-
61. Data: 2010-10-20 12:28:00
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-10-19 18:34, * BrunoJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
>>> > > i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
>>> > > tak mialy.
>> >
>> > Bullshit!
> moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
> (kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci.
Dlatego piszę że bullshit :) - zjawisko było i owszem dość powszechne
(zwłaszcza w niektórych flotach z wiadomych przyczyn), ale zdecydowanie
nie było normą co osobiście przećwiczyłem (na ponoć najgorszym X16XEL) i
kilka silników znajomych też znam.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
62. Data: 2010-10-20 12:32:40
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-10-19 13:13, *MarcinJM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
>> (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
>> obecności paliwa w zlanym oleju.
>
> Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci
> orzeszkow ziemnych?
> Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski".
> Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
> praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
> Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
> jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz.
>
Poopowiadaj to zwłaszcza niekumatym właścicielom aut z DPF, którzy muszą
jeździć do serwisu co jakiś czas na wymianę oleju, bo raz, że przekracza
im poziom max a dwa jest bardzo rozrzedzony przez ON ściekający po
ściankach cylindrów właśnie :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
63. Data: 2010-10-20 14:55:20
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: "Tomemk" <S...@g...pl>
>>> pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)
>>>
>>>
>> a gdzie to tak ustalali podaj? gdzies to oficjalnie?
>
> w instrukcji obsługi
to by się zgadzało :)
nie kopci
silnik pracuje ładnie równo
czyli wszyskto jest ok
jeśli tak podaje producent
dzięki za informację
-
64. Data: 2010-10-20 14:56:51
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: "Tomemk" <S...@g...pl>
> W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to
> poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10 latach
> na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i jego
> odmian.
czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)
tez jest taki problem
i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
2006 tez będzie miała takie problemy?
-
65. Data: 2010-10-20 15:16:00
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
" BrunoJ" <b...@g...pl> wrote in message
news:i9khar$qgq$1@inews.gazeta.pl...
>>> Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
>>> i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
>>> tak mialy.
>> Bullshit!
> moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
> (kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
> oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba
> bylo juz zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic.
No patrz, ja jezdzilem poflotowa vectra 1.8 rocznik 2000 (po 4 latach
jezdzenia sprzedalem w 2007) i do konca jakos nie chciala brac oleju.
Teraz jezdze Vectra C z silnikiem 2.2 i zdarza jej sie troche wziac, ale
nieregularnie, chyba przy ciezkich warunkach. No i nieduzo - na trasie 5kkm
po Europie dolalem okolo 0,6 litra.
--
Axel
--
Axel
-
66. Data: 2010-10-21 01:36:51
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Excite <n...@n...pl>
W dniu 20.10.2010 14:56, Tomemk pisze:
> czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)
> tez jest taki problem
> i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
> 2006 tez będzie miała takie problemy?
To są inne konstrukcje z innymi typowymi dla swojego modelu problemami.
Po szczegóły pytaj na forach danej marki/modelu samochodu.
-
67. Data: 2010-10-21 10:58:10
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Tomemk" <S...@g...pl> wrote in message
news:i9mouj$6ji$1@inews.gazeta.pl...
>
> i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
> 2006 tez będzie miała takie problemy?
Ale w skorze czy w zenonach?