  • Data: 2009-10-15 17:00:32
    Temat: Re: zasilanie awaryjne na 1.5V (pobor pradu jak w AA)
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hb7ev0$lm9$1@news.vectranet.pl...
    > Witam,
    > Jaki jest najprostszy sposob wykonania zasilania awaryjnego do urzadzenia
    > zasilanego bateria AA? urzadzenie bedzie chodzic 24h/dobe,

    > a moze macie inne prostsze/gotowe rozwiazanie?

    Nie wiem czy urządzenie może być zasilane akumulatorkiem AA, jeżeli tak to:
    bezpośrednio do akumulatorka podłączamu zasilacz (teoretycznie o dowolnym
    napięciu) dający stały prąd. Prąd ustawiamy nieco większy niż pobiera
    włączone urządzenie.
    Po dwóch trzech latach akumulatorek będzie do wymiany.
    Można trochę przedłużyć jego żywotność dokładając równolegle diodę zenera o
    napięciu 1,42V (nie jest to do kupienia, trzeba samemu poskładać). Według
    mnie nie warte zachodu.

    W praktyce: dowolny zasilacz wtyczkowy z dołożoną diodą i rezystorem.

    --
    Desoft