  • Data: 2023-02-28 14:41:31
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Feb 2023 22:16:14 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:1g55q6cnongwe.167fnhubc7sby.dlg@40tude.net>
    >
    > W zyciu nie widziałem takiego.

    > Powinno byc doprecyzowane w przepisach, że ten chujek wjeżdzający z
    > rozpedu na rondo i jadący dalej po zewn ma zająć lewy pas a z tego
    > prawego to sobie może zjechać tylko w prawo więc nie dojdzie do
    > kolizji. Nie wiem czy to zalecenie czy nakaz.

    Chyba ani jedno ani drugie.
    Wjezdzający na zewnetrzny pas moze sobie jechac po obwodzie,
    a pas na wewnętrzny moze sobie zmienic na wewnetrzny, o ile kolizji
    nie zrobi.
    Zjezdzający z zewnetrznego musi uwazac przy zmianie pasa.

    Wyjatkiem są ronda turbinowe, i inne o pasach wymuszających zjazd.

    > Zmieniać pas należy już za poprzednim zjazdem żeby chujkowi nie dać
    > szansy. Podobno z ronda należy zjeżdzać na prawy pas jeśli jest pusty.

    Tu jest pewien problem interpretacyjny przepisów, bo sa one po polsku
    wyjątkowo lakoniczne, i na dobrą sprawę nie bardzo wiadomo co to
    s.o.r.o dokladnie jest.
    I jak sie mają do niego np przepisy o skrecie i zajmowanym pasie.

    Ale na swiecie chyba też są lakoniczne, bo by cos w KW było.

    Tak czy inaczej - jak po obwodzie jest wiecej pasów, to jest problem z
    ich zmianą i nie zawsze sie da.

    Ale co my tam wiemy o rondach - kto nie jezdzil po Paryzu ...

    J.