  • 11. Data: 2010-03-23 12:00:10
    Temat: Re: zegary vs. GPS ???
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > A jak u Was w innych autach ?

    Focus I: zegary zaniżają o 5-8 km/h, przy czym nieliniowo: największe
    odchylenia są przy prędkości 80-90 km/h.

    W zeszłym roku trochę jeździłem jakąś dużą starą mazdą (nie pamiętam
    modelu), tam odchyłka była zazwyczaj niezauważalna.

    Piotr

  • 12. Data: 2010-03-23 12:20:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Focus I: zegary zaniżają o 5-8 km/h, przy czym nieliniowo: największe
    > odchylenia są przy prędkości 80-90 km/h.

    zanizaja?
    czyli pokazuja mniej niz gps?
    to z duzym prawdopodobienstwem ktos ci w tych zegarach grzebal

  • 13. Data: 2010-03-23 12:21:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze
    > wskazaniami prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:

    zdaje sie ze bylo i to nie raz

    a pozatym to norma, w wiekszosci aut zegary zawyzaja wskazania predkosci

  • 14. Data: 2010-03-23 12:24:37
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze
    > wskazaniami
    > prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:
    > w moich samochodach:
    > hyundai getz - wskazania w zasadze zgodne. To co na prędkościomierzu
    > pokrywa się mniej więcej w całym użytecznym zakresie (tj od 40 km/h) z
    > wartościami pokazywanymi przez GPSa

    również Opel kłamie jak z nut, BMW 120d też (przy licznikowych 200 na GPSie
    było bodaj 188km/h) ;-)
    z tego co zauważyłem to Audi są dość dokładne (w A4 przy 210 na zegarach
    było OIDP 205/207?km/h),
    brat

  • 15. Data: 2010-03-23 13:05:13
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-03-23 10:12, Jackare pisze:

    > auta obce:
    > saab95 - w pełni zgodne wskazania prędkościomierza i GPS
    > peugeot partner, nówka sztuka - zawyża około 10 km/h w stosunku do GPS
    >
    > A jak u Was w innych autach ?

    Autko bliźniacze do Partnera - Berlingo 2,0HDI 90KM - na początku skali
    prędkościomierza zawyża 5km/h mniejwięcej w połowie prędkości
    maksymalnej zawyża 10km/h - natomiast przy prędkości max 155km/h zawyża
    o całe 15km/h pokazując 170 na liczniku.

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Stary Golf3 zawyża o jakieś 5-7km/h w całym zakresie wskazań, zależy od
    opon czy zimowe czy letnie.

  • 16. Data: 2010-03-23 13:26:42
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > było bodaj 188km/h) ;-)
    > z tego co zauważyłem to Audi są dość dokładne (w A4 przy 210 na zegarach

    Subaru Forester S-turbo zawyza o niecale 10%. Co ciekawe specyfikacja
    mowi o maks 195kmph zdaje sie, predkosciomierz ~227kmph, a GPS
    209kmph. Co jeszcze ciekawsze niestety rowniez licznik zawyza o pare %
    (ale mniej niz 10), a opony mam wlasciwych rozmiarow.

    --
    Olleo

  • 17. Data: 2010-03-23 13:37:32
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

  • 18. Data: 2010-03-23 13:38:24
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > zanizaja?
    > czyli pokazuja mniej niz gps?
    > to z duzym prawdopodobienstwem ktos ci w tych zegarach grzebal

    Oczywiście że zawyżają. Coś mi się pokićkało :)

    Piotr

  • 19. Data: 2010-03-23 13:40:20
    Temat: Re: zegary vs. GPS ??? [errata]
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Focus I: zegary zaniżają o 5-8 km/h, przy czym nieliniowo: największe
    > odchylenia są przy prędkości 80-90 km/h.

    Pomyliło mi się. Oczywiście że zawyżają :)

    Piotr

  • 20. Data: 2010-03-23 14:56:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-23 12:24, *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > również Opel kłamie jak z nut, BMW 120d też (przy licznikowych 200 na
    > GPSie było bodaj 188km/h) ;-)
    > z tego co zauważyłem to Audi są dość dokładne (w A4 przy 210 na zegarach
    > było OIDP 205/207?km/h),

    Astra I nawet nie wiem ile przekłamywała bo nie miałem jeszcze wtedy
    GPS, ale jak napisze, że jechałem 215 Astrą 1.6 16v to chyba wszystko
    wyjaśnię :). Potem była Astra II 1.8 i tutaj było nieomal idealnie może
    około 2-3 km/h przy większych prędkościach - teraz w Vectrze zawyża mi
    około 5-8km/h.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l