  • 51. Data: 2010-10-20 02:22:51
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Amir

    > Jedni pisza ?e nie zaszkodzi inni ze lepiej nie
    >
    > co mo?ecie powiedzieae na ten temat, chcia?bym zalac
    >
    > astre II 2.0l 16V benzyne 2000r

    A co to, bolid F1 żeby się nad nim tak roztkliwiać? Jak olej spełnia
    zalecenia producenta to lej i się nie przejmuj.

    --
    ignorance is bliss

  • 52. Data: 2010-10-20 08:16:47
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
    > (kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
    > oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie,

    .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co
    pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

    Maciek

  • 53. Data: 2010-10-20 09:24:43
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze:
    > Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia
    > odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa
    > jest odparowane.

    co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie
    pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach
    ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą.

    --
    krzysiek82

  • 54. Data: 2010-10-20 09:28:36
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-20 09:24, krzysiek82 pisze:

    > co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie
    > pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach
    > ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą.

    Ale traci bo co? bo mial %% benzyny, ktora odparowal?
    Eee tam, konczymy temat.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 55. Data: 2010-10-20 10:21:35
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana
    > stad moje pytanie

    ...juz zupelnie humorystycznie, moze wystarczy po prostu dolewka ;-)

    http://motoryzacja.interia.pl/news/15-lat-na-jednym-
    oleju-i-jezdzi,1546529

    Maciek

  • 56. Data: 2010-10-20 11:08:49
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego
    co
    > pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

    a gdzie to tak ustalali podają gdzies to oficjalnie?

  • 57. Data: 2010-10-20 11:11:02
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > jaki rzeczywisty przebieg auta?
    > a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji?
    > jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika,
    > w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez
    > demontażu głowicy załatwia sprawę,
    >
    > brat
    >
    > Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca.
    > 220kkm i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie
    > spowodował globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm
    > Mobila 5W50).

    212 tys
    ale mogl byc krecony przy zakupie jak stwierdzil mechanik, kupiony z
    przebiegiem ok
    13tys

  • 58. Data: 2010-10-20 11:14:22
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie
    > takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka
    > nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również
    > zużycie oleju będzie podobne.
    >
    > 1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i
    > tyle.

    tego nie było kiedys jakies 2 lata temu

    ale nie dymi, nie smierdzi, nie kopci na niebiesko
    nie cieknie nigdzie nic

  • 59. Data: 2010-10-20 11:29:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Oct 2010 11:08:49 +0200 osobnik zwany Tomemk
    wystukał:

    w instrukcji obsługi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 60. Data: 2010-10-20 12:22:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-20 11:29, *masti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > w instrukcji obsługi

    Podobnie jak VW (bodaj 1 l/1000km) Ford, Citroen, Renault i inni. To
    jest maksymalne dopuszczalne zużycie nie klasyfikowane jako awaria
    (gwarancja) - w skrócie dupochron.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l