eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzasniecieRe: zasniecie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.79.184.146.238
    .ipv4.supernova.orange.pl!not-for-mail
    From: Akarm <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zasniecie
    Date: Mon, 30 Dec 2024 09:26:21 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vktlfg$vhb$1@news.chmurka.net>
    References: <4z70nz9tmbxk$.8n1eqa8o2yj$.dlg@40tude.net>
    <vklv4a$3bpr6$1@news.icm.edu.pl> <vkot9o$r25$1@news.chmurka.net>
    <vkp183$3gji8$1@news.icm.edu.pl> <vkp8j3$4o5$1@news.chmurka.net>
    <vkqvru$mk2$1@news.chmurka.net> <vks3hb$kqu$1@news.chmurka.net>
    <vktiqp$to5$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 30 Dec 2024 08:26:24 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Akarm";
    posting-host="79.184.146.238.ipv4.supernova.orange.pl:79.184.146.238";
    logging-data="32299";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:pd3XcbAaj1lu9flb5fQdWIxtDHI=
    sha256:Q6mkCWM50wmRroz6gdrkqTQcYVfGIgYRQ3Yw7Zzgo8o=
    sha1:9oGUzqOeAbJfTsJF8KT3f47hUR8=
    sha256:PbcqnpWbLp9WDOIHr0hee4D+xZpnNsKV3FXwh/xU0Yk=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vktiqp$to5$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727386
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30.12.2024 o 08:41, Cavallino pisze:
    > W dniu 29-12-2024 o 19:14, Akarm pisze:
    >
    >>
    >> Nie do wiary! Nie spodziewałem się, że ktoś może twierdzić, że
    >> definicja wyprzedzania jest niezgodna z jakąś konwencją.
    >> Buahaha!
    >> To na czym polega wyprzedzanie, możesz przedstawić definicję z tej
    >> konwencji?
    >
    > Poszukaj sobie w archiwum, było ze 100 razy cytowane.
    > A jeszcze prościej użyj googla.
    > I koniecznie zrób to zanim zaczniesz wypowiadać się na tematy, o których
    > podstawach nie masz pojęcia.
    > Ten temat jest przedyskutowany od góry do dołu, nie ma w nim nic do
    > dodania.
    > EOD

    Nie znalazłem nic w archiwum, być może nie potrafię szukać. Ale zacytuję
    cały zapis Konwencji Wiedeńskiej, dotyczący wyprzedzania i wskaż, w
    którym miejscu tam jest napisane, że wyprzedzanie nie jest
    przejeżdżaniem obok innego uczestnika ruchu:

    Artykuł 11
    Wyprzedzanie i jazda w rzędzie

    1. a) Wyprzedzanie powinno odbywać się po stronie przeciwnej do tej,
    która odpowiada kierunkowi ruchu.
    b) Jednakże wyprzedzanie powinno się odbywać po stronie odpowiadającej
    kierunkowi ruchu, gdy kierujący, który jest wyprzedzany, po
    zasygnalizowaniu swojego zamiaru skręcenia na stronę jezdni przeciwną do
    tej, która odpowiada kierunkowi ruchu, skierował swój pojazd lub
    zwierzęta w tę stronę w celu wjazdu na inną drogę, wjazdu do przydrożnej
    posiadłości lub zatrzymania się na tej stronie.

    2. Przed wyprzedzeniem każdy kierujący, nie naruszając postanowień
    artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 14 niniejszej konwencji, powinien upewnić
    się:
    a) że żaden kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął manewru wyprzedzenia go;
    b) że kierujący jadący przed nim na tym samym pasie ruchu nie
    zasygnalizował swego zamiaru wyprzedzenia innego pojazdu;
    c) że pas ruchu, który zamierza zająć, jest wolny na wystarczającej
    długości, tak aby - uwzględniając różnicę między szybkością swego
    pojazdu w czasie wyprzedzania a szybkością wyprzedzanych użytkowników
    drogi - jego manewr nie stwarzał niebezpieczeństwa lub utrudnienia ruchu
    z przeciwnego kierunku;
    d) że będzie mógł zająć pozycję określoną w artykule 10 ustępie 3
    niniejszej konwencji bez przeszkadzania wyprzedzanemu użytkownikowi lub
    wyprzedzanym użytkownikom drogi, z wyjątkiem przypadku, gdy korzysta z
    pasa ruchu zamkniętego dla ruchu z przeciwnego kierunku.

    3. Stosownie do postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu na jezdniach
    dwukierunkowych wyprzedzanie jest zabronione, w szczególności przy
    zbliżaniu się do wierzchołka wzniesienia oraz jeżeli widoczność jest
    niedostateczna i na zakrętach, chyba że w tych miejscach pasy ruchu są
    wyznaczone podłużnymi znakami na jezdni i wyprzedzanie jest wykonywane
    bez opuszczania pasów ruchu, na które wjazd z przeciwnego kierunku jest
    zabroniony.

    4. Podczas wyprzedzania każdy kierujący powinien pozostawić z boku
    dostatecznie szeroki odstęp od wyprzedzanego użytkownika lub
    użytkowników drogi.

    5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
    ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia nowego
    manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
    określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
    wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie narazi
    na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi za nim -
    pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
    b) 11 Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą nie
    stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
    motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
    samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do kierujących
    pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny ciężar
    przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa szybkość
    konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.

    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
    szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
    b) 12 kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej krawędzi
    jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu tylko w
    celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju, z
    wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
    ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu 5
    lit. b) niniejszego artykułu.

    7. Jeżeli pasy ruchu są wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi,
    zabrania się kierującym - jazdy w taki sposób, aby te linie znajdowały
    się pomiędzy kołami w czasie jazdy w rzędzie opisanej w ust. 5 i 6
    niniejszego artykułu.

    8. Nie naruszając postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu oraz innych
    ograniczeń dotyczących wyprzedzania na skrzyżowaniach i przejazdach
    kolejowych, które Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
    wprowadzić, żaden kierujący nie powinien wyprzedzać pojazdu innego niż
    dwukołowy rower, dwukołowy motorower lub dwukołowy motocykl bez bocznego
    wózka:
    a) bezpośrednio przed skrzyżowaniem lub na skrzyżowaniu innym niż
    skrzyżowanie z ruchem okrężnym, z wyjątkiem przypadku:
    I) przewidzianego w ustępie 1 lit. b) niniejszego artykułu;
    II) gdy droga, po której porusza się wyprzedzający, ma pierwszeństwo na
    skrzyżowaniu;
    III) gdy ruch na skrzyżowaniu jest kierowany przez funkcjonariusza
    kierującego ruchem drogowym lub przez sygnały świetlne ruchu;
    b) 13 bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi lub na przejazdach
    kolejowych bez zapór i półzapór, z wyjątkiem przypadków, kiedy ruch
    drogowy jest w tych miejscach regulowany sygnalizacją świetlną ruchu,
    używaną na skrzyżowaniach.

    9. Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    przejścia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
    jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym przejściem,
    lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością umożliwiającą
    natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na
    przejściu. Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
    interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom lub ich
    organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w określonej
    odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia surowszych wymagań na
    kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać inny pojazd zatrzymany
    bezpośrednio przed przejściem.

    10. Każdy kierujący, który stwierdzi, że kierujący jadący za nim
    zamierza go wyprzedzić, powinien - z wyjątkiem przypadku przewidzianego
    w artykule 16 ustępie 1 litera b) niniejszej konwencji - trzymać się
    blisko krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu oraz nie powinien
    zwiększać szybkości. Jeżeli niedostateczna szerokość jezdni, jej profil
    lub stan w połączeniu z natężeniem ruchu z przeciwnego kierunku nie
    pozwalają na wyprzedzanie bez trudu i bez narażenia na niebezpieczeństwo
    pojazdu powolnego lub zajmującego dużo miejsca albo zobowiązanego do
    przestrzegania ograniczonej szybkości, kierujący takim pojazdem powinien
    zmniejszyć szybkość oraz w razie potrzeby usunąć się możliwie
    najbardziej na bok w celu umożliwienia wyprzedzenia go przez pojazdy
    jadące za nim.

    11. a) Umawiające się Strony lub organy terenowe mogą na jezdniach o
    ruchu jednokierunkowym i na jezdniach o ruchu dwukierunkowym, jeżeli co
    najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym i trzy pasy ruchu poza
    tym obszarem są przeznaczone dla ruchu w tym samym kierunku i są
    wyznaczone na jezdni liniami podłużnymi:
    I) zezwolić pojazdom jadącym jednym pasem ruchu na wyprzedzanie po
    stronie odpowiadającej kierunkowi ruchu pojazdów jadących innym pasem
    ruchu oraz
    II) nie stosować postanowień artykułu 10 ustępu 3 niniejszej konwencji,
    pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich postanowień ograniczających
    możliwość zmiany pasów ruchu;
    b) w przypadku wymienionym pod literą a) niniejszego ustępu przewidziany
    sposób prowadzenia pojazdów będzie uważany za nie stanowiący
    wyprzedzania w rozumieniu niniejszej konwencji; jednakże postanowienia
    ustępu 9 niniejszego artykułu zachowują moc.

    --
    -
    Akarm
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: