-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.79.184.146.238
.ipv4.supernova.orange.pl!not-for-mail
From: Akarm <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zasniecie
Date: Mon, 30 Dec 2024 09:26:21 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vktlfg$vhb$1@news.chmurka.net>
References: <4z70nz9tmbxk$.8n1eqa8o2yj$.dlg@40tude.net>
<vklv4a$3bpr6$1@news.icm.edu.pl> <vkot9o$r25$1@news.chmurka.net>
<vkp183$3gji8$1@news.icm.edu.pl> <vkp8j3$4o5$1@news.chmurka.net>
<vkqvru$mk2$1@news.chmurka.net> <vks3hb$kqu$1@news.chmurka.net>
<vktiqp$to5$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 30 Dec 2024 08:26:24 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Akarm";
posting-host="79.184.146.238.ipv4.supernova.orange.pl:79.184.146.238";
logging-data="32299";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:pd3XcbAaj1lu9flb5fQdWIxtDHI=
sha256:Q6mkCWM50wmRroz6gdrkqTQcYVfGIgYRQ3Yw7Zzgo8o=
sha1:9oGUzqOeAbJfTsJF8KT3f47hUR8=
sha256:PbcqnpWbLp9WDOIHr0hee4D+xZpnNsKV3FXwh/xU0Yk=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vktiqp$to5$1@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727386
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.12.2024 o 08:41, Cavallino pisze:
> W dniu 29-12-2024 o 19:14, Akarm pisze:
>
>>
>> Nie do wiary! Nie spodziewałem się, że ktoś może twierdzić, że
>> definicja wyprzedzania jest niezgodna z jakąś konwencją.
>> Buahaha!
>> To na czym polega wyprzedzanie, możesz przedstawić definicję z tej
>> konwencji?
>
> Poszukaj sobie w archiwum, było ze 100 razy cytowane.
> A jeszcze prościej użyj googla.
> I koniecznie zrób to zanim zaczniesz wypowiadać się na tematy, o których
> podstawach nie masz pojęcia.
> Ten temat jest przedyskutowany od góry do dołu, nie ma w nim nic do
> dodania.
> EOD
Nie znalazłem nic w archiwum, być może nie potrafię szukać. Ale zacytuję
cały zapis Konwencji Wiedeńskiej, dotyczący wyprzedzania i wskaż, w
którym miejscu tam jest napisane, że wyprzedzanie nie jest
przejeżdżaniem obok innego uczestnika ruchu:
Artykuł 11
Wyprzedzanie i jazda w rzędzie
1. a) Wyprzedzanie powinno odbywać się po stronie przeciwnej do tej,
która odpowiada kierunkowi ruchu.
b) Jednakże wyprzedzanie powinno się odbywać po stronie odpowiadającej
kierunkowi ruchu, gdy kierujący, który jest wyprzedzany, po
zasygnalizowaniu swojego zamiaru skręcenia na stronę jezdni przeciwną do
tej, która odpowiada kierunkowi ruchu, skierował swój pojazd lub
zwierzęta w tę stronę w celu wjazdu na inną drogę, wjazdu do przydrożnej
posiadłości lub zatrzymania się na tej stronie.
2. Przed wyprzedzeniem każdy kierujący, nie naruszając postanowień
artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 14 niniejszej konwencji, powinien upewnić
się:
a) że żaden kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął manewru wyprzedzenia go;
b) że kierujący jadący przed nim na tym samym pasie ruchu nie
zasygnalizował swego zamiaru wyprzedzenia innego pojazdu;
c) że pas ruchu, który zamierza zająć, jest wolny na wystarczającej
długości, tak aby - uwzględniając różnicę między szybkością swego
pojazdu w czasie wyprzedzania a szybkością wyprzedzanych użytkowników
drogi - jego manewr nie stwarzał niebezpieczeństwa lub utrudnienia ruchu
z przeciwnego kierunku;
d) że będzie mógł zająć pozycję określoną w artykule 10 ustępie 3
niniejszej konwencji bez przeszkadzania wyprzedzanemu użytkownikowi lub
wyprzedzanym użytkownikom drogi, z wyjątkiem przypadku, gdy korzysta z
pasa ruchu zamkniętego dla ruchu z przeciwnego kierunku.
3. Stosownie do postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu na jezdniach
dwukierunkowych wyprzedzanie jest zabronione, w szczególności przy
zbliżaniu się do wierzchołka wzniesienia oraz jeżeli widoczność jest
niedostateczna i na zakrętach, chyba że w tych miejscach pasy ruchu są
wyznaczone podłużnymi znakami na jezdni i wyprzedzanie jest wykonywane
bez opuszczania pasów ruchu, na które wjazd z przeciwnego kierunku jest
zabroniony.
4. Podczas wyprzedzania każdy kierujący powinien pozostawić z boku
dostatecznie szeroki odstęp od wyprzedzanego użytkownika lub
użytkowników drogi.
5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia nowego
manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie narazi
na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi za nim -
pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
b) 11 Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą nie
stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do kierujących
pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny ciężar
przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa szybkość
konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.
6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
b) 12 kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej krawędzi
jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu tylko w
celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju, z
wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu 5
lit. b) niniejszego artykułu.
7. Jeżeli pasy ruchu są wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi,
zabrania się kierującym - jazdy w taki sposób, aby te linie znajdowały
się pomiędzy kołami w czasie jazdy w rzędzie opisanej w ust. 5 i 6
niniejszego artykułu.
8. Nie naruszając postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu oraz innych
ograniczeń dotyczących wyprzedzania na skrzyżowaniach i przejazdach
kolejowych, które Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
wprowadzić, żaden kierujący nie powinien wyprzedzać pojazdu innego niż
dwukołowy rower, dwukołowy motorower lub dwukołowy motocykl bez bocznego
wózka:
a) bezpośrednio przed skrzyżowaniem lub na skrzyżowaniu innym niż
skrzyżowanie z ruchem okrężnym, z wyjątkiem przypadku:
I) przewidzianego w ustępie 1 lit. b) niniejszego artykułu;
II) gdy droga, po której porusza się wyprzedzający, ma pierwszeństwo na
skrzyżowaniu;
III) gdy ruch na skrzyżowaniu jest kierowany przez funkcjonariusza
kierującego ruchem drogowym lub przez sygnały świetlne ruchu;
b) 13 bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi lub na przejazdach
kolejowych bez zapór i półzapór, z wyjątkiem przypadków, kiedy ruch
drogowy jest w tych miejscach regulowany sygnalizacją świetlną ruchu,
używaną na skrzyżowaniach.
9. Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
przejścia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym przejściem,
lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością umożliwiającą
natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na
przejściu. Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom lub ich
organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w określonej
odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia surowszych wymagań na
kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać inny pojazd zatrzymany
bezpośrednio przed przejściem.
10. Każdy kierujący, który stwierdzi, że kierujący jadący za nim
zamierza go wyprzedzić, powinien - z wyjątkiem przypadku przewidzianego
w artykule 16 ustępie 1 litera b) niniejszej konwencji - trzymać się
blisko krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu oraz nie powinien
zwiększać szybkości. Jeżeli niedostateczna szerokość jezdni, jej profil
lub stan w połączeniu z natężeniem ruchu z przeciwnego kierunku nie
pozwalają na wyprzedzanie bez trudu i bez narażenia na niebezpieczeństwo
pojazdu powolnego lub zajmującego dużo miejsca albo zobowiązanego do
przestrzegania ograniczonej szybkości, kierujący takim pojazdem powinien
zmniejszyć szybkość oraz w razie potrzeby usunąć się możliwie
najbardziej na bok w celu umożliwienia wyprzedzenia go przez pojazdy
jadące za nim.
11. a) Umawiające się Strony lub organy terenowe mogą na jezdniach o
ruchu jednokierunkowym i na jezdniach o ruchu dwukierunkowym, jeżeli co
najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym i trzy pasy ruchu poza
tym obszarem są przeznaczone dla ruchu w tym samym kierunku i są
wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi:
I) zezwolić pojazdom jadącym jednym pasem ruchu na wyprzedzanie po
stronie odpowiadającej kierunkowi ruchu pojazdów jadących innym pasem
ruchu oraz
II) nie stosować postanowień artykułu 10 ustępu 3 niniejszej konwencji,
pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich postanowień ograniczających
możliwość zmiany pasów ruchu;
b) w przypadku wymienionym pod literą a) niniejszego ustępu przewidziany
sposób prowadzenia pojazdów będzie uważany za nie stanowiący
wyprzedzania w rozumieniu niniejszej konwencji; jednakże postanowienia
ustępu 9 niniejszego artykułu zachowują moc.
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.24 10:40 Cavallino
- 30.12.24 15:39 J.F
- 12.01.25 18:24 r...@k...pl
- 13.01.25 07:33 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo