eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Data: 2012-09-30 10:58:51
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-09-30 10:52, ojciecc pisze:
    > W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
    >>> wiek 13 lat
    >>> przebieg 43kkm
    >>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    >>> niezmieniany)
    >>> czy mogę wlać 10w40?
    >>
    >> Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    >> Nie ma co więcej kombinować.
    >>
    > Całe zdanie czytaj!
    >
    > "Tak więc na tym prostym przykładzie wiemy już że im niższa jest
    > pierwsza liczba i im wyższa jest ta druga (za literką W) tym olej jest
    > lepszy. Jednak nie należy zapominać o tym że należy przestrzegać zaleceń
    > producenta i nie zalewać silnika do którego jest zalecany olej mineralny
    > (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) ponieważ zniszczymy silnik"
    > http://autousluga.pl/component/content/article/2-cie
    kawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzi
    eli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html
    >
    "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
    przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
    uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk więc
    dojdzie do rozszczelnienia silnika. Poza tym film olejowy nie będzie
    dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do szybszego zużycia
    pierścieni tłokowych. To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma
    właściwości myjące silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest
    przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera się czarny osad na
    tłokach i w górnej części cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie
    pracował cały czas na oleju mineralnym to nic się nie stanie - osad
    który tam jest będzie się utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik
    zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie
    prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie
    dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia,
    uszkodzenia pierścieni tłokowych, tłoków panewek wału a więc silnik
    nadaję sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia."

    Tyle w temacie. Moim zdaniem zalewanie czego innego niż w instrukcji to
    proszenie się o kłopoty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: