  • 21. Data: 2010-03-23 15:20:30
    Temat: Re: zegary vs. GPS ???
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Czarek Daniluk pisze:

    > Autko bliźniacze do Partnera - Berlingo 2,0HDI 90KM - na początku skali
    > prędkościomierza zawyża 5km/h mniejwięcej w połowie prędkości
    > maksymalnej zawyża 10km/h - natomiast przy prędkości max 155km/h zawyża
    > o całe 15km/h pokazując 170 na liczniku.

    To jak już lecimy z francuzami - mój były P306 1.4i do 50-60km/h zawyżał
    o jakieś 3km/h, do 110-120 zawyżał o 5-7km/h. Przy maksie którego
    wycisnąłem (185 licznikowe), gps pokazywał 175km/h.
    Laguna - w całym zakresie w jakim ją sprawdziłem, zawyżała o 3-6km/h.
    P307 - jeszcze nie testowałem pod tym względem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 22. Data: 2010-03-23 16:56:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Co prawda teraz sa chyba elektroniczne-cyfrowe, i nie ma co stroic,
    > robi sie dokladnie :-)

    Dokładnie to się nie da.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2010-03-23 18:21:06
    Od: btn <w...@b...pl>

    Hyundai Accent 1.3i 12v zawyza o okolo 7-10km/h
    Na liczniku 160km/h, tymczasem wg GPS 152.
    W innej sytuacji 140km/h, a GPS podaje 133km/h.

  • 24. Data: 2010-03-23 18:45:03
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Jackare nadaje:
    > w dacie mam takie jak kupiłem z samochodem -letnie to jakieś
    > micheliny, zimowe - nawet nie wiem jakiej marki, szczerze mówiąc nie
    > zastanawiałem się nad tym. Sprawdzę z ciekawości róznice we
    > wskazaniach bo będę na dniach zmieniał kapcie.
    > W gacku mam te same rozmiary co montowane fabrycznie bo na naowy
    > komplet też kupilem sobie hankooki, tak bardzo byłem z nich zadowolony

    Nazwa opon jest bardzo ważna przy określaniu dokładności wskazań GPS.
    Podaj przy okazji kolor tapicerki.

  • 25. Data: 2010-03-23 20:22:25
    Od: Rafał Woźniak <w...@r...wozniak.name>

    Jackare wrote:

    > A jak u Was w innych autach ?

    W Toyocie Avensis (II) przy rozmiarach opon zalecanych przez producenta
    licznik zawyża o ok. 7-8km/h względem GPS.
    Przy oponach zalecanych jako alternatywne (ciut mniejszy rozmiar) różnica
    wynosi ok. 0,75km/h, czyli wskazuje prawie idealnie. I to na całej skali,
    nawet w okolicach 200km/h.

  • 26. Data: 2010-03-23 20:28:53
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze wskazaniami
    > prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:

    > dacia logan MCV - niezła jazda :) Zegarki daci zawyżają jak cholera, i tak:
    > auto 60 km/h, GPS <50 km/h
    > auto 90 km/h, GPS ok 76 km/h
    > auto 100 km/g, GPS ok 88 km/h
    > auto 140 km/h, GPS ok 125 km/h

    A to teraz juz wiem czemu czasem trafiam na kierownika jadacego 35 na
    ograniczeniu do 50.
    Moze byc tak ze jak ma zle opony, kepski licznik i nie wie ze licznik zawyza i
    jedzie zachowawczo -10 to w rezultacie ma predkosc zolwia.

    Ale taki to pol biedy takich nawet moj zdechlak latwo wyprzedza. Gorszy jest
    taki co jedzie 70 tam gdzie mozna 90. A z przeciwka sznurek aut z malymi przerwami.

    A tak offtopicznie:
    W ostatnia zime mialem okazje zweryfikowac zasadnosc postawionych ograniczen.
    Tam gdzie na zakrecie caly rok stoi 40-ka w biala zime (asfalt niewidoczny i nie
    sypany sola) zakret pokonalem 50-ka (licznikowa) i tro jazdy byl dokladnie taki
    jak krzywizna zakretu.
    Czyli ograniczenia sa stawiane z ogromnym zapasem. Albo moj zdechlak jest taki
    kleisty do podloza :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 27. Data: 2010-03-23 23:21:25
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Jackare* wrote in <news:ho9uu0$s7s$1@news.interia.pl>:
    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze wskazaniami
    > prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:

    BMW E46 - licznik 245, GPS 238 km/h

    pozdr, rdx
    http://miniurl.pl/drogizaufania

  • 28. Data: 2010-03-24 08:18:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > Nazwa opon jest bardzo ważna przy określaniu dokładności wskazań GPS.
    > Podaj przy okazji kolor tapicerki.

    Szary. W obydwu samochodach mam opony z jakimi zostały sprzedane w salonie
    przez dealera. Auta kupowałem nowe więc zakładam że są zgodne ze
    specyfikacją producenta. W getzu zmieniłem opony na nowe w takim samym
    rozmiarze, dacia ma rok wiec opony są takie z jakimi została dostarczona.
    --
    Jackare

  • 29. Data: 2010-03-24 09:40:47
    Od: "tor" <t...@t...pl>

    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze
    > wskazaniami prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:
    > w moich samochodach:

    Laguna I 1.8 8V. Roznica we wskazaniach w zaleznosci od predkosci, to
    5-8km/h. Jak widac, miesci sie w normie :)

    Pozdrawiam
    Tor

  • 30. Data: 2010-03-24 13:53:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    tor pisze:

    > Laguna I 1.8 8V. Roznica we wskazaniach w zaleznosci od predkosci, to
    > 5-8km/h. Jak widac, miesci sie w normie :)

    Eee, to moja lepsiejsza. :P