  • 1. Data: 2011-11-27 12:52:22
    Temat: zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
    Od: mj <m...@g...com>

    Witam,

    jestem posiadaczem płytyt asus p8z68 ze zintegrowaną kartą dźwiękową
    Realtek ALC 892, podłączoną do zestawu kina 5.1. Zastanawiam się nad
    kupnem karty Xonar DX, i tu moje pytanie, czy warto? Czy oprócz
    obsługi DDL w grach, której aktualnie nie mam, dzięki takiej karcie
    odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów? Czy taka
    różnica jest zauważalna dla amatorów, czy tylko dla melomanów?

  • 2. Data: 2011-11-27 13:23:10
    Temat: Re: zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    mj wrote:

> [...]
    > odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów? Czy taka
    > różnica jest zauważalna dla amatorów, czy tylko dla melomanów?

    Jeśli kartę podłączyć do sprzętu audio, dobrymi kablami to usłyszysz
    różnicę, a i zauważysz niższy poziom szumów. Jeśli karta podłączona
    jest do jakiś plastikowych pierdziołków z napisem "100 W" to różnicy
    nie zauważysz.

  • 3. Data: 2011-11-27 15:25:26
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej"

    > Jeśli kartę podłączyć do sprzętu audio, dobrymi kablami to usłyszysz
    > różnicę, a i zauważysz niższy poziom szumów.

    Moim zdaniem nie należy przesadzać z tymi "dobrymi kablami". Pomijając
    chińszczyzne za 2 zł - zwykły, nawet ten z najnizszej półki z marketu
    powinien wystarczyć.

    >Jeśli karta podłączona jest do jakiś plastikowych pierdziołków z napisem
    "100 W" to różnicy
    > nie zauważysz.

    Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam
    głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W" - czy
    powinienem poczuć różnice czy nie?

    --
    LP

  • 4. Data: 2011-11-27 15:49:32
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    LP wrote:

    > Użytkownik "Andrzej"

    > Moim zdaniem nie należy przesadzać z tymi "dobrymi kablami". Pomijając
    > chińszczyzne za 2 zł - zwykły, nawet ten z najnizszej półki z marketu
    > powinien wystarczyć.

    jeśli jest podłączony na krótką odległość, to tak. Jednak jeśli sprzęt
    mamy wyniesiony gdzieś dalej (7-10m), a dobry sprzęt audio zwykle
    przy samym komputerze nie stoi, to warto kupić coś lepszego.
    Przynajmniej wizualnie. No żeby takie grubsze były :)

    > "100 W" to różnicy
    >
    > Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam
    > głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W" - czy
    > powinienem poczuć różnice czy nie?

    Sądzę, że nie. Jednak wspomnianego Xonara DX i tak warto kupić.
    Interface (sterowniki) są fajniejsze :)

  • 5. Data: 2011-11-27 16:17:59
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4...@w...pl,
    Andrzej <a...@w...pl> nastukał:
> [...]
    > przy samym komputerze nie stoi, to warto kupić coś lepszego.
    > Przynajmniej wizualnie. No żeby takie grubsze były :)

    grubsze nie znaczy lpesze, chińskie kable potrafią miec duzo izolacji i trzy
    druciki miedzi.
    --
    VSS

  • 6. Data: 2011-11-27 16:27:48
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 27.11.2011, mj napisał(a):

> [...]
    > obsługi DDL w grach, której aktualnie nie mam, dzięki takiej karcie
    > odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów?

    Jeśli podłączasz komputer do zestawu cyfrowo to różnicy nie będzie żadnej.
    Jeśli analogowo to może być, ale IMO też nie jakaś kolosalna by warto było
    inwestować - w takim wypadku lepiej zainwestować w połączenie cyfrowe.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 7. Data: 2011-11-27 18:14:44
    Od: mj <m...@g...com>

> [...]
    > Jeśli analogowo to może być, ale IMO też nie jakaś kolosalna by warto było
    > inwestować - w takim wypadku lepiej zainwestować w połączenie cyfrowe.

    aktualnie podłączone jest kablem optycznym

  • 8. Data: 2011-11-27 18:17:16
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej"

> [...]
    > przy samym komputerze nie stoi, to warto kupić coś lepszego.
    > Przynajmniej wizualnie. No żeby takie grubsze były :)

    Była mowa o podłączaniu karty do audio - zakładam (na podstawie wypowiedzi
    watkotwórcy), że sprzęt nie stoi ani w drugim pokoju ani komputer w
    salonie, gdzieś w kąciku.

    > Sądzę, że nie.

    Na jakiej podstawie?

    >Jednak wspomnianego Xonara DX i tak warto kupić.
    > Interface (sterowniki) są fajniejsze :)

    Jeśli to ma służyć do muzyki to owszem, poczuje różnice nawet na
    kolumienkach za 200 zł. Jeśli do muzyki i (zwłaszcza) gier, to lepszy jest
    jednak creative.

    --
    LP

  • 9. Data: 2011-11-27 18:52:55
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    LP wrote:

    > Była mowa o podłączaniu karty do audio - zakładam (na podstawie wypowiedzi
    > watkotwórcy), że sprzęt nie stoi ani w drugim pokoju ani komputer w
    > salonie, gdzieś w kąciku.

    ja mam sprzęt audio 3 m od komputera, jednak gdy przyszło to elegancko
    i zgrabnie połączyć, tak aby kabel nie zawadzał trzeba było 7 m, a to już
    nie jest krótka odległość

> [...]
    > ?? Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam
    > ?? głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W" - czy

    własnych doświadczeń - tak wiec to subiektywna ocena

  • 10. Data: 2011-11-27 20:36:03
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ja mam sprzęt audio 3 m od komputera, jednak gdy przyszło to elegancko
    > i zgrabnie połączyć, tak aby kabel nie zawadzał trzeba było 7 m, a to już
    > nie jest krótka odległość

    Ja też (5 m do drugiego pokoju, ale przez dziurę w ścianie, gdyby mi
    przyszła ochota posłuchać coś z mp 3 w salonie - i przyznam, ze jakieś
    standartowe vianco zupełnie wystarczy), zakładam jednak że u wątkotwórcy
    taka zależność nie występuje.

    > własnych doświadczeń - tak wiec to subiektywna ocena

    Jak najbardziej subiektywna, albowiem małe głośniczki w plastikowych
    pierdziawkach potrafią niekiedy dużo więcej niż niektóre duże głośniki w
    drewnianych obudowach (to tak jak z kablami, które opisywał VSS),
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/vva_8B9zxuYYY6
    oi-68RbwDc_pjQvYuD-OMyotJL8ZI?feat=directlink
    chociaż w tym konkretnym przypadku niezłe efekty daje polaczenie na raz obu
    zestawów (np. w stereo x 2 na optycznym w z5500 i jednocześnie analogu do
    wzmacniacza technics). Niweluje to brak środkowego pasma w logitechach i
    daje fajny pogłos - ale to już materiał na zupełnie inny temat, bo
    wątkotwórcy chodzi nie o klasę zestawu czy jakość kabli a raczej o to, czy
    używając polaczenia optycznego warto inwestować w konkretną kartę, a w tym
    temacie znowu moje doświadczenia są więcej niż ubogie;)

    --
    LP