120-200 km/h. On ma takie same hamulce jak my
>
> Pod warunkiem, ze to hamulce sa odpowiedzlane za spadek predkosci, no i
> uwzglednij jeszcze swoj refleks do tego.
Za chwile się jeszcze znajdzie ktoś i napisze, że najważniejsze są
opony, długość buta i jego cena.
-
72. Data: 2010-05-10 11:58:26
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: spammtrapp <g...@...necie>
W dniu 2010-05-10 09:43, Arek (G) pisze:
> A jak będzie z ciężarówką, autobusem, pociągiem, statkiem kosmicznym
> itp. Zrozumiałeś coś z tego testu? Czy na fizyce w IV klasie szkoły
> podstawowej spałeś?
Chcesz powiedziec ze _skutki_ dwoch zderzen: jednego w ktorym nubira
zderza sie z jadacym z taka sama predkoscia, takim samym samochodem,
drugiego w ktorym nubira zderza sie z jadacym z taka sama predkoscia
wozem opancerzonym beda takie same?
-
73. Data: 2010-05-10 11:59:04
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Mon, 10 May 2010 08:40:47 +0200, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>jak bardzo się myliłem i jeśli ktoś mi tak powie takie twiedzenie, to będę
>>>wiedział co mu odpowiedzieć - "bzdura" :)
>> Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.
> I konstrukcji.
Nie, tylko masie. Konstrukcja może zadecydować już tylko o tym czy auto
zmiażdży swoich pasażerów, czy też np. rozleci się na milion drobiazgów przy
dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone
kurczaki...
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
74. Data: 2010-05-10 12:09:43
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
Od: WS <L...@c...pl>
On 10 Maj, 11:39, ziomus <marcin@pl> wrote:
> Tylko dlaczego dodajesz prędkości?
> Specjalnie napisałem. że kierunek i zwrot obu jest ten sam.
bo napisales, ze "kierunek i zwrot obu jest ten sam" ;)
gdyby to bylo zd. czolowe, to trzeba minus dolozyc...
i mamy wtedy:
Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2
z zas.zachow pedu
m*160-m*150=2m*v
czyli v=(160-150)/2=5
Ek pojazdow po zderz =m*5^2
En. stracona podczas zderzenia = Ek przed - Ek po
czyli znacznie wieksza energia "poszla" na samo zderzenie - czego
mozna sie zreszta spodziewac...
-
75. Data: 2010-05-10 12:11:23
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
news:slrnhufm77.gqa.joshua@tau.ceti.pl...
> Dnia Mon, 10 May 2010 08:40:47 +0200, Ghost napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>jak bardzo się myliłem i jeśli ktoś mi tak powie takie twiedzenie, to
>>>>będę
>>>>wiedział co mu odpowiedzieć - "bzdura" :)
>>> Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.
>> I konstrukcji.
>
> Nie, tylko masie. Konstrukcja może zadecydować już tylko o tym czy auto
> zmiażdży swoich pasażerów, czy też np. rozleci się na milion drobiazgów
> przy
> dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone
> kurczaki...
Naprawde sadzisz, ze ilosc energii rozproszonej na kazdym pojedzie zawsze
bedzie taka sama niezaleznie od konstrukcji?
-
76. Data: 2010-05-10 12:15:04
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hs8l6r$7me$3@news.task.gda.pl...
>W dniu 2010-05-10 11:47, Ghost pisze:
>>
>>> 10 metrów to wystarczająca odległość między autem, który przed nami
>>> jedzie 50-120-200 km/h. On ma takie same hamulce jak my
>>
>> Pod warunkiem, ze to hamulce sa odpowiedzlane za spadek predkosci, no i
>> uwzglednij jeszcze swoj refleks do tego.
>
> Za chwile się jeszcze znajdzie ktoś i napisze, że najważniejsze są opony,
> długość buta i jego cena.
Zdecydowanie w zlym kierunku rozumujesz.
-
77. Data: 2010-05-10 12:19:40
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Ghost pisze:
>
> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> news:slrnhufm77.gqa.joshua@tau.ceti.pl...
>> Dnia Mon, 10 May 2010 08:40:47 +0200, Ghost napisał(a):
>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>> jak bardzo się myliłem i jeśli ktoś mi tak powie takie twiedzenie,
>>>>> to będę
>>>>> wiedział co mu odpowiedzieć - "bzdura" :)
>>>> Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.
>>> I konstrukcji.
>>
>> Nie, tylko masie. Konstrukcja może zadecydować już tylko o tym czy auto
>> zmiażdży swoich pasażerów, czy też np. rozleci się na milion
>> drobiazgów przy
>> dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone
>> kurczaki...
>
> Naprawde sadzisz, ze ilosc energii rozproszonej na kazdym pojedzie
> zawsze bedzie taka sama niezaleznie od konstrukcji?
Ilość owszem. Ale efekt wywołany przez tę energię będzie skrajnie różny,
zależny właśnie od konstrukcji.
Jednemu, dana ilość zdemoluje powiedzmy przód z komorą silnika. W innym
ta sama energia zdemoluje kabinę pasażerską.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
78. Data: 2010-05-10 12:39:04
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:hs8mn1$iml$1@news.dialog.net.pl...
> Ghost pisze:
>>
>> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
>> news:slrnhufm77.gqa.joshua@tau.ceti.pl...
>>> Dnia Mon, 10 May 2010 08:40:47 +0200, Ghost napisał(a):
>>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>>> jak bardzo się myliłem i jeśli ktoś mi tak powie takie twiedzenie, to
>>>>>> będę
>>>>>> wiedział co mu odpowiedzieć - "bzdura" :)
>>>>> Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.
>>>> I konstrukcji.
>>>
>>> Nie, tylko masie. Konstrukcja może zadecydować już tylko o tym czy auto
>>> zmiażdży swoich pasażerów, czy też np. rozleci się na milion drobiazgów
>>> przy
>>> dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone
>>> kurczaki...
>>
>> Naprawde sadzisz, ze ilosc energii rozproszonej na kazdym pojedzie zawsze
>> bedzie taka sama niezaleznie od konstrukcji?
>
> Ilość owszem.
Bo?
-
79. Data: 2010-05-10 12:40:25
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
news:hs8nri$2du$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
> wiadomości news:hs8mn1$iml$1@news.dialog.net.pl...
>> Ghost pisze:
>>>
>>> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
>>> news:slrnhufm77.gqa.joshua@tau.ceti.pl...
>>>> Dnia Mon, 10 May 2010 08:40:47 +0200, Ghost napisał(a):
>>>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>>>> jak bardzo się myliłem i jeśli ktoś mi tak powie takie twiedzenie,
>>>>>>> to będę
>>>>>>> wiedział co mu odpowiedzieć - "bzdura" :)
>>>>>> Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.
>>>>> I konstrukcji.
>>>>
>>>> Nie, tylko masie. Konstrukcja może zadecydować już tylko o tym czy auto
>>>> zmiażdży swoich pasażerów, czy też np. rozleci się na milion drobiazgów
>>>> przy
>>>> dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone
>>>> kurczaki...
>>>
>>> Naprawde sadzisz, ze ilosc energii rozproszonej na kazdym pojedzie
>>> zawsze bedzie taka sama niezaleznie od konstrukcji?
>>
>> Ilość owszem.
>
> Bo?
Mowa oczywiscie o zderzeniu czolowym dwoch pojazdow.
-
80. Data: 2010-05-10 15:10:39
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Jacek" <m...@g...pl>
No to nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć, abyś możliwie szybko wjechał
komuś w zadek, bo widzę, że bez bólu wiedzy nie przyjmiesz.
Jacek