eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2018-02-01 20:44:26
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 1 Feb 2018 01:15:33 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Pod koniec stycznie jak na mnie dużo jeżdziłem po autostradzie.
    > Coś koło 1000 km w ciągu dwóch dni.
    > + normalna jazda
    > Jakiś rok temu wymieniłem akumulator.
    > Auto na noc do garażu.
    > A że ciemno to nie ma opcji że zapomniałem o światłach.
    > W sobotę zostawiłem auto.
    > Wczoraj wieczorem nie chce zapalić.
    > Pożyczam od sąsiada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
    > Dzisiaj rano zapalił od razu.
    > Jade do elektryka.
    > Instalacja OK
    > Alternator OK
    > Akumlator nie doładowany.
    >
    > Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.
    > Co się stało: trzeba zapytać wróżki?
    > Zna ktoś jakąś?

    Kiedyś mi się podobna magia zdarzyła - akumulator sprawny, niestary, a w
    ciągu ~10h zrobiło się 7V.
    Po naładowaniu jeździ już parę lat i nigdy się to nie powtórzyło.

    W samochodzie nie jest możliwe zostawienie świateł, na lampki wewnętrzne za
    szybko (zresztą wyłączają się po jakimś czasie nawet jak drzwi są otwarte),
    zapalniczka bez kluczyka niezasilana.

    Głęboko w anglojęzycznym internecie znalazłem kogoś komu podobno domykanie
    szyb "ogłupiało" i próbowało domknąć szybę aż rozładowało akumulator.
    Jeśli tak, to dobrze że to się pożarem nie skończyło.


  • 12. Data: 2018-02-01 22:13:55
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 01-02-2018 o 10:15, Bolko pisze:

    > Akumlator nie doładowany.

    Cudów nie ma. Żadna czarownica nie kradnie bezprzewodowo prądu z Twojego
    auta. Istnieją wyłącznie dwie opcje: uszkodzony akumulator, który sam
    siebie potrafi rozładować, albo pobór prądu.

    To, że elektryk podłączył miernik gdy auto stało sobie 10 minut w jego
    przybytku i w tym krótkim czasie ciągnęło 10mA niczego nie oznacza.
    Trzeba monitorować dłużej. Być może w n-tej godzinie elektronice coś
    odwala i koniecznie musi domknąć zamknięte okna.

    Moje przeczucie mówi iż masz zwyczajnie padnięty akumulator. Ładuje się
    jak np. 85Ah, czy ile tam masz, a zachowuje się jak np. 7Ah i to tylko
    gdy odpalisz go po krótkim czasie postoju. Nic niezwykłego. Wsadź nowy i
    będzie ok. Druga opcja to niedoładowywanie.

    A jeśli jesteś fanem intrygujących przypadków, kiedy to dreszcz po d...
    przebiega, to mogę Ci opowiedzieć moje doświadczenie w podobnym
    elektrycznym kierunku. U mnie akurat nie miało to wpływu na
    niedoładowanie bo mam mocny alternator. Z problemem jeździłem od roku po
    kilku serwisach, byłem m.in. w autoryzowanym serwisie Merca i poddali
    się tam również. Zero błędów etc. Otóż po obniżeniu się temperatury
    zewnętrznej obroty spoczynkowe wzrastały do 900 z 600. W końcu się
    wk...iłem i kupiłem komputer diagnostyczny. Jako ignorant w tej
    dziedzinie, miesiąc siedziałem nad analizowaniem sterowników i ...
    znalazłem. Winę za to ponosił ... zacięty zawór nagrzewnicy. A co ma
    piernik do wiatraka? A no ma wiele. Skoro kabina nie mogła się nagrzać
    do żądanej temperatury bo płyn chłodzący silnik nie docierał do
    nagrzewnicy, wtedy to rolę źródła ciepła przechwycił układ elektrycznego
    wspomagania tejże nagrzewnicy (masz grzanie nawet na zimnym silniku).
    Gdy zimą na zewnątrz panowały syberyjskie mrozy rzędu 4 stopni powyżej
    zera a dzieci ze styropianu lepiły bałwany, ja życzyłem sobie 21 stopni.
    Frajerstwo, co? W tych okolicznościach wspomaganie grzania zaczynało
    żreć 80A a w porywach nawet do 120A. Ciepło, wszystko niby w porządku, a
    jednak nie w porządku. Wymieniłem hydrauliczny zawór, pobór prądu
    wspomagania w czasie jazdy spadł do 0A, obroty spoczynkowe to tyle ile
    trzeba - 600. Teraz sobie wyobraź, że elektronika Twojego auta nie ma
    oprogramowanej sytuacji awaryjnej więc cały czas akumulator masz
    przeciążony na niskich obrotach. Mechanik Kazik tego nie widzi bo u
    niego w garażu jest 18 stopni. Mówi Ci więc, że zużycie prądu jest ok.
    Tymczasem to g... prawda. Dobra, powiesz, że nie masz elektrycznego
    ogrzewania. To wyobraź sobie, że masz cokolwiek, co zżera energię
    niepotrzebnie w niezidentyfikowanych sytuacjach. No i co Kazik Ci powie?
    Nic!

    Jak już powiedziałem - stawiam na akumulator. Wsadź na próbę takowy z
    auta żony i sprawdź czy jest ok. Jeśli żona nie ma auta - to zarób na
    nie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 13. Data: 2018-02-01 22:38:49
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-02-2018 o 10:15, Bolko pisze:
    > Pod koniec stycznie jak na mnie dużo jeżdziłem po autostradzie.
    > Coś koło 1000 km w ciągu dwóch dni.
    > + normalna jazda
    > Jakiś rok temu wymieniłem akumulator.
    > Auto na noc do garażu.
    > A że ciemno to nie ma opcji że zapomniałem o światłach.
    > W sobotę zostawiłem auto.
    > Wczoraj wieczorem nie chce zapalić.
    > Pożyczam od sąsiada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
    > Dzisiaj rano zapalił od razu.
    > Jade do elektryka.
    > Instalacja OK
    > Alternator OK
    > Akumlator nie doładowany.
    >
    > Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.
    > Co się stało: trzeba zapytać wróżki?
    > Zna ktoś jakąś?

    Zwarcie - padła jakaś cela.
    Też tak miałem, nawet wyjechałem na bramę zgasiłem samochód na czas jej
    zamykania.
    Już go nie odpaliłem nigdy na tym akumulatorze (miał góra 3 lata od
    nowości auta).


  • 14. Data: 2018-02-02 01:32:05
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 15:32, T. pisze:

    > U mnie kiedyś tak się działo - upływ prądu był na radyjku. Niby
    > niewiele, ale po tygodniu aku był załatwiony. Usterka trudna do
    > wyłapania, bo po wydłubaniu radia - było sprawne. Dopiero jak się nim
    > lekko potrząsnęło, to dawał takie objawy. A że radyjko nie świeci jak
    > żarówka, to na pierwszy rzut oka nie było widać.

    Znajomemu załączała się klimatyzacja. Po wymianie "jeża" kłopoty się
    skończyły. Wcześniej (przed zdiagnozowaniem usterki), żeby rano odpalić,
    po prostu na noc odłączał klemę. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego


  • 15. Data: 2018-02-02 15:34:14
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Akumlator nie doładowany.
    >
    > Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
    > Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.
    > Moze zwarcie w jednej celi ?

    Z jakiegoś (nieznanego mi jeszcze) powodu akumulator w motorze, mimo
    prawidłowego napięcia ładowania (ok. 14.5V), zawsze mam niedoładowany...
    IMO w 15-20 minut jazdy spokojnie powinien się doładować po 1-1.5s
    kręcenia rozrusznikiem.

    > No i kup sobie woltomierz do zapalniczki - bywaja smieszne uszkodzenia
    > alternatora - raz dziala, a raz nie.

    Tym bardziej, że kontrolka nie zawsze się zapala. Jak mi się zrobiło
    zwarcie uzwojenia do masy (w Yarisce), to nie świeciła. Zorientowałem się,
    że nie ma ładowania, po wentylatorze nawiewu. Pracował nieco wolniej niż
    normalnie, a na najwyższym biegu nie przyspieszał po dodaniu gazu
    (normalnie odrobinę przyspiesza).

    Kontrolka oczywiście zapalała się na zgaszonym silniku, ale gasła po
    odpaleniu tak, jakby było ładowanie.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
    [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]


  • 16. Data: 2018-02-02 15:35:19
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Bolko <s...@g...com> wrote:

    > Z kluczykiem w kieszeni zamknięty miał 0,01A poboru

    10mA... większość tego pewnie ciągnie radio dla podtrzymania.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
    [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]


  • 17. Data: 2018-02-03 02:41:44
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Akarm" <a...@w...pl> wrote in message
    news:5a73b186$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2018-02-01 o 15:32, T. pisze:
    >
    >> U mnie kiedyś tak się działo - upływ prądu był na radyjku. Niby niewiele,
    >> ale po tygodniu aku był załatwiony. Usterka trudna do wyłapania, bo po
    >> wydłubaniu radia - było sprawne. Dopiero jak się nim lekko potrząsnęło,
    >> to dawał takie objawy. A że radyjko nie świeci jak żarówka, to na
    >> pierwszy rzut oka nie było widać.
    >
    > Znajomemu załączała się klimatyzacja. Po wymianie "jeża" kłopoty się
    > skończyły. Wcześniej (przed zdiagnozowaniem usterki), żeby rano odpalić,
    > po prostu na noc odłączał klemę. :)

    Zwarty przekaźnik od sprzęgła w sprężarce klimy - miałem to w lecie.
    Ale takie sprzęgło bierze więcej amperów, potrafiło wyładować aku
    przez noc jedną.


  • 18. Data: 2018-02-03 08:57:44
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Feb 2018 05:45:16 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
    >>>Pożyczam od sąsiada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
    >>>Dzisiaj rano zapalił od razu.
    >>>Jade do elektryka.
    >>>Instalacja OK
    >>>Alternator OK
    >>>Akumlator nie doładowany.
    >>
    >> Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
    >> Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.
    >> Moze zwarcie w jednej celi ?
    >
    > na opakowaniu pisze 6A na wskaźniku wskazuje 2A

    Normalne. 6A to prad nominalny, w miare ladowania bedzie spadac, na
    poczatku moze dawac nawet wiecej.

    Chyba ze 2A miales na poczatku ..
    -akumulator byl naladowany, a nie palil z innego powodu, ale chyba
    mozemy wykluczyc, skoro elektryk mowi, ze niedoladowany.

    -akumulator kompletnie rozladowany, wtedy prad poczatkowy niski,
    -brudne klemy ... ale takie rzeczy to tylko we Fiatach :-)
    -bardzo chinski ten prostownik.

    J.



  • 19. Data: 2018-02-03 20:17:42
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Elektryk rowniez radzil ze trzeba ladowac 6A przez 18 godzin. Z niego taki elektryk
    jak ze mnie kosmonauta.


  • 20. Data: 2018-02-05 22:38:32
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 1 Feb 2018 13:54:01 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No i kup sobie woltomierz do zapalniczki - bywaja smieszne uszkodzenia
    >alternatora - raz dziala, a raz nie.

    Woltomierz do zapalniczki to pokazuje u mnie napięcie 13,7 V (Renault)
    albo 13,9V (Ford). Napięcie mierzone na zaciskach alternatora to
    odpowiedni 14,4V i 14,7V. To samo podaje odczyt przez OBD.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: