  • 1. Data: 2010-10-19 08:50:27
    Temat: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie

    co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

    astre II 2.0l 16V benzyne 2000r

    zamiast 10W -40 mobil one

    dac elf 10 5W-40

    troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

    dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana
    stad moje pytanie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-19 08:59:27
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
> [...]
    >
    > dac elf 10 5W-40
    >
    > troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka
    >
    > dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana

    Ja bym raczej nie ryzykował. Na pewno nie będzie brał mniej oleju, a
    dodatkowo stereotyp mówi że się coś wypłukać może, bo syntetyk bardziej
    penetrujący.

    Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się
    jakoś rozliczyć. Skąd jesteś?

  • 3. Data: 2010-10-19 09:20:59
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-19 08:59, Rafał wrote:

    > Ja bym raczej nie ryzykował. Na pewno nie będzie brał mniej oleju, a
    > dodatkowo stereotyp mówi że się coś wypłukać może, bo syntetyk bardziej
    > penetrujący.

    A ja bym "zaryzykował"... Te bajki o rozszczelnieniu silnika to chyba za
    PRL'u aktualne były, a wszelkie wycieki się naprawia zwyczajnie i olej
    tutaj nic nie pomoże. A więc najpierw remont silnika, a później dobry
    olej i tyle.

  • 4. Data: 2010-10-19 09:24:53
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-19 09:20, Olek pisze:
> [...]
    > PRL'u aktualne były, a wszelkie wycieki się naprawia zwyczajnie i olej
    > tutaj nic nie pomoże. A więc najpierw remont silnika, a później dobry

    podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen
    syntetyk nawet jak jakiś osioł lał wcześniej minerał i jakoś wszystko
    jest ok.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-10-19 09:26:00
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac
    >
    > astre II 2.0l 16V benzyne 2000r
    >
    > zamiast 10W -40 mobil one
    >
    > dac elf 10 5W-40

    Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.
    Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu
    zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial
    oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala
    bezproblemowo, dalej nie bral oleju.

    Maciek

  • 6. Data: 2010-10-19 09:31:04
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen
    > syntetyk nawet jak jakiś osioł lał wcześniej minerał i jakoś wszystko jest
    > ok.

    tak tez zrobie :)
    pewnie i tak będzie lepiej niz jezdzic na niewymienianym

  • 7. Data: 2010-10-19 09:44:14
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-19 09:31, Amir wrote:

    > tak tez zrobie :)
    > pewnie i tak będzie lepiej niz jezdzic na niewymienianym

    w mojej A6 V6 jakiś pacan lał minerał, przeszedłem teraz na półsyntetyk
    i silnik odetchnął - przede wszystkim czuć to przy porannym rozruchu.
    Następna wymiana będzie na syntetyk, ale po wymianie uszczelniaczy
    wałków rozrządu bo już ciekną.

  • 8. Data: 2010-10-19 09:44:55
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-19 09:26, Maciek pisze:

    > Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.

    Ten "nikt" to Urban Legend.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2010-10-19 09:47:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-19, Amir <S...@g...pl> wrote:

    > troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

    Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
    nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2010-10-19 09:47:57
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-19, Maciek <k...@X...pl> wrote:

> [...]
    > zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial
    > oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala

    Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

    Krzysiek Kiełczewski