    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Date: Mon, 09 Feb 2009 17:00:13 +0100

    Użytkownik sundayman napisał:
    > A to jest Twoje zdanie :)
    > Ja miałem taki pogląd tak gdzieś koło 6-7 klasy podstawówki, kiedy to
    > zacząłem się interesować fizyką.

    Tak się akurat składa, że z fizyką to mam naprawdę bardzo duuużo do
    czynienia bo i swego czasu kształciłem się (hehe jak to fajne brzmi) w
    tym kierunku. I nawet w tej dziedzinie nauki sporo opierało się i nadal
    opiera na wierze.

    > Następne 30 lat poszerzania wiedzy wyprowadziło mnie z tego błędu. Cóż,
    > wszystko jest kwestią wiedzy, którą się posiada :)
    > Mogę koledze powiedzieć tylko tyle, że jeśli ktoś twierdzi, że "nauka i
    > wiedza wyklucza wiarę" to niewiele widział.

    Nauka niekoniecznie... wiedza moim zdaniem wyklucza.

    > Natomiast co do samej natury tej "wiary", jej definicji itp, to już zupełnie
    > inna bajka. Ja osobiście miałem możliwość zobaczyć w życiu rzeczy, których
    > żadna kolegi "nauka" racjonalnie nie wytłumaczy - oczywiście racjonalnie po
    > kolegi pojęciu, bo dla mnie one są całkowicie racjonalne.

    No ale jeśli nauka racjonalnie w Kolegi pojęciu wytłumaczy daną rzecz,
    to czy będzie Kolega nadal w nią wierzył ?

    > Osobiście jednak uważam takie dyskusje za bezcelowe, bo już widziałem paru
    > sceptyków, którzy po określonych przeżyciach w podskokach zasuwali do
    > Częstochowy :)
    > I nikt ich nie musiał przekonywać do wiary w "nadrzyrodzone".

    I tu się całkowicie zgadzam. W sprawach "nadprzyrodzonych", których nie
    ogarnia nasza wiedza pozostaje nam... wiara. Nasz umysł nie lubi pustki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz