  • 41. Data: 2012-05-27 06:58:17
    Temat: Re: zbyt duzy poziom oleju w silniku
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-26 12:53, Tomasz Pyra pisze:

    > Kiedyś mi zamarzła odma, a bagnet siedzi tam na tyle mocno, że ciśnienie
    > wypchnęło uszczelkę pokrywy zaworów.
    > Myślę że musiało być dość spore, bo olej wylądował nawet na przedniej
    > szybie :)

    Na tak, ale to trzeba traktowac jak praca niewpelnisprawnej jednostki.

    MarcinJM gg: 978510

  • 42. Data: 2012-05-27 10:52:30
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "marcin"

    > no wlasnie nie wiem, to juz kolejna osoba ktora doszukala sie jakiegos
    > problemu.

    Zdaje się, że jesteś mądrzejszy od całego sztabu
    inżynierów-konstruktorów silników, którzy wprowadzili na bagnetach
    oznaczenia min i max ot tak dla picu, tylko po to, żeby niejaki marcin
    mógł popisać się swoją mądrością znawcy silnika.

  • 43. Data: 2012-05-27 13:44:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 10:52:30 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

> [...]
    > oznaczenia min i max ot tak dla picu, tylko po to, żeby niejaki marcin
    > mógł popisać się swoją mądrością znawcy silnika.

    Zdaje się, że jesteś na tyle zakompleksiony, a do tego niekumaty, że nie
    wiesz jakie sa skutki przelania oleju, i to tak Cię drażni, że koniecznie
    chcesz zdeprecjonować tych, którzy wiedzą i maja polew z mitomanów
    budujących swoje teorie na swej niewiedzy.

    --
    ___________ (R)

  • 44. Data: 2012-05-27 19:53:58
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"

> [...]
    > koniecznie
    > chcesz zdeprecjonować tych, którzy wiedzą i maja polew z mitomanów
    > budujących swoje teorie na swej niewiedzy.

    Rzeczywiście nie kumam dlaczego JA miałbym mieć kompleksy z powodu
    nadmiaru oleju silnikowego, gdyby mnie to spotkało oddessał bym nadmiar
    zamiast pierdolić farmazony na grupie i po sprawie. Ty możesz sobie lac
    oleju po sam korek, mam to centralnie w dupie.

  • 45. Data: 2012-05-27 21:07:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 19:53:58 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

> [...]
    > zamiast pierdolić farmazony na grupie i po sprawie. Ty możesz sobie lac
    > oleju po sam korek, mam to centralnie w dupie.

    No właśnie - czyli dla Ciebie nadmiar byłby problemem, zas źródłem tego
    problemu jest Twoja niewiedza. Zazdrościsz widac innym, że są bliżej do
    tych wielkich inzynierów i maja wiedzę, której Ty nie posiadając
    wykonywałbyc zupełnie zbędna czynność bazując na swojej niewiedzy.

    --
    ___________ (R)

  • 46. Data: 2012-05-27 21:12:30
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

> [...]

    > tych wielkich inzynierów i maja wiedzę, której Ty nie posiadając
    > wykonywałbyc zupełnie zbędna czynność bazując na swojej niewiedzy.

    Zgadza się.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2012-05-28 07:14:29
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości

    > swietnie. jestes pierwszy :)
    >
    > kto nastepny z jakas rownie blyskotliwa rewelacja?

    Pacan. Nie założyłeś tematu aby się poradzić tylko po to aby się nabijać

  • 48. Data: 2012-05-30 10:33:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 May 2012 04:07:45 +0200, w <jpk55i$e9c$1@inews.gazeta.pl>, marcin
    <l...@k...cwo> napisał(-a):

    > chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat :)

    Zależy z którego tłoczenia był olej.
    ;>

  • 49. Data: 2012-06-02 03:45:08
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    pojezdzilem troche i oto co zauwazylem:

    1. sporo oleju wyrzucil silnik przez odme - specjalnie na ta okazje
    wsadzilem weza odmy do butelki. wylalo sie okolo 50ml

    2. pocieklo troche spod kolektora ssacego przy 4 cylindrze i tu jest
    zagadka bo troche tego nie rozumiem. jeszcze to sprawdze bo w poblizu
    jest krociec weza olejowego z turbiny i mozliwe ze z niego pocieklo ale
    na pierwszy rzut oka wydaje sie ze spod kolektora polecialo.

    3. kilkanascie razy zasyczalo z zaworu bezpieczenstwa na kolektorze
    ssacym (to jest turbodizel) i to tez zagadka bo nie wiem czy ma
    jakikolwiek zwiazek.

    4. wylecialo troche oleju spod rzeczonego zaworu i opryskalo okolice tj
    np pokrywe zaworow. najpewniej wtedy gdy sie otwieral :)
    i tu znowu pytanie skad olej w dolocie.

    pytania:

    1.skad w kolektorze ssacym znalazl sie olej w ilosci takiej ze wyciekl
    spod uszczelki
    sprawdzilem turbine i to nie ona puscila olej - jest sucho. w
    intercoolerze rowniez.

    2. dlaczego zaczelo wywalac zawor na kolektorze? dziwne bo tylko na
    drugim biego podczas jazdy. na postoju moge gazowac i nic nie syczy.

    po kilkuset kilometrach uspokoilo sie i kapanie spod ssacego ustalo.
    stan oleju zmniejszyl sie na bagnecie ale jeszcze jest wyzej niz max.
    pewnie za niedlugo ustabilizuje sie.

  • 50. Data: 2012-06-02 11:38:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 02 Jun 2012 03:45:08 +0200, marcin wrote:

    > pytania:
    >
    > 1.skad w kolektorze ssacym znalazl sie olej w ilosci takiej ze wyciekl
    > spod uszczelki

    Myślę że przy okazji wykryłeś wcześniejszą awarię, którą jest nieszczelna
    uszczelka kolektora.
    Teraz to zauważyłeś bo mialeś marker - olej.

    Napraw to, bo tamtędy pewnie łapie/wypuszcza Ci lewe powietrze.
    Zwłaszcza że to silnik turbo, czyli duża rozpiętość ciśnień w kolektorze.

    > sprawdzilem turbine i to nie ona puscila olej - jest sucho. w
    > intercoolerze rowniez.

    Olej zapewne dostał się przez odmę - jej jeden koniec jest w silniku, a
    drugi w dolocie, przed turbiną.

    > 2. dlaczego zaczelo wywalac zawor na kolektorze? dziwne bo tylko na
    > drugim biego podczas jazdy. na postoju moge gazowac i nic nie syczy.

    Stawiam że się przesmarował się tym olejem i dopiero teraz zaczął działać,
    a przynajmniej zaczął lżej działać.