  • 41. Data: 2014-01-07 19:00:47
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-06 19:03, J.F. pisze:
    > Dwa tygodnie ?
    Kontrahent miał być, ale nie było, bo wyjechał i trzeba było zaczekać :->

    > Hm, chyba jednak ma, bo wszak od tej umowy moze zalezec poprawnosc
    > innych rozliczen.
    No ale kontrahent się nie pojawił, chociaż obiecywał, że będzie lada
    moment. Dwa tygodnie trzeba było na niego czekać, aż wreszcie
    powiedział, że jednak nie jest zainteresowany współpracą ;-)

    Maciek

  • 42. Data: 2014-01-07 20:04:29
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 07:31:57 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

    > Jest w stanie technicznym takim �e jak bym mia� za godzin� jecha� do
    >
    > Chin to wsiadam i jad�. Z tym �e on 3 osobowy jest. F
    >

    > ale on pyta� o 4-osobowy. Ja te� mam "ci�ar�wk�" 2-osobow�, cho�
    czasem

    > potrzebuj� pojecha� w 4-5 os�b (wtedy zwykle jad� na dwa auta), no i
    >
    > moje prywatne kombi jest bardziej pakowne od tej ci�ar�wki (bo ona 3m
    >
    > rurki nie zmie�ci, a kombi owszem).
    >
    > Na co dzie� m�czy� si� Masterem jak potrzebujesz co� wielko�ci cho�by

    > Fabii- um�wmy si�, robisz to tylko dla fiskusa...

> [...]

    Mam oczywiście jeszcze jeden samochód do jazdy po mieście. Master jest do celów
    specjalnych. Mam sporo bardzo specjalistycznego sprzętu który wynajmuję. W pewnym
    momencie i Master stał się takim sprzętem do wynajęcia. Jak woziłem przypadkowymi
    samochodami to strasznie się sprzęt niszczył. Zrobiłem nim w zeszłym roku 1800
    kilometrów. Czyli nie mam go żeby coś z US wyłudzać. Ropę jak mam kaprys to kupuję na
    fakturę a jak nie mam kaprysu to faktury nie chcę. Nie kupiłem na niego grama paliwa
    nielegalnie na kogoś itp. On dostatecznie dużo przynosi dochodu żebym miał jeszcze
    kombinować.

  • 43. Data: 2014-01-07 21:56:33
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 7 Jan 2014 18:27:53 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja tam moge przestac, obecnie i tak z tej ulgi nie zamierzam
    >korzystac, wiec co mi tam: tak koledzy, macie racje, nie ma zadnego
    >ryzyka, urzad sie do niczego przyczepic nie moze ...

    http://biznes.interia.pl/podatki/news/jezdzisz-z-dom
    u-do-pracy-sluzbowym-samochodem-mozesz-nie,1718348,4
    211

    Pierwsze z brzegu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2014-01-08 09:39:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > http://biznes.interia.pl/podatki/news/jezdzisz-z-dom
    u-do-pracy-sluzbowym-samochodem-mozesz-nie,1718348,4
    211

    > Pierwsze z brzegu.

    Tylko w naszym kraju tak jest, że Izba Skarbowa ma swoje interpretacje, a w
    czasie kontroli urzędnik z US ma swoje interpretacje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 45. Data: 2014-01-08 09:43:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > W domu ... to po co im sluzbowe auto ?

    Żeby szybko reagować na polecenia pracodawcy.

    > nie martw sie, tez beda :-)

    To dlaczego piszesz wcześniej, że "Tu nie o samotnych biznesmenow chodzi,
    tylko o firmy z flota."?

    > Gdzies jednak pracownicy po pracy musza odstawic te auta.
    > Na publiczny parking pood firma ? Prosze bardzo, to juz przeciez
    > trenowano, fotka, tlumaczenie, kara i podatek :-)

    Nie znam sprawy. Możesz rozwinąć?

    > Zakazu fotografowania obiektow na ulicy nie ma ...

    OK. Tu się poddaję.

    > wezwie sie pipe, sprawdzi poprawnosc naliczenia godzin nadliczbowych
    > :-)

    Ależ proszę bardzo. W niektórych firmach sprawy kadrowe są przestrzegane
    bardzo skrupulatnie.

    > No to sie nie masz czego bac, kupuj smialo :-)

    Na razie nie potrzebuję kupować, niestety.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 46. Data: 2014-01-08 11:19:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

    >Nie znam sprawy. Możesz rozwinąć?

    A chocby
    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/jezdzisz-samo
    chodem-sluzbowym-skarbowka-sie-toba-zainteresuje

    Zebysmy sie dobrze zrozumieli - nie chodzi o to ze firma musi miec
    wlasny parking, tylko ze urzedy sprawdzaja co sie z autem dzieje po
    godzinach.

    Majac dodatkowy argument w postaci kilkunastu tys VAT - beda to robily
    czesciej :-)

    J.

  • 47. Data: 2014-01-08 12:41:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > parking, tylko ze urzedy sprawdzaja co sie z autem dzieje po godzinach.
    >
    > Majac dodatkowy argument w postaci kilkunastu tys VAT - beda to robily

    Kolega jerzu podrzucił link do opisu jak rozwiązać ten problem. Jeśli
    pracownik uzywa samochodu służbowego do celów prywatnych wbrew pracodawcy,
    czyli go okradając (wykroczenie lub przestępstwo). To logicznie rzecz
    ujmując US nie powinien od pracodawcy żądać podatku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 48. Data: 2014-01-08 16:28:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, yabba wrote:

    > Kolega jerzu podrzucił link do opisu jak rozwiązać ten problem.
    > Jeśli pracownik uzywa samochodu służbowego do celów prywatnych wbrew pracodawcy,
    > czyli go okradając (wykroczenie lub przestępstwo).

