eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Data: 2012-09-30 15:13:31
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > A co ja mam doczytywać? Mowa była o 15W40, typowym mineralnym
    > wielosezonowym oleju w 13 letnim samochodzie (syntetyka to ona na
    > oczy nie widział). Bez najmniejszego problemu można go zastąpić
    > półsyntetycznym 10W40 - jeżeli tylko spełnia normy producenta to
    > z całą pewnością będzie lepiej w zimie i nie tylko.
    >
    Skąd wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skąd wiesz że typowy, jaki
    to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol
    z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacją, nawet na stronie producenta
    go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziała?
    W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata
    tym nie częstować bo 1.został zaprojektowany do mineralnego
    2.syntetyczny olej ma często dodatki czyszczące który odkleją nagar, ty
    wiesz jednak lepiej. Lej śmiało do swojego.
    >> http://amerykany.pl/view/2415
    >> http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i
    -normy-olejowe.html
    >>
    >> Skoro producent napisał że ma być 15w40 a ty będziesz zalewał 10W to
    >> chcesz być mądrzejszy od niego, w zależności jak Ci się uda(bo rozumiem
    >> powinieneś stosować się do intstrukcji) to Ci się cos rozleci albo nie.
    >
    > Widziałeś kiedykolwiek instrukcję producenta do samochodu? Nie
    > spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40
    > i nie było niczego niżej czy wyżej.

    W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z producentem
    i modelem włącznie 10W40 (więc nie same oznaczenie lepkości i
    temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
    do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.

    >
    >> Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
    >> zalania.
    >
    > Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :)
    >
    Masz napisane wyraźnie przecież:
    "
    To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma właściwości myjące silnika
    natomiast mineralny nie. W silniku który jest przez dłuższy czas zalany
    olejem mineralnym zbiera się czarny osad na tłokach i w górnej części
    cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie pracował cały czas na oleju
    mineralnym to nic się nie stanie - osad który tam jest będzie się
    utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik zostanie zalany olejem
    syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie prosto na tłoki oraz do
    oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie dojdzie to porysowania gładzi
    cylindrów a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierścieni tłokowych,
    tłoków panewek wału a więc silnik nadaję sie do kapitalnego remontu lub
    do wyrzucenia.
    "
    http://autousluga.pl/component/content/article/2-cie
    kawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzi
    eli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: