-
41. Data: 2010-08-30 15:18:01
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Dox" <d...@g...pl> wrote in message
news:i5gde0$i8d$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:i5dmjl$b6u$1@inews.gazeta.pl...
>> q6600, 2gb ddr, ati 2600xt, win7 64 bit
>> byle cs 1.6 mi się tnie i spada wydajność do 25 klatek na sekunde
>> na opengl trochę lepiej do 40-50
>> na d3d do 25 klatek
>>
>> stery niby najnowsze, a może trzeba starsze lub jakieś tuninogwane nie ze
>> strony ati
>
> 2600xt to niestety kapeć jeśli chodzi o wydajność. Z resztą karta sprzed
> około 3 lat więc niczego bym się po niej nie spodziewał.
HL2 gralem w 1280x800 na max detalach na jakims pasztetowym laptopie sprzed
ponad 5 lat i mobilnym radeonem, watpie zeby 2600xt byl gorszy.
Pozdrawiam
Kamil
-
42. Data: 2010-08-30 15:39:16
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "tad" <d...@d...de>
Dox wrote:
> 2600xt to niestety kapeć jeśli chodzi o wydajność. Z resztą karta
> sprzed około 3 lat więc niczego bym się po niej nie spodziewał.
No i? Karta sprzed 3 lat nie uciagnie gry sprzed 7 czy 8 lat? W CSa 1.6
to ja gralem na geforce256 i pentiumIII 550 Mhz wiele lat temu.
--
tad
-
43. Data: 2010-08-31 08:52:27
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "Dox" <d...@g...pl>
Użytkownik "tad" <d...@d...de> napisał w wiadomości
news:i5gjb4$qdl$1@news.onet.pl...
> Dox wrote:
>
>
>> 2600xt to niestety kapeć jeśli chodzi o wydajność. Z resztą karta
>> sprzed około 3 lat więc niczego bym się po niej nie spodziewał.
>
> No i? Karta sprzed 3 lat nie uciagnie gry sprzed 7 czy 8 lat? W CSa 1.6
> to ja gralem na geforce256 i pentiumIII 550 Mhz wiele lat temu.
problem w tym, że ta karta jest skopana konstrukcyjnie. Spróbujcie zapuścić
3dmark 2003. Karta wisi w trakcie dobre kilkanaście sekund. (scenka z
trolami). Tak samo nie pogracie w GTA San Andreas, tnie na max. Nawet Radeon
9600 chodzi lepiej od niej w tej grze. O dziwo w 90% innych gier chodzi
dobrze. 3 lata temu składałem 2 różne kompy z 2600xt i niestety za każdym
razem gdy sprawdzałem to 3dmark zwisał w trakcie.
-
44. Data: 2010-09-01 05:51:35
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:i5g8q5$1ff$1@inews.gazeta.pl...
> "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message
> news:i5dr43$ag7$1@news.onet.pl...
>> Abstrachujac od tego ze monitor i tak nie wyswitli nic powyzej 25 klatek
>> na sekunde, chyba ze ty masz monitor z NASA.
>
> FPS pomieszales z Hertzami, forum onetu z grupa dyskusyjna, gin wiec
> przepadnij smierdzacy szlamem spod mostu trollu.
Akuratnie te typowe 60Hz dla monitorów LCD to właśnie
częstotliwość odświeżania ramki, a więc ilość obrazów na sekundę.
A starsze monitory, te CRT, to mogły znacznie więcej obrazów
na sekundę wyświetlać - często 100 i ponad 100, właśnie po to
aby obraz nie migał i nie męczył wzroku.
Monitory LCD nie mają już ganiającej po obrazie plamki elektronów
więc mogą odświeżać ekrany wolniej dając efekt niemigania łatwiej.
-
45. Data: 2010-09-01 05:53:17
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:i5gbjb$bi9$1@inews.gazeta.pl...
> "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> news:i5dmjl$b6u$1@inews.gazeta.pl...
>> q6600, 2gb ddr, ati 2600xt, win7 64 bit
>> byle cs 1.6 mi się tnie i spada wydajność do 25 klatek na sekunde
>> na opengl trochę lepiej do 40-50
>> na d3d do 25 klatek
>>
>> stery niby najnowsze, a może trzeba starsze lub jakieś tuninogwane nie ze
>> strony ati
>
> Jaka plyta glowna? Do niektorych dolaczane jest oprogramowanie obnizajace
> taktowanie, kiedy sprzet nie jest mocno obciazony. Mialem juz przypadki,
> kiedy w takich grach (szczegolnie starszych) CPU faktycznie nie byl mocno
> obiciazony i przez to calosc pracowala na pol gwizdka, lacznie z
> pamieciami, FSB itd.
Brzmi to trochę niewiarygodnie skoro ilość klatek na sekundę jest
ograniczona wyłącznie wydajnością przetwarzania pojedynczej klatki.
Procesor CAŁY CZAS chodziłby, bez odpoczynku, a więc układ
kontroli obciążenia musiałby podkręcić mu GHz... na maksa.
-
46. Data: 2010-09-01 08:45:17
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:i5k85t.7ns.0@poczta.onet.pl...
>> Jaka plyta glowna? Do niektorych dolaczane jest oprogramowanie obnizajace
>> taktowanie, kiedy sprzet nie jest mocno obciazony. Mialem juz przypadki,
>> kiedy w takich grach (szczegolnie starszych) CPU faktycznie nie byl mocno
>> obiciazony i przez to calosc pracowala na pol gwizdka, lacznie z
>> pamieciami, FSB itd.
>
> Brzmi to trochę niewiarygodnie skoro ilość klatek na sekundę jest
> ograniczona wyłącznie wydajnością przetwarzania pojedynczej klatki.
> Procesor CAŁY CZAS chodziłby, bez odpoczynku, a więc układ
> kontroli obciążenia musiałby podkręcić mu GHz... na maksa.
CPU niekoniecznie, klatki w grach oblicza w wiekszosci GPU.. Jesli to do
tego jest quad, to stara gra wykorzysta i tak tylko jeden rdzen, reszta lezy
odlogiem i jakis glupi program moze to uznac za niskie obciazenie.
Dywaguje tylko, warto sprawdzic, bo sam kiedys dziwilem sie dlaczego team
fortress 2 klatkuje i wylaczenie tego dziadostwa od asusa rozwiazalo
problem..
Pozdrawiam
Kamil
-
47. Data: 2010-09-01 08:46:08
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:i5k82n.7hs.0@poczta.onet.pl...
> "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> news:i5g8q5$1ff$1@inews.gazeta.pl...
>> "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message
>> news:i5dr43$ag7$1@news.onet.pl...
>>> Abstrachujac od tego ze monitor i tak nie wyswitli nic powyzej 25 klatek
>>> na sekunde, chyba ze ty masz monitor z NASA.
>>
>> FPS pomieszales z Hertzami, forum onetu z grupa dyskusyjna, gin wiec
>> przepadnij smierdzacy szlamem spod mostu trollu.
>
> Akuratnie te typowe 60Hz dla monitorów LCD to właśnie
> częstotliwość odświeżania ramki, a więc ilość obrazów na sekundę.
"monitor i tak nie wyswitli nic powyzej 25 klatek na sekunde". 25 to nie 60.
Pozdrawiam
Kamil
-
48. Data: 2010-09-01 08:47:26
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:i5k82n.7hs.0@poczta.onet.pl...
> "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> news:i5g8q5$1ff$1@inews.gazeta.pl...
>> "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message
>> news:i5dr43$ag7$1@news.onet.pl...
>>> Abstrachujac od tego ze monitor i tak nie wyswitli nic powyzej 25 klatek
>>> na sekunde, chyba ze ty masz monitor z NASA.
>>
>> FPS pomieszales z Hertzami, forum onetu z grupa dyskusyjna, gin wiec
>> przepadnij smierdzacy szlamem spod mostu trollu.
>
> Akuratnie te typowe 60Hz dla monitorów LCD to właśnie
> częstotliwość odświeżania ramki, a więc ilość obrazów na sekundę.
> A starsze monitory, te CRT, to mogły znacznie więcej obrazów
> na sekundę wyświetlać - często 100 i ponad 100, właśnie po to
> aby obraz nie migał i nie męczył wzroku.
> Monitory LCD nie mają już ganiającej po obrazie plamki elektronów
> więc mogą odświeżać ekrany wolniej dając efekt niemigania łatwiej.
"monitor i tak nie wyswitli nic powyzej 25 klatek na sekunde". nie musisz
tlumaczyc jak dziala CRT, w niejeden w technikum wtykalem sondy oscyloskopu
i mam taki do dzis. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
49. Data: 2010-09-01 13:44:36
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>
> CPU niekoniecznie, klatki w grach oblicza w wiekszosci GPU.. Jesli to do
> tego jest quad, to stara gra wykorzysta i tak tylko jeden rdzen, reszta
> lezy odlogiem i jakis glupi program moze to uznac za niskie obciazenie.
>
> Dywaguje tylko, warto sprawdzic, bo sam kiedys dziwilem sie dlaczego team
> fortress 2 klatkuje i wylaczenie tego dziadostwa od asusa rozwiazalo
problem..
wyłączyłem to zmniejszanie częstotliwości i chyba jest dobrze
jeszcze napiszę bo dłuższych testach nie miałem czasu pograć
-
50. Data: 2010-09-03 13:57:32
Temat: Re: żenująca wydajność w grach
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>
> wyłączyłem to zmniejszanie częstotliwości i chyba jest dobrze
> jeszcze napiszę bo dłuższych testach nie miałem czasu pograć
wygląda na to że problemem było właśnie włączenie tego obniżania
częstotliwości