  • 21. Data: 2010-01-03 19:34:21
    Temat: Re: zima jednak jest straszna
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    news:hhqbpt$fri$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Niewiedza Cię nie tłumaczy. Trzeba było użyć
    > wyobraźni, której Ci zabrakło. Jak ktoś wypada
    > z drogi na zakręcie (nie zepchnięty przez innych użytkowników ruchu czy
    > wiewiórkę) to znaczy, że jechał za szybko jak na te warunki.
    > Nie ma tu juz o czym dyskutować.

    Łał, a jak mu strzeli opona, wybiegnie dziecko, pieprznie meteoryt, to też
    jego wina i brak wyobraźni? Wiesz co, masz rację, że nie ma dyskutować,
    tylko nie o czym, ale z kim. Z biało-czarnym wybrażeniem świata w którym
    wszystko da się sprowadzić do jednowymiarowego modelu powinieneś podejmować
    dyskusje w przedszkolu, ale tam też nie miałbyś racji.

    --
    Yogi(n)

  • 22. Data: 2010-01-03 20:47:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yogi(n) wrote:

    > Łał, a jak mu strzeli opona, wybiegnie dziecko, pieprznie meteoryt,
    > to też jego wina i brak wyobraźni?

    Chcesz powiedzieć, że jechaleś sobie spokojnie
    na tych łysych oponach i nagle przed samym zakrętem
    gruchnęła ulewa, której wczesniej nie było i jezdnia była sucha
    i nagle stała się mokra i utraciłeś niespodziewanie -
    ale to zupełnie w sposób nieprzewidywalny przyczepność?
    Co takiego nieprzewidywalnego lub też trudnoprzewidywalnego się stało w
    Twoim przypadku?
    Strzelila Ci opona, wybiegła staruszka czy może wpadła mucha do oka?

> [...]
    > świata w którym wszystko da się sprowadzić do jednowymiarowego modelu
    > powinieneś podejmować dyskusje w przedszkolu, ale tam też nie miałbyś

    Przy Twoim poziomie argumentacji, to faktycznie
    mógłbym nie dać tam rady.

  • 23. Data: 2010-01-03 21:13:28
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Yogi(n) wrote:

> [...]
    > świata w którym wszystko da się sprowadzić do jednowymiarowego modelu
    > powinieneś podejmować dyskusje w przedszkolu, ale tam też nie miałbyś

    Z tym meteorytem to ładnie trafiłeś, jest nawet takie powiedzenie:
    "Beeing hit by meteorite is an accident - everything else is a drivers'
    fault"
    :-)

    Jazda z wyobraźnią to dokładnie taka jazda, o której wspomniałeś - czyli
    uwzględniająca możliwość, że w zakręcie wystrzeli Ci opona, czy że zza
    drzewa wybiegnie przysłowiowe dziecko, którego mimo szczerych chęci nie
    miałbyś szans zobaczyć wcześniej. Oczywiście tu nie chodzi o jazdę z
    prędkością 30 km/h przez cały czas, ale raczej o taką jazdę, która w
    przypadku wystąpienia takich okoliczności da Ci realne szanse uratować
    siebie lub kogoś. Nie możesz nigdy traktować jako pewnik, że "w tym zakręcie
    opona mi nie wystrzeli", albo "ze stojącej spokojnie na poboczu grupy ludzi
    nie wyskoczy nagle jakiś pijany na środek ulicy". Ten drugi przypadek
    zdarzył mi się niedawno, akurat miałem możliwość uciec na pas do jazdy w
    przeciwnym kierunku, ale dało mi to sporo do myślenia, bo gdyby pas był
    zajęty to niewielki miałbym wybór. Prawdopodobieństwo takich zdarzeń jest
    bardzo nikłe, ale w skali całego życia może to wystarczyć, aby spowodować
    kiedyś tragedię.

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 24. Data: 2010-01-04 00:58:42
    Od: złoty <g...@g...pl>

    Yogi(n) pisze:

    > Łał, a jak mu strzeli opona, wybiegnie dziecko, [...]
    > też jego wina i brak wyobraźni?

    ..tak. Jesli tego nie rozumiesz..oddaj prawko. Tak bedzie bezpieczniej
    dla wszystkich..

    pzdr
    A.

  • 25. Data: 2010-01-04 02:58:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ..tak. Jesli tego nie rozumiesz..oddaj prawko. Tak bedzie bezpieczniej dla
    > wszystkich..

    Prawko mam od 21 lat, jedną stłuczkę nie z mojej winy, jeden rów i ze dwa
    poślizgi, z których wyszedłem i ja i auto bez szwanku. Prawie 500 tys.
    nawinięte na koła. Jak będziesz miał podobny wynik, to pogadamy. A teraz
    idź, poucz się czytać ze zrozumieniem.

    --
    Yogi(n)

  • 26. Data: 2010-01-04 03:07:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pas był zajęty to niewielki miałbym wybór. Prawdopodobieństwo takich
    > zdarzeń jest bardzo nikłe, ale w skali całego życia może to wystarczyć,

    Ze trzy razy w ciągu ponad dwudziestu lat o włos uniknąłem przejechania
    pijaczków, który wpadł mi pod koła (raz z roweru), ze dwa razy z dziesięciu
    psom-samobójcom uratowałem życie, dwa albo trzy razy dziecko wbiegło prawie
    pod koła - nie wspominam nawet o idiotach przebiegających autostradę (chyba
    też dwa albo trzy razy).
    Tylko że w/g Twojego rozumowania, jedyna stłuczka jaka miałem tez była z
    mojej winy, kiedy narąbany facet wjechał mi w dupsko.
    Życie to nie poligon doświadczalny, przypadek o którym pisałem dotyczył
    sytuacji, w której zachowałem odpowiednią prędkość, a moja głupota dotyczyła
    zwlekania ze zmianą opon (miały jakieś 5 mm jeszcze, były to micheliny za
    prawię pięć stówek sztuka, chciałem kupić podobne i zwlekałem z zakupem żeby
    uzbierać odpowiednią kwotę). Nie byłem w stanie przewidzieć, że tak się
    zachowają, zwłaszcza, że trasa byla mi znana, jechałem powoli, adekwatnie do
    widoczności, a opony do tej pory zachowywały się bez zarzutu.

    --
    Yogi(n)

  • 27. Data: 2010-01-04 03:14:29
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > Twoim przypadku?
    > Strzelila Ci opona, wybiegła staruszka czy może wpadła mucha do oka?

    Wykonawca drogi i jej odwodnienia spartolił robotę. W poprzek jezdni, na
    środku zakrętu, pochylonego zresztą na zewnątrz , płyneła sobie niewidoczna,
    głęboka na 2-3 centymetry rzeczka. Zobaczyłem ją dopiero po "przygodzie",
    czyli po wylezieniu z rowu. Oczywiście, Ty byś to przewidział, zachował
    odpowiednią prędkość, oznakował to miejsce czerwoną chorągiewką i zadzwonił
    do swojego radnego, żeby zaczął działać w sprawie poprawy tej drogi.
    Przyznaję, że ja tego nie zrobiłem.

    > Wiesz co, masz rację, że nie ma
    >
    > Przy Twoim poziomie argumentacji, to faktycznie
    > mógłbym nie dać tam rady.
    Wiesz co, mojego poziomu argumentacji nie opanowałbyś, bo masz najwyrażniej
    problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

    --
    Yogi(n)

  • 28. Data: 2010-01-04 08:54:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yogi(n) wrote:

    > Wykonawca drogi i jej odwodnienia spartolił robotę.

    Aha, to wszystko wyjaśnia.
    Mamy winnego.

  • 29. Data: 2010-01-04 09:47:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yogi(n) wrote:

    > Wiesz co, mojego poziomu argumentacji nie opanowałbyś, bo masz
    > najwyrażniej problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

    Nie uciekaj w tę stronę. Twój sposób rozumowania
    świadczy, że ten wynik (21 lat prawo jazdy, kilkaset tysięcy
    przejechane i niewiele zdarzeń) to tylko kwestia szczęścia.
    Mam lepsze statystyki (podobny "przebieg" i prawko znacznie dłużej i też cos
    tam stłukłem)
    ale w życiu by mi nie przyszło do głowy, że może być ktoś inny winien
    w opisanym przez Ciebie przypadku. Nie ma to nic wspólnego
    z czytaniem ze zrozumieniem, ale skoro przez dwadziescia kilka
    lat jeżdzenia tego nie zrozumiałeś, to nie sądzę, żeby to miało nastąpić
    teraz.
    Szerokiej drogi.

  • 30. Data: 2010-01-04 14:07:37
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Karol wrote:

> [...]
    05_55_R16H_2009/default.asp?ComponentID=268441&Sourc
    ePageID=8979#

    > Mam TS 830 i są rewelacyjne, bardzo dobra trakcja na śniegu i na mokrym,
    > ABS praktycznie bezużyteczny :-), mogę je spokojnie polecić, fakt są
    > trochę drogie ale myśle że warto je kupić...

    Zdecydowałem się w końcu na TS830 P - nieco inny i asymetryczny bieżnik
    jak TS 810.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik