  • 1. Data: 2018-02-01 10:15:33
    Temat: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pod koniec stycznie jak na mnie dużo jeżdziłem po autostradzie.
    Coś koło 1000 km w ciągu dwóch dni.
    + normalna jazda
    Jakiś rok temu wymieniłem akumulator.
    Auto na noc do garażu.
    A że ciemno to nie ma opcji że zapomniałem o światłach.
    W sobotę zostawiłem auto.
    Wczoraj wieczorem nie chce zapalić.
    Pożyczam od sąsiada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
    Dzisiaj rano zapalił od razu.
    Jade do elektryka.
    Instalacja OK
    Alternator OK
    Akumlator nie doładowany.

    Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.
    Co się stało: trzeba zapytać wróżki?
    Zna ktoś jakąś?

  • 2. Data: 2018-02-01 10:22:02
    Temat: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.02.2018 o 10:15, Bolko pisze:
> [...]
    > Alternator OK
    > Akumlator nie doładowany.
    >
    > Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.
    Nie potrzeba wróżki. Wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze w kilku
    sytuacjach: pod obciążeniem, w czasie ładowania z alternatora i w czasie
    ładowania prostownikiem. Nie zaszkodzi też zmierzyć pobór prądu przy
    wyłączonych odbiornikach i od razu będzie wiadomo.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-02-01 11:06:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > ładowania prostownikiem. Nie zaszkodzi też zmierzyć pobór prądu przy
    > wyłączonych odbiornikach i od razu będzie wiadomo.

    zostało zrobione i wszystko jest OK

  • 4. Data: 2018-02-01 11:28:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 11:06:16 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > zostało zrobione i wszystko jest OK

    To moze aku padl, ma jakies zwarcie plyt? Najprosciej (?) naladowac, sprawdzic, czy
    zapala, odkrecic kleme na te 4-5 dni (zeby bylo pewne, ze prad nie jest pobierany) i
    ponownie sprawdzic czy odpali po zalozeniu klemy...

    (+ewent. sprawdzic roznice napiecia na aku w ciagu tych kilku dni)

    WS

  • 5. Data: 2018-02-01 13:20:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    To byś napisał co było :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-02-01 13:54:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Jakiś rok temu wymieniłem akumulator.
    >Auto na noc do garażu.
    >A że ciemno to nie ma opcji że zapomniałem o światłach.

    Moze jednak swiatla ? Niekoniecznie te glowne - uchylone drzwi i
    jakies lampki w srodku.
    Wlaczone radio.

    Jesli dobrze licze - jakies 4 doby, 100h, wystarczy pol ampera, chyba
    ze diesel z wielkim aku.
    Nawet i cwierc mogloby wystarczyc ... ale akumulator na zlom, jesli po
    roku stracil pol pojemnosci.

    Kamera, nawigacja, telefon ... nie, telefonu bys nie zapomnial :-)
    Pobor pradu spoczynkowy mierzyl ? Moze kluczyk sie daje wyjac bez
    wylaczenia wszystkiego.

    Albo alarm pare razy sie uruchomil.

    >Pożyczam od sąsiada marketowy prostownik 12V 6A na noc.
> [...]

    Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
    Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.
    Moze zwarcie w jednej celi ?

    No i kup sobie woltomierz do zapalniczki - bywaja smieszne uszkodzenia
    alternatora - raz dziala, a raz nie.

    J.

  • 7. Data: 2018-02-01 14:45:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Moze jednak swiatla ? Niekoniecznie te glowne - uchylone drzwi i
    > jakies lampki w srodku.
    > Wlaczone radio.

    przy poprzednim akumlatorze tak miałem okazało się że wyłacznik
    klapy w bagażniku nie wyłączała światła sprawa załatwiona

> [...]
    >
    > Kamera, nawigacja, telefon ... nie, telefonu bys nie zapomnial :-)
    > Pobor pradu spoczynkowy mierzyl ? Moze kluczyk sie daje wyjac bez

    Z kluczykiem w kieszeni zamknięty miał 0,01A poboru

    > Albo alarm pare razy sie uruchomil.

    > Czyli co - za male napiecie na akumulatorze ?
    > Po nocy ladowania powinno byc w sam raz.
    > Moze zwarcie w jednej celi ?

    na opakowaniu pisze 6A na wskaźniku wskazuje 2A

  • 8. Data: 2018-02-01 15:24:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-01 o 10:15, Bolko pisze:
    > (...)
    > Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.
    > (...)

    Chyba trafiłeś na "starego" elektryka ;)

    Dlaczego 5A * 18h?
    Pod koniec ładowania powinno się zatrzymać na odpowiednim napięciu i
    stopniowo zmniejszać prąd, inaczej może zagotować.
    Masz akumulator 120Ah?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-02-01 15:32:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Alternator OK
    > Akumlator nie doładowany.
    >
    > Elektryk twierdzi że trzeba podłączyć na 18h i ładować prądem 5A.

    U mnie kiedyś tak się działo - upływ prądu był na radyjku. Niby
    niewiele, ale po tygodniu aku był załatwiony. Usterka trudna do
    wyłapania, bo po wydłubaniu radia - było sprawne. Dopiero jak się nim
    lekko potrząsnęło, to dawał takie objawy. A że radyjko nie świeci jak
    żarówka, to na pierwszy rzut oka nie było widać.
    Pomiary, pomiary i jeszcze raz - pomiary. Tylko tak można zlokalizować
    usterkę.
    T.

  • 10. Data: 2018-02-01 18:44:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

    > zostało zrobione i wszystko jest OK

    Trzeba pojeździć z multimetrem kilka dni. Może ładowanie siada i wraca.

    Kiedy jest mróz ładowanie osiąga 14.4v. Silnik się zagrzeje to spada do
    14v. Kiedy włączymy wszystkie gadgety nie powinno spaść poniżej 13.8v.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/