-
21. Data: 2024-12-29 09:05:19
Temat: Re: zasniecie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-12-2024 o 17:21, Akarm pisze:
> Przyznaję, że sporo ludzi nie ma pojęcia czym jest wyprzedzanie. Ale
> prawo jazdy mają, i na dokładkę jeżdżą drogami publicznymi. Później w
> "Stop drogówce" można zobaczyć jak tłumaczą się:
> - przecież ja nie wyprzedzałem na przejściu dla pieszych, ja normalnie
> jechałem swoim pasem.
I mają rację, to ten przepis jest źle skonstruowany i niezgodny z
nadrzędną konwencją wiedeńską.
-
22. Data: 2024-12-29 14:38:11
Temat: Re: zasniecie
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vkp183$3gji8$1@news.icm.edu.pl>
user Pixel(R)?? pisze tak:
>>> Gdzie tam widzisz wyprzedzanie?
>> Na początku, w pierwszej sekundzie filmu.
>> Wyprzedził nagrywającego, zjechał na prawo i przyebał.
> Nie to miałem na myśli :) Wyprzedzanie, to najczęściej zmiana pasa
> ruchu (obowiązek jazdy prawym pasem) ... z prawego na lewy,
> wyprzedzanie i powrót na prawy pas.
> Na filmie nie widać manewru zjazdu z prawego pasa na lewy, celem
> wyprzedzania :)
wyprzedzanie ma miejsce wtedy gdy możemy
zderzyć się na czołówkę.
na filmiku po prostu przejeżdzamy obok innego pojazdu
który może jechać, stać, cofać lub skręcać ;D
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI
-
23. Data: 2024-12-29 19:14:02
Temat: Re: zasniecie
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 29.12.2024 o 09:05, Cavallino pisze:
> W dniu 28-12-2024 o 17:21, Akarm pisze:
>
>> Przyznaję, że sporo ludzi nie ma pojęcia czym jest wyprzedzanie. Ale
>> prawo jazdy mają, i na dokładkę jeżdżą drogami publicznymi. Później w
>> "Stop drogówce" można zobaczyć jak tłumaczą się:
>> - przecież ja nie wyprzedzałem na przejściu dla pieszych, ja normalnie
>> jechałem swoim pasem.
>
> I mają rację, to ten przepis jest źle skonstruowany i niezgodny z
> nadrzędną konwencją wiedeńską.
>
Nie do wiary! Nie spodziewałem się, że ktoś może twierdzić, że definicja
wyprzedzania jest niezgodna z jakąś konwencją.
Buahaha!
To na czym polega wyprzedzanie, możesz przedstawić definicję z tej
konwencji?
:D
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
24. Data: 2024-12-29 23:26:00
Temat: Re: zasniecie
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 29.12.2024 o 14:38, PiteR pisze:
>
> wyprzedzanie ma miejsce wtedy gdy możemy
> zderzyć się na czołówkę.
>
> na filmiku po prostu przejeżdzamy obok innego pojazdu
> który może jechać, stać, cofać lub skręcać ;D
>
Takie pojęcie ma spora rzesza kretynów za kółkiem.
Tępe kutasy po prostu nie znają przepisów, a (niestety) na dodatek
często tacy poruszają się drogami publicznym. Jakimś cudem udało im się
zdać/kupić egzamin na prawo jazdy, ale później mamy tysiące zabitych
każdego roku. Właśnie przez kutasów bez znajomości zasad poruszania się
po drogach.
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
25. Data: 2024-12-30 03:23:24
Temat: Re: zasniecie
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vksi9p$rq$1@news.chmurka.net>
user Akarm pisze tak:
> Takie pojęcie ma spora rzesza kretynów za kółkiem.
> Tępe kutasy po prostu nie znają przepisów, a (niestety) na dodatek
Przesadzasz, zapomnieli po 3 latach.
Ta rzesza może mieć z 80% kierowców.
Nauczą się swojego miasta na pamięć i z bani.
> często tacy poruszają się drogami publicznym.
a po jakich sobie wyobrażasz, że będą jeździć??
> Jakimś cudem udało im się zdać/kupić egzamin na prawo jazdy, ale
> później mamy tysiące zabitych każdego roku. Właśnie przez kutasów
> bez znajomości zasad poruszania się po drogach.
przesadzasz, tysiące zabitych każdego roku mamy przez zapierdalaczy,
najebany lub naćpanych, tych co zasnęli i te co zjechały z niewiadomych
przyczyn.
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI
-
26. Data: 2024-12-30 08:41:13
Temat: Re: zasniecie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-12-2024 o 19:14, Akarm pisze:
>
> Nie do wiary! Nie spodziewałem się, że ktoś może twierdzić, że definicja
> wyprzedzania jest niezgodna z jakąś konwencją.
> Buahaha!
> To na czym polega wyprzedzanie, możesz przedstawić definicję z tej
> konwencji?
Poszukaj sobie w archiwum, było ze 100 razy cytowane.
A jeszcze prościej użyj googla.
I koniecznie zrób to zanim zaczniesz wypowiadać się na tematy, o których
podstawach nie masz pojęcia.
Ten temat jest przedyskutowany od góry do dołu, nie ma w nim nic do dodania.
EOD
-
27. Data: 2024-12-30 09:26:21
Temat: Re: zasniecie
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 30.12.2024 o 08:41, Cavallino pisze:
> W dniu 29-12-2024 o 19:14, Akarm pisze:
>
>>
>> Nie do wiary! Nie spodziewałem się, że ktoś może twierdzić, że
>> definicja wyprzedzania jest niezgodna z jakąś konwencją.
>> Buahaha!
>> To na czym polega wyprzedzanie, możesz przedstawić definicję z tej
>> konwencji?
>
> Poszukaj sobie w archiwum, było ze 100 razy cytowane.
> A jeszcze prościej użyj googla.
> I koniecznie zrób to zanim zaczniesz wypowiadać się na tematy, o których
> podstawach nie masz pojęcia.
> Ten temat jest przedyskutowany od góry do dołu, nie ma w nim nic do
> dodania.
> EOD
Nie znalazłem nic w archiwum, być może nie potrafię szukać. Ale zacytuję
cały zapis Konwencji Wiedeńskiej, dotyczący wyprzedzania i wskaż, w
którym miejscu tam jest napisane, że wyprzedzanie nie jest
przejeżdżaniem obok innego uczestnika ruchu:
Artykuł 11
Wyprzedzanie i jazda w rzędzie
1. a) Wyprzedzanie powinno odbywać się po stronie przeciwnej do tej,
która odpowiada kierunkowi ruchu.
b) Jednakże wyprzedzanie powinno się odbywać po stronie odpowiadającej
kierunkowi ruchu, gdy kierujący, który jest wyprzedzany, po
zasygnalizowaniu swojego zamiaru skręcenia na stronę jezdni przeciwną do
tej, która odpowiada kierunkowi ruchu, skierował swój pojazd lub
zwierzęta w tę stronę w celu wjazdu na inną drogę, wjazdu do przydrożnej
posiadłości lub zatrzymania się na tej stronie.
2. Przed wyprzedzeniem każdy kierujący, nie naruszając postanowień
artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 14 niniejszej konwencji, powinien upewnić
się:
a) że żaden kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął manewru wyprzedzenia go;
b) że kierujący jadący przed nim na tym samym pasie ruchu nie
zasygnalizował swego zamiaru wyprzedzenia innego pojazdu;
c) że pas ruchu, który zamierza zająć, jest wolny na wystarczającej
długości, tak aby - uwzględniając różnicę między szybkością swego
pojazdu w czasie wyprzedzania a szybkością wyprzedzanych użytkowników
drogi - jego manewr nie stwarzał niebezpieczeństwa lub utrudnienia ruchu
z przeciwnego kierunku;
d) że będzie mógł zająć pozycję określoną w artykule 10 ustępie 3
niniejszej konwencji bez przeszkadzania wyprzedzanemu użytkownikowi lub
wyprzedzanym użytkownikom drogi, z wyjątkiem przypadku, gdy korzysta z
pasa ruchu zamkniętego dla ruchu z przeciwnego kierunku.
3. Stosownie do postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu na jezdniach
dwukierunkowych wyprzedzanie jest zabronione, w szczególności przy
zbliżaniu się do wierzchołka wzniesienia oraz jeżeli widoczność jest
niedostateczna i na zakrętach, chyba że w tych miejscach pasy ruchu są
wyznaczone podłużnymi znakami na jezdni i wyprzedzanie jest wykonywane
bez opuszczania pasów ruchu, na które wjazd z przeciwnego kierunku jest
zabroniony.
4. Podczas wyprzedzania każdy kierujący powinien pozostawić z boku
dostatecznie szeroki odstęp od wyprzedzanego użytkownika lub
użytkowników drogi.
5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia nowego
manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie narazi
na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi za nim -
pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
b) 11 Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą nie
stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do kierujących
pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny ciężar
przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa szybkość
konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.
6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
b) 12 kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej krawędzi
jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu tylko w
celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju, z
wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu 5
lit. b) niniejszego artykułu.
7. Jeżeli pasy ruchu są wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi,
zabrania się kierującym - jazdy w taki sposób, aby te linie znajdowały
się pomiędzy kołami w czasie jazdy w rzędzie opisanej w ust. 5 i 6
niniejszego artykułu.
8. Nie naruszając postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu oraz innych
ograniczeń dotyczących wyprzedzania na skrzyżowaniach i przejazdach
kolejowych, które Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
wprowadzić, żaden kierujący nie powinien wyprzedzać pojazdu innego niż
dwukołowy rower, dwukołowy motorower lub dwukołowy motocykl bez bocznego
wózka:
a) bezpośrednio przed skrzyżowaniem lub na skrzyżowaniu innym niż
skrzyżowanie z ruchem okrężnym, z wyjątkiem przypadku:
I) przewidzianego w ustępie 1 lit. b) niniejszego artykułu;
II) gdy droga, po której porusza się wyprzedzający, ma pierwszeństwo na
skrzyżowaniu;
III) gdy ruch na skrzyżowaniu jest kierowany przez funkcjonariusza
kierującego ruchem drogowym lub przez sygnały świetlne ruchu;
b) 13 bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi lub na przejazdach
kolejowych bez zapór i półzapór, z wyjątkiem przypadków, kiedy ruch
drogowy jest w tych miejscach regulowany sygnalizacją świetlną ruchu,
używaną na skrzyżowaniach.
9. Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
przejścia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym przejściem,
lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością umożliwiającą
natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na
przejściu. Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom lub ich
organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w określonej
odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia surowszych wymagań na
kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać inny pojazd zatrzymany
bezpośrednio przed przejściem.
10. Każdy kierujący, który stwierdzi, że kierujący jadący za nim
zamierza go wyprzedzić, powinien - z wyjątkiem przypadku przewidzianego
w artykule 16 ustępie 1 litera b) niniejszej konwencji - trzymać się
blisko krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu oraz nie powinien
zwiększać szybkości. Jeżeli niedostateczna szerokość jezdni, jej profil
lub stan w połączeniu z natężeniem ruchu z przeciwnego kierunku nie
pozwalają na wyprzedzanie bez trudu i bez narażenia na niebezpieczeństwo
pojazdu powolnego lub zajmującego dużo miejsca albo zobowiązanego do
przestrzegania ograniczonej szybkości, kierujący takim pojazdem powinien
zmniejszyć szybkość oraz w razie potrzeby usunąć się możliwie
najbardziej na bok w celu umożliwienia wyprzedzenia go przez pojazdy
jadące za nim.
11. a) Umawiające się Strony lub organy terenowe mogą na jezdniach o
ruchu jednokierunkowym i na jezdniach o ruchu dwukierunkowym, jeżeli co
najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym i trzy pasy ruchu poza
tym obszarem są przeznaczone dla ruchu w tym samym kierunku i są
wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi:
I) zezwolić pojazdom jadącym jednym pasem ruchu na wyprzedzanie po
stronie odpowiadającej kierunkowi ruchu pojazdów jadących innym pasem
ruchu oraz
II) nie stosować postanowień artykułu 10 ustępu 3 niniejszej konwencji,
pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich postanowień ograniczających
możliwość zmiany pasów ruchu;
b) w przypadku wymienionym pod literą a) niniejszego ustępu przewidziany
sposób prowadzenia pojazdów będzie uważany za nie stanowiący
wyprzedzania w rozumieniu niniejszej konwencji; jednakże postanowienia
ustępu 9 niniejszego artykułu zachowują moc.
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
28. Data: 2024-12-30 10:40:06
Temat: Re: zasniecie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-12-2024 o 09:26, Akarm pisze:
> wskaż, w
> którym miejscu tam jest napisane, że wyprzedzanie nie jest
> przejeżdżaniem obok innego uczestnika ruchu:
Nie było takiej tezy, nie manipuluj.
HINT: Naucz się czytać ze zrozumieniem, albo zapytaj kogoś kto to potrafi.
Właściwy przepis udało Ci się znaleźć.
> a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
> pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
> nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
-
29. Data: 2024-12-30 15:39:10
Temat: Re: zasniecie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 30 Dec 2024 10:40:06 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 30-12-2024 o 09:26, Akarm pisze:
>> wskaż, w
>> którym miejscu tam jest napisane, że wyprzedzanie nie jest
>> przejeżdżaniem obok innego uczestnika ruchu:
>
> Nie było takiej tezy, nie manipuluj.
>
> HINT: Naucz się czytać ze zrozumieniem, albo zapytaj kogoś kto to potrafi.
>
> Właściwy przepis udało Ci się znaleźć.
>
>> a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
>> pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
>> nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
Ale sie nie stosuje do sytuacji z filmu, no i stosuje sie w niniejszym
artykule :-)
J.