  • Data: 2011-12-06 21:43:27
    Temat: Re: zestawienie modemow 3/4G
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    a...@p...pl wrote:
    > czy jest moze gdzies w sieci jakies zestawienie modemow 3/4G i ich
    > parametrow? Jest tyle tego "szmelcu" ze dla mnie trudno sie polapac w
    > tym wszystkim (przy wyborze).

    Niestety nie ma żadnego porządnego zestawienia modemów, na co natrafiłem
    sam podczas robienia listy modemów zgodnych z Aero2. Ale i tak będzie
    problem ze zrobieniem takiej listy, bo... producenci często nie podają
    sami takich informacji, albo podają je sprzeczne, a czasami jeden modem
    występuje w kilku wersjach, które potrafią się nie różnić niczym, co
    można by sprawdzić z zewnątrz, ani wewnątrz.

    > Czy mozna jakos uogolnic producentow pod wzgledem jakosci, czulosci,
    > dostepnosci "niezaleznego" oprogramowania?

    Nie da się. Każdy producent ma lepsze i gorsze urządzenia. Co do
    czułości też jest problem - anteny mają rózne charakterystyki kierunkowe
    i jest problem - czasm wystarczy obrócić modem o 90 stopni i czułość
    zmienia się niesamowicie.

    > Szukam jakies modemu i programu na nim dzialajacego, ktorym mozna
    > byloby "obtestowac" dostep do sieci.

    Chyba najlepiej kupić jakiegoś Huawei (E173 z tańszych, E353 jak chcesz
    mieć HSPA kategogrii 14, czyli 21Mbit, ale bez MIMO i DC) i sterować nim
    za pomocą Top NetInfo.

    > chcialbym, aby moc zobaczyc na
    > jakims zestawieniu widoczne BTS

    Raczej tylko aktualny BTS.

    > ich odleglosci,

    Z dokładnością do kilkuset metrów :) Mało przydatna informacja. Mówię o
    parametrach odczytywanych z informacji sieciowych, nie baz danych typu
    BTSearch.pl.

    > sily sygnalow,

    To bez problemu.

    > prowiderow????

    Znaczy sieci?

    >I na tej podstawie wybrac siec i juz ja potestowac z
    > karta.

    Hm... to chyba nie tędy droga. Co do z tego, że np. Orange będzie miał
    najlepszy sygnał, jeżeli akurat ich nadajnik w tej lokalizacji będzie
    przeciążony?

    Jakub