  • Data: 2012-12-19 10:07:13
    Temat: Re: zgubienie/kradziez telefonu
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-12-18, o godz. 21:57:04
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie wiem. A jesli nawet wiem ... miliony rodakow chodza z kluczami w
    > kieszeniach :-)

    Ja tam wiem jakie mój ajfon ma rysy ma szybce. Ich układ jest
    specyficzny dla mojego ;-)

    > Ale ja nie o fachowcach w branzy, tylko o dresiarzach.
    > Co oni - gazet nie czytaja, internetu nie maja, bo tam wszedzie pisza
    > ze policja zlapala. Nigdy ich nie legitymowali wraz ze sprawdzeniem
    > telefonu, kolegow przy nich nie zlapali ? No i w koncu - jak ich
    > samych zlapali to sie nie zainterowali jak ? Kolegom nie
    > powiedzieli ?

    Może i powiedzieli. Ale lampasy przeszkodziły zrozumieć co jest
    przyczyną nawet jak na tacy podane. ;-)

    Jako anegdotkę - spotkałem jakiś rok temu człowieka którego - jak
    policzyłem - nie widziałem od 1996 roku. Wtedy robił maturę. Teraz
    okazało się że jest na przepustce z więzienia i jedzie pracować do
    hospicjum. Pamiętałem go jako młodego w miarę inteligentnego chłopaka.
    Jak go spotkałem to przed sobą miałem ~35-letniego dresiarza który
    klecił zdania i sądy na poziomie ~15-latka. Po prostu podręcznikowy
    dresiarz z niego się zrobił - choć pewnie ciut starszy niż inni.
    Właściwie nie miałem z nim o czym pogadać - nadawaliśmy na calkiem
    innych falach.

    > Patrzac na ilosc zlapanych ... to niby nie.
    > Ciekawe - tacy niedoinformowani, czy tacy naiwni/niefrasobliwi ?

    Raczej nie tryskający intelektem na wszystkie strony. ;-)

    > A fachowcow duzo nie trzeba - wystarczy tylko zeby paserzy sie znali.

    Paserzy też są różni - wielu nie śledzi nowości a chce tylko zarobić na
    towarze. Włączy żeby sprawdzić czy chodzi i ląduje na półce na handel.

    > Ale to moze byc inaczej - lapia raz na tysiac razy. Miliony kradna,
    > wiec tak duzo lapia, ale ryzyko niewielkie ... ot, wliczone w zawod.
    > Krasc nie przestaniesz, bo co - z glodu umrzesz ?

    Możesz zostać ochroniarzem ;-)

    > Ale w przypadku telefonow to jest po prostu karygodna niedbalosc nie
    > zmienic numerkow.

    To Tobie tak się wydaje że to niedbałość bo masz świadomość że powinno
    się to zrobić i potrafisz poszukać metody jak to zrobić. Oni nie
    wiedzą/nie potrafią/nie chce im się. Krojony telefon to tylko jedna z
    rzeczy jakie wyrwą dzieciakowi. Przy okazji portfela, odtwarzacza
    muzyki, konsoli czy np. adidasów czy kurtki. W skrojonych adidasach będą
    łazić - "bo fajne". Ja odnoszę wrażenie że to całkiem inny gatunek pod
    względem społecznym i postrzegania rzeczywistości niż ja. ;-)

    Zdrówko