eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzimowkiRe: zimowki
  • Data: 2011-10-17 10:29:07
    Temat: Re: zimowki
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-17 09:50, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Uzytkownik "AL" <a...@s...tam> napisal w wiadomosci
    > news:j7gl7t$8vm$1@inews.gazeta.pl...
    >> W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
    >>>
    >>>
    >>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
    >>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
    >>>
    >>> J.
    >>
    >> jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest
    >> uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
    >> Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.
    >
    > lamelki akurat maja namniejsze znaczenie dla sniegu. W sniegu liczy sie
    > agresywnosc bieznika.
    > Lamelki powoduja, ze opona jest jeszcze bardziej miekka niz wynika to z
    > samych wlasciwosci gumy, a tym samym lepiej trzymaja na róznych
    > nawierzchniach przy niskiej temperaturze.
    >
    >
    masło maślane - mówisz o agresywnosci bieżnika a lekceważysz to co w
    oponach zimowych (jazda na śniegu) jest clue, czyli lamelki :)

    Właściwości opon zimowych:
    Już na pierwszy rzut oka opony zimowe różnią się wyglądem od opon
    letnich. Charakterystyczna rzeźba bieżnika złożona z "klocków" sprawia,
    że opony te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej i śliskiej
    nawierzchni oraz skutecznie odprowadzają wodę. Za te właściwości
    odpowiedzialne są szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne
    transportujące wodę na zewnątrz.

    Drugą ważną funkcją jest zapewnienie przyczepności na nawierzchniach
    śliskich i zaśnieżonych. W osiągnięciu tego celu pomagają głębokie
    poprzeczne nacięcia opony zwane lamelkami umieszczone w klockach. To one
    "otwierają" się i "wgryzają" w podłoże zapewniając przyczepność podczas
    ruszania i siłę oporu niezbędną do hamowania pojazdu zarówno na śniegu
    jak i lodzie. Powodują także przecinanie warstwy wody i skierowanie jej
    do rowków poprzecznych Ilość lamelek w oponie jest optymalnie dobrana
    przez producenta i może osiągać 2000. Kształt i sposób działania lamelek
    jest zróżnicowany: są lamelki z zaczepami umieszczonymi na ich
    wewnętrznych powierzchniach wzmacniającymi przyczepność, lamelki
    samoblokujące się typu "Z" zwiększające sztywność opony i lamele typu
    "Y", które nawet po znacznym przebiegu zapewniają dobrą trakcję.

    za:
    http://www.skionline.pl/stacje/?co=samochod&co2=teks
    ty&id_newsa=46

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: