    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: zbyt duzy poziom oleju w silniku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 2 Jun 2012 11:38:37 +0200

    On Sat, 02 Jun 2012 03:45:08 +0200, marcin wrote:

    > pytania:
    >
    > 1.skad w kolektorze ssacym znalazl sie olej w ilosci takiej ze wyciekl
    > spod uszczelki

    Myślę że przy okazji wykryłeś wcześniejszą awarię, którą jest nieszczelna
    uszczelka kolektora.
    Teraz to zauważyłeś bo mialeś marker - olej.

    Napraw to, bo tamtędy pewnie łapie/wypuszcza Ci lewe powietrze.
    Zwłaszcza że to silnik turbo, czyli duża rozpiętość ciśnień w kolektorze.

    > sprawdzilem turbine i to nie ona puscila olej - jest sucho. w
    > intercoolerze rowniez.

    Olej zapewne dostał się przez odmę - jej jeden koniec jest w silniku, a
    drugi w dolocie, przed turbiną.

    > 2. dlaczego zaczelo wywalac zawor na kolektorze? dziwne bo tylko na
    > drugim biego podczas jazdy. na postoju moge gazowac i nic nie syczy.

    Stawiam że się przesmarował się tym olejem i dopiero teraz zaczął działać,
    a przynajmniej zaczął lżej działać.