    Widać dwie wersje.
    Pierwsza: brak wykroczenia.
    Teza, że ma miejsce "tylko" odpowiedzialność cywilna, co kładzie
    wersję o "ochronie z KK" na łopatki.
    Dla porządku - skarbówka "w razie wątpliwości" wystąpić do
    sądu z wnioskiem o "ustalenie" kwalifikacji prawnej danego
    zdarzenia, w zeszłym roku gdzieś linkowałem opis takiego
    postępowania.
    Ale załóżmy, że ta wersja nie przechodzi.

    Druga wersja: wykroczenie, coś w kategorii "szalbierstwo".
    O przestępstwo tu trudno, bo pracodawca dobrowolnie wydał "przedmiot".
    Niech będzie wykroczenie. Jedziemy:

    > To logicznie rzecz ujmując US nie powinien od pracodawcy żądać podatku.

    W momencie wykrycia takiego przypadku "ochrona" staje się pozorna,
    bo rzeczywiście podatku "zaszłego" nie ma, ale skutki zostają,
    pojawi się podatek "przyszły" od rozliczenia tej "nienależnej korzyści".

    Po kolei:
    - pracodawca będzie zobligowany do zażądania zwrotu "uzyskanej
    korzyści" i to z odsetkami
    - jeśli zwrot uzyska, to oczywiście od "usługi" należą się oba
    podatki (dochodowy i VAT)
    - jeśli należności nie będzie dochodził, to US uzna że ma miejsce
    "dodatek do pensji" i doliczy dochód pracownikowi a obrót
    (do VAT) pracodawcy
    - dodatkowo pracownik przecież popełnił szalbierstwo, zaś
    tajemnica skarbowa wcale nie działa tak, że skarbówka nie
    ma prawa dokonywać donosów do urzędu pracy, ZUSu i policji,
    tym samym pracownikowi należy się najmniej mandat, choć
    wcale nie "skarbowy", bo za zwyczajne wykroczenie :|

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2014-01-08 17:05:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, yabba wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > To dlaczego piszesz wcześniej, że "Tu nie o samotnych biznesmenow chodzi,
    > tylko o firmy z flota."?

    Bo wcześniej konkretnie został wymieniony "dojazd z pracy do domu".
    A teraz jest wymienione "czepianie się".
    Te dwa zbiory się nie pokrywają :D

    W przypadku pracownika, praca zaczyna się za granicą zakładu,
    "w czasie pracy i w miejscu pracy".
    To, czego może nie doliczyć do przychodu z tytułu pracy, jest bardzo
    ograniczone, do biletów na komunikację publiczną i tyle, reszta
    jest zaliczona "w ryczałt" i *w nim* ma się mieścić każde
    inne świadczenie.
    Ponieważ ryczałt na koszty pracownicy zwyczajowo traktują
    jak ulgę podatkową :), mogą czuć się zawiedzeni faktem, że
    "zużycie" tej kwoty na jakiś cel skutkuje podatkiem.
    Ale tak jest.
    Dla prowadzącego DG nie ma pojęcia "pracy" w tym rozumieniu,
    nie ma również "ryczałtowych kosztów z tytułu prowadzenia"[1], zaś
    dotarcie do "zakładu" rozumianego jako "przedsiębiorstwo"
    stanowi "część czynności", może być zaliczona w koszty uzyskania.
    Pracodawca NIE MA "ryczałtowych kosztów", za to MA prawo
    do kosztów na wszystko, na co są kwity.
    Umowa o pracę nie podlega pod wiele regulacji ogólnych,
    co miewa skutki uboczne :)

    Za to "czepianie się" to inna sprawa - i oczywiście o to,
    że przedsiębiorca "służbowym" autem podwiózł żonę (nie
    zaliczoną do "współpracujących") lub dzieci ("w celu osobistym")
    już czepiać się można.

    [1] są rzadkie i drobne wyjątki, np. "dieta delegacyjna".

    No i wtedy obejdzie się bez sankcji.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2014-01-08 17:07:49
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 07 Jan 2014 15:31:03 +0100, anacron napisał(a):

    > Kiedyś policzyłem, w skali roku wyszło mi, że na wyjazdy prywatne
    > i prywatne jeżdżenie schodzi mi jakieś 1,3% przebiegu auta.

    To znaczy, że z wiadomymi policjantami oraz radarami walczysz w ramach
    obowiązków służbowych? Trochę to nieprawdopodobne, w związku z czym
    zaczynam nabierać do ciebie coraz większego szacunku:

    - w ramach wspomnianej walki zrobiłeś jakieś 300kkm w ciągu roku,
    - stanowiło to nie więcej niż 1,3% procent przebiegu,
    - zatem musiałeś majtnąć ponad 23 mln kilometrów rocznie,
    - co daje ponad 63kkm dziennie,
    - czyli musisz być w trasie non stop i poruszać się z prędkością
    przekraczającą 2600 km/h.

    To naprawdę robi wrażenie.