  • 11. Data: 2010-10-19 09:54:44
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
    wyższą klasę. Jak bym miał silnik, w którym nie ma wycieków i nie pali
    mi oleju to może bym i zalał syntetykiem. Nie się wypowiedzą bardziej
    doświadczeni.

  • 12. Data: 2010-10-19 09:55:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

    No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :)

  • 13. Data: 2010-10-19 09:56:20
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    > Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

    to pewnie taka sama wada co w x16xel który bierze olej ponieważ jest
    fabryczny problem z gładziami cylindrów :/ trochę opel dał dupy.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2010-10-19 09:59:02
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    > No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :)

    te ich normy :) jak łatwo zatuszować swój błąd tworząc odpowiedni zapis
    w karcie gwarancyjnej.

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-10-19 10:03:54
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Ten "nikt" to Urban Legend.

    Potwierdza to moje obserwacje. Samochod w chwili gdy wymienialem olej mial
    13 lat i cholera wie ile nastukane, nie mowiac juz o tym czym byl zalewany
    wczesniej, moznaby wrozyc z fusow.

    Maciek

  • 16. Data: 2010-10-19 10:04:19
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

    Zwroc uwage, ze to Opel.

    Maciek

  • 17. Data: 2010-10-19 10:12:05
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-19 09:54, Mateusz wrote:
    > mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
    > wyższą klasę.

    To jest urban legend, stworzony przez speców lejących syntetyk do
    zajechanego silnika z wyciekami, albo pamiętających czasy pierwszych
    wypustów F125p, gdzie olejów faktycznie się nie mieszało i nie zmieniało
    na innej klasy.
    Na syntetyku Castrola jeździ moja stara Audi B3 90 2.0 benzyna do
    dzisiaj i nic się nie dzieje. Ma nastukane realnego przebiegu pewnie z
    800kkm, a wcześniej pajac od którego ją kupiłem lał minerał...
    Jak masz wycieki lub pali Ci olej to najpierw napraw silnik , a później
    zalewaj go lepszym olejem, bo tak to rzeczywiście nic nie pomoże.

  • 18. Data: 2010-10-19 10:28:27
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
    > nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

    z jakimi kosztami to się wiąże
    co należy wymienić w silniku?

    niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-10-19 10:31:10
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
    > z jakimi kosztami to się wiąże
    > co należy wymienić w silniku?

    demontaż bloku silnik, szlif gładzi cylindrów, honowanie tłoki
    nadwymiarowe do tego pierścienie. Oczywiście sprawdzenie wału pod kątem
    bicia itp itd. Potem całość się składa dociera i można się cieszyć
    znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od
    wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
    widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
    cylindra do miski.

    --
    krzysiek82

  • 20. Data: 2010-10-19 10:33:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-19, Amir <S...@g...pl> wrote:

    > z jakimi kosztami to sie wi??e
    > co nale?y wymieniae w silniku?
    >
    > niedawno wymienia?em uszczelke pod g?owic?

    Pojęcia nie mam gdzie masz nieszczelność.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski