  • 31. Data: 2010-05-09 21:00:13
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Maj, 20:51, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > I rozklada sie na zniszczenia dwoch pojazdow, nie jednego. Po co te
    > kombinacje?

    e... juz nie chce mi sie pisac .... kto rozumie to rozumie, kto nie to
    i tak nie zrozumie ;)

    ostatni proba i EOT z mojej strony:

    Ek=m*v^2/2

    energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia
    obu RAZEM jadacych po 80... w obu wypadkach rozklada sie na dwa
    samochody!

    WS

  • 32. Data: 2010-05-09 21:03:49
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > On 9 Maj, 20:51, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    Przywracam co wyciales:

    > e... juz nie chce mi sie pisac .... kto rozumie to rozumie, kto nie to
    > i tak nie zrozumie ;)
    >
    > ostatni proba i EOT z mojej strony:

    Bardzo dobrze bo napisales bez zwiazku z poprzednimi wypowiedziami.

    > Ek=m*v^2/2
    >
    > energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia
    > obu RAZEM jadacych po 80... w obu wypadkach rozklada sie na dwa
    > samochody!

    Ale pisales cos zupelnie innego: "suma energii kinetycznych obu samochodow
    jest 2 razy wieksza"

  • 33. Data: 2010-05-09 21:08:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Maj, 21:03, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Ale pisales cos zupelnie innego: "suma energii kinetycznych obu samochodow
    > jest 2 razy wieksza"

    dzizys...

    piszac:

    "a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii
    kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza... "

    mialem na mysli:

    liczymy sume energii kinetycznych obu samochodow w obu przypadkach

    1. suma ek= m*160^2/2 + 0
    2. suma ek= m*80^2/2 + m*80^2/2

    suma z 1 jest 2 x wieksza, KONIEC!

    WS

  • 34. Data: 2010-05-09 21:29:10
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    > Panuje takie powrzechne przekonanie, ktore bardzo często słychać też w
    > wypowiedziach służb i innych koemntatorów zdarzeń drogowych, ze kiedy
    > samochód uderza czołowo w drugi samochód jadący z naprzeciwka z tą samą
    > prędkością to jakby uderzył w nieruchomą przeszkode z prędkością dwa
    > razy większą. Napewno słyszeliście to, a pewnie wielu z Was (nas :( )

    Rozpedz sie do 80km/h i pierdyknij w czolg jadacy z taka sama
    predkoscia. Wtedy zauwazysz ze Pogromcy Mitów zderzyli dwa takie same
    samochody a to znaczaco zmienia postac rzeczy :)

  • 35. Data: 2010-05-09 21:33:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > dzizys...
    >
    > piszac:
    >
    > "a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii
    > kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza... "

    Jesli jedno (auto) stoi, a drugie jedzie 160 to sytuacja jest zupelnie inna
    niz pozostale (auto z przeszkoda betonowa, lub dwa auta 80).

  • 36. Data: 2010-05-09 21:34:54
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > przecież to logiczne, że siła przy zderzeniu rozkłada się na dwa
    > samochody, a nie na jeden... chyba, że ktoś nie myśli logicznie, to już
    > jego problem.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie#Zderzenia_a_z
    asady_zachowania

    chyba w szkole miałeś z fizyką problem, logika tu nie obowiązuje,
    dodam - motocykliści, którzy byli na lekcjach fizyki nieobecni giną pierwsi,
    bo nie zdają sobie sprawy czym dysponują
    P.

  • 37. Data: 2010-05-09 22:01:27
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-09 21:34, Pan Piskorz wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie#Zderzenia_a_z
    asady_zachowania

    > chyba w szkole miałeś z fizyką problem, logika tu nie obowiązuje,

    obowiązuje jak najbardziej i fizyka i logika...

  • 38. Data: 2010-05-09 22:15:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "spammtrapp" <g...@...necie> napisał w wiadomości

    > Rozpedz sie do 80km/h i pierdyknij w czolg jadacy z taka sama predkoscia.
    > Wtedy zauwazysz ze Pogromcy Mitów zderzyli dwa takie same samochody a to
    > znaczaco zmienia postac rzeczy :)

    Kiedy widziałeś czołg na drodze i to jeszcze jadący z prędkością 80km/h ? :D

  • 39. Data: 2010-05-09 23:00:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Od materialu z ktorego jest zrobiony sam badany samochod, nie przeszkoda -
    > niezaleznie czy zderzenie jest ze sciana czy z innym samochodem (o
    > podobnej masie i predkosci) hamowanie odbywa sie na tej samej drodze, wiec
    > i czas hamowania jest ten sam.

    Chcesz powiedzieć że zderzenie ze ścianą będzie miało takie same skutki
    niezależnie od tego czy ściana zrobiona jest z
    - żelbetonu
    - drewnianych listew 2"x4"
    - styropianu

    Ghost, nie pogrążaj się, proszę, bo znowu zaczynasz być śmieszny
    z tym swoim uporem :-)

    > Bzdura. Jesli oba auta maja porownywalna mase i predkosc, hamowanie odbywa
    > sie na takiej samej drodze jak w przypadku uderzenia ze sciana.
    >
    > Wez poczytaj cos o fizyce, kurs podstawowy.

    Zakładasz błędnie, że ściana jest w 100% sprężysta i nie ulega
    żadnym odkształceniom w czasie zderzenia - a to duży błąd.

    Zapominasz o prostym fakcie, że ściana ulega zniszczeniu i poddaje
    się zderzeniu w różny sposób, w zależności od tego z czego jest
    wykonana i w szczególności wyhamowanie prędkości może się
    odbyć na drastycznie różnej drodze w przypadku ściany betonowej,
    ciegiełek a ściany wykonanej z drewnianych listewek:
    http://www.dailyvsvidz.com/2010/01/woman-driver-vs-c
    rashes-car-through.html

  • 40. Data: 2010-05-09 23:06:44
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Kiedy widziałeś czołg na drodze i to jeszcze jadący z prędkością 80km/h ?
    > :D

    Tak, na plandece Scanii.
    W sumie róznica nieduża.
    ;)