-
Data: 2012-09-30 10:58:51
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-09-30 10:52, ojciecc pisze:
> W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
>>> wiek 13 lat
>>> przebieg 43kkm
>>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
>>> niezmieniany)
>>> czy mogę wlać 10w40?
>>
>> Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
>> Nie ma co więcej kombinować.
>>
> Całe zdanie czytaj!
>
> "Tak więc na tym prostym przykładzie wiemy już że im niższa jest
> pierwsza liczba i im wyższa jest ta druga (za literką W) tym olej jest
> lepszy. Jednak nie należy zapominać o tym że należy przestrzegać zaleceń
> producenta i nie zalewać silnika do którego jest zalecany olej mineralny
> (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) ponieważ zniszczymy silnik"
> http://autousluga.pl/component/content/article/2-cie
kawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzi
eli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html
>
"Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk więc
dojdzie do rozszczelnienia silnika. Poza tym film olejowy nie będzie
dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do szybszego zużycia
pierścieni tłokowych. To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma
właściwości myjące silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest
przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera się czarny osad na
tłokach i w górnej części cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie
pracował cały czas na oleju mineralnym to nic się nie stanie - osad
który tam jest będzie się utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik
zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie
prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie
dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia,
uszkodzenia pierścieni tłokowych, tłoków panewek wału a więc silnik
nadaję sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia."
Tyle w temacie. Moim zdaniem zalewanie czego innego niż w instrukcji to
proszenie się o kłopoty.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.12 14:27 Artur Maśląg
- 30.09.12 14:34 Artur Maśląg
- 30.09.12 14:59 ojciecc
- 30.09.12 15:06 tÎż
- 30.09.12 15:13 ojciecc
- 30.09.12 15:14 ojciecc
- 30.09.12 15:17 ojciecc
- 30.09.12 15:23 tÎż
- 30.09.12 15:27 ojciecc
- 30.09.12 15:45 M1SLQ
- 30.09.12 16:22 Marek Dyjor
- 30.09.12 17:50 ojciecc
- 30.09.12 18:06 Artur Maśląg
- 30.09.12 18:50 M1SLQ
- 30.09.12 19:03 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa