  • 21. Data: 2009-03-23 16:23:52
    Temat: Re: zasilanie 12V i 9V
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    news:slrngsfcud.ter.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Ja mam kilka podobnych urządzeń zasilanych z zasilacza w komputerze.
    > Jest lepiej niż było przedtem, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom entropii
    > wśród kabli. Ale ja to nigdy szczęśia nie miałem, to pewnie dlatego.

    jednostkowy przypadek :)
    a może dlatego, że "podobnych urządzeń" a nie jedno AC inne DC jedno na 9V
    drugie na 12, z masą na złączu/ach, bez masy na złączu itp

    e.

  • 22. Data: 2009-03-23 16:40:52
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Akurat jedno z nich było AC. (Już nie jest, bo to był modem telefoniczny,
    > całkiem dzisiaj nieprzydatny, a nie dlatego, że się spaliło.)

    Akurat kiedyś była potrzeba zasilenia modemu telefonicznego AC z DC i
    niestety d.., bo z AC było wytwarzane m.in. -12V do RS232. Sam wiesz, że
    takie wspólne zasilanie jako koncepcja brzmi ładnie ale wyjść może różnie.
    Uważam, że sam fakt walania się za szafą kilku zasilaczy nie jest dobrym
    pretekstem do zepsucia czegoś co przynajmniej działało :)

    e.

  • 23. Data: 2009-03-23 18:28:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > Akurat kiedyś była potrzeba zasilenia modemu telefonicznego AC z DC
    > i niestety d.., bo z AC było wytwarzane m.in. -12V do RS232.

    Mój widać był z tych lepszych, bo działał.

> [...]
    > ale wyjść może różnie. Uważam, że sam fakt walania się za szafą
    > kilku zasilaczy nie jest dobrym pretekstem do zepsucia czegoś co

    Uważam, że fakt istnienia bałaganu i plątaniny przewodów jest dobrym
    pretekstem do zrobienia porządku, a przynajmniej zastanowienia się
    nad tym. Koncepcja brzmi na tyle ładnie, że byłbym skłonny nawet do
    poniesienia pewnych strat w sprzęcie, byle dała się ona zrealizować.
    Ale nie było mi to dane -- nigdy mi się nic nie zepsuło od zmiany
    zasilacza.

    Teraz zresztą często tak się robi, że wiele urządzeń sieciowych
    (routery, switche, accespointy, kamery itp), nawet gdy są rozproszone
    na znacznym obszarze, zasila się z jednego centralnego zasilacza.
    Nie wykluczam nawet, że ci co projektowali mostki prostownicze na
    wejściach takich urządzeń, mieli na uwadze zabezpieczenie przed
    omyłkową zamianą przewodów w skrętce.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2009-03-23 22:22:32
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > poniesienia pewnych strat w sprzęcie, byle dała się ona zrealizować.
    > Ale nie było mi to dane -- nigdy mi się nic nie zepsuło od zmiany

    A nie prosciej jest np. zamiast 2 routerkