  • 1. Data: 2010-07-20 06:39:06
    Temat: zle zaindeksowana strona
    Od: m...@o...pl

    Witam

    Mam maly problem z zaindeksowaniem mojej strony WWW w google, niby zostala ona
    dodana ale nie ta o ktora mi chodzi. Po prostu strona zbudowana jest z 4 czesci.
    1 czesc zawiera linki z odnosnikami do odpowiednich wersji jezykowych, no i
    wlasnie do google zostala dodana wersja 2index.html (po angielsku) a nie wersja
    polska. W ogole to do wyszukiwarek dodawac ta strone z wyborem jezykow czy juz
    konkretny odnosnik do danego jezyka? Mam jeszcze pytanie odnosnie metatagow i
    slow kluczowych czy dodawac je tylko na stronie z wyborem jezyka czy na
    wszystkich podstronach?

    --
    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
    Michal

  • 2. Data: 2010-07-20 06:47:39
    Temat: Re: zle zaindeksowana strona
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-07-20 08:39, m...@o...pl pisze:
> [...]
    > slow kluczowych czy dodawac je tylko na stronie z wyborem jezyka czy na

    Dałbyś linka do tej strony to byś my coś więcej zobaczyli.
    Chcesz powiedzieć że strona index.html jest linkami do wersji językowych
    i za każdym razem użytkownik musi wybrać język po wejściu
    na stronę główną?

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-07-20 06:55:54
    Od: m...@o...pl

    link do strony http://www.labradoryslask.pl/

    Dokladnie wchodzisz na powyzszy adres i za kazdym razem wybierasz wersje
    jezykowa jaka Cie interesuje. Co sadzicie o takim rozwiazaniu?

  • 4. Data: 2010-07-20 08:28:26
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-07-20 08:55, m...@o...pl pisze:
    > link do strony http://www.labradoryslask.pl/
    >
    > Dokladnie wchodzisz na powyzszy adres i za kazdym razem wybierasz wersje
    > jezykowa jaka Cie interesuje. Co sadzicie o takim rozwiazaniu?

    Odpowiadaj pod postem.
    Intro to bardzo zły pomysł w większości przypadków, w Twoim również bo
    nic nie wnosi a stanowi barierę przed treścią.
    Sugerowałbym zrobić subdomeny z wersjami językowymi en.labradoryslask.pl
    i de.labradoryslask.pl i w narzędziach dla webmasterów poustawiać
    odpowiednie języki w domenach. Wtedy będzie jasne pod jaką domeną jest
    jaka wersja językowa.

  • 5. Data: 2010-07-20 08:41:53
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 20 Jul 2010 08:55:54 +0200, m...@o...pl napisał(a):

    > link do strony http://www.labradoryslask.pl/
    >
    > Dokladnie wchodzisz na powyzszy adres i za kazdym razem wybierasz wersje
    > jezykowa jaka Cie interesuje. Co sadzicie o takim rozwiazaniu?

    Trochę źle zbudowałeś witrynę, IMO najlepiej będzie wyraźnie rozdzielić
    wersje językowe, np. umieszczając je w osobnych folderach (czyli:
    labradorslask.pl/pl/, labradoryslask.pl/en/, itd.). Teraz jest to dość
    mocno pomieszane i choć technicznie robot Google nie powinien mieć z tym
    problemu, to ogółem rozwiązanie jest malo eleganckie.

    Ogółem Google zaindeksowało część polskiej wersji językowej, ale nawigacja
    na stronie głównej prezentuje się nieszczególnie, stąd pewnie te problemy.
    Przerobiłbym główną tak, żeby w kodzie najpierw było nieco tekstu (dajmy,
    że choćby i 500-1000 znaków), potem menu z tekstowymi linkami (mogą być też
    grafiki, ale zrób to tak jak z wersjami obcojęzycznymi - że jest jakiś
    tekst). Obrazek pełniący rolę wejścia niech będzie w kodzie niżej i skróć
    mu alta, bo jest obrzydliwie długi i nie spełnia założeń elementu.

    Dodaj też parę linków zewnętrznych do wersji polskiej i finalnie powinna
    się zaindeksować. Jakaś mapa witryny xml/html też może być pomocna.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2010-07-22 05:51:08
    Od: m...@o...pl

    > Trochę źle zbudowałeś witrynę, IMO najlepiej będzie wyraźnie rozdzielić
    > wersje językowe, np. umieszczając je w osobnych folderach (czyli:
    > labradorslask.pl/pl/, labradoryslask.pl/en/, itd.).

    Zrobilem tak jak radziles, teraz chyba wyglada lepiej :) No i w google tak jakby
    sie naprawilo i juz dobrze ja zaindeksowalo :)