  • 91. Data: 2012-10-04 07:05:39
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ojciecc wrote:

    > Czytam dziś naprawiam Sam, a tam napisane:
    > "
    > Właściwy olej silnikowy do samochodu
    > Volkswagen Passat
    > Firma Volkswagen ustaliła własne normy na
    > olej do swych samochodów. Należy stosować
    > wyłącznie oleje, które spełniają te normy. Norma
    > VW jest podawana na opakowaniu oleju.
    > "
    >
    > To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów.
    > Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd?

    bo chca sprzedawać swoje oleje ;-)

  • 92. Data: 2012-10-04 09:35:59
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > W Fordzie i owszem.

    > Nie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak.
    >
    > Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....

    Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem
    były jedynie silniki BMW i Hondy. Nie słyszałem żeby Rover miał swoje
    silniki! Daewoo kupiło od Opla konstrukcje więc jakie chciał byś w nich
    silniki, Powiedz mi! Volvo kolejna firma Padaka jak Rover, Rovera już
    nie ma, Volvo żyje dzięki kapitałowi z Chin. Najwidoczniej Volvo jak
    Rover skupiło się wcześniej na nadwoziu i dodatkach, silniki kupowali
    zapożyczali od innych np wiem że byli w grupie forda i mieli sporo
    rozwiązań zaciągniętych od niego.

    Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy
    widziałeś silniki fiata w grupie VAG albo Mercedes, Mercedesa w PSA i
    odwrotnie?

  • 93. Data: 2012-10-04 09:53:15
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....

    Rover i Honda[edytuj]

    Austin Rover Group została stworzona w 1982 r. jako firma-córka British
    Leyland produkująca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w.
    zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na całej gamie
    pojazdów stworzonych wspólnie z Hondą. Pierwszym, wypuszczonym na rynek
    w 1984 r. wywodzącym się z Hondy samochodem był Rover 200, który
    podobnie jak Triumph Acclaim, którego wymienił, bazował na Hondzie
    Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint - znana w Europie jako Honda
    Quintet - oraz Integra były opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz
    416i.). W 1986 roku Rover SD1 został zastąpiony przez wywodzący się z
    Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedł do polityki
    jednej marki i British Leyland - jego właściciel zmienił nazwę na Rover
    Group a dział produkcji samochodów na Rover Cars. Od tego momentu
    samochody Austin faktycznie pod względem technicznym nie różniły się od
    Roverów, choć słowo "Rover" nigdy nie pojawiło się na tych autach -
    zamiast tego widniał na nich znaczek z łodzią Wikingów, jednakże bez
    żadnej inskrypcji. Wkrótce samochody te zostały zmienione przez modele
    200 i 400 (wywodzące się z Hondy Concerto) i 600 (będące technicznie
    prawie w 100% kopią Hondy Accord, wzbogaconą o elementy drewniane i
    chromowane, różnice głównie karoseryjne).

    Przejęcie przez BMW[edytuj]

    Związek z Hondą był punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie
    odbudowującej swój wizerunek producenta drogich aut będących alternatywą
    dla Fordów i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedało Grupę
    Rover BMW (włączając w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph
    oraz Austin-Healey), które zaczęło postrzegać samochody angielskiego
    producenta jako potencjalnego poważnego rywala. Przejęcie przez firmę z
    Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75, które zostały szczęśliwie
    zakończone zanim w 2000 r. nastąpił budzący niesmak rozwód obydwu firm.
    Wtedy to BMW dokonało podziału grupy, sprzedając LandRovera Fordowi a
    resztę przekazując za symboliczne 10 funtów Phoenix Consortium, które
    utworzyło z tego firmę MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover
    (oraz związanych z nią takich nazw jak Riley, Mini i Triumph),
    udzielając nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej używanie.

  • 94. Data: 2012-10-04 09:54:08
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Nie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak.

    W Vauxhall Vectra też.
    To ten sam samochód w różnych budach. Daewoo unowocześniło Aste->Lanos i
    ocynkowało karoserie.

  • 95. Data: 2012-10-04 09:55:20
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > bo chca sprzedawać swoje oleje ;-)

    Bzdura! Przecież Castrol i Mobile ma odpowiedniki spełniające normy.

  • 96. Data: 2012-10-04 10:01:44
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > A były takie? Wikipedia podaje, że jednak nie. Ale jeśli jednak były -
    > to już by było wiadomo, dlaczego rdzewiały nie mniej niż rodzime
    > rumuńskie produkcje na licencji Renault. ;)

    Były, szybko uciekli z produkcją.

    > Toż to elementarne drogi Watsonie: dzięki j...nym związkowcom!

    Białe albo czarne a co z resztą kolorów? W stanach też są związki a
    grupa General Motors Company istnieje. Coś innego jeszcze zadziałało.

  • 97. Data: 2012-10-04 10:36:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojciecc
    napisał:

    > Po co każdy liczący się
    > producent Samochodów ma swoją specyfikacje Oleji np VW znam 505.01

    żeby doić naiwniaków w ASO

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 98. Data: 2012-10-04 10:50:24
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-04 10:36, masti pisze:

    > żeby doić naiwniaków w ASO

    Parzcież możesz kupić olej poza ASO, przecież możesz kupić Mobile albo
    Castrol z odpowiednim oznaczeniem. O co chodzi z ASO i naiwniakami
    według Ciebie?

  • 99. Data: 2012-10-04 17:01:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    .pl...

    > Różnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. Widziałeś
    > silnik Peugeota w VW? Widziałeś silnik Fiata w Mercedesie? Widziałeś silni
    > Alfa Romeo w VW?

    W Oplu może być?

  • 100. Data: 2012-10-04 17:03:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co mądrego Pan napisał?

    Jak nie zrozumiałeś, to szkoda mojego czasu.
    Brnij sobie dalej w swoją bezrefleksyjną naiwność i w wiarę w marketoidzkie
    bredzenie.
    Tylko nie spamuj tym grupy.
    PLONK WARNING !!!!

    A tutaj EOD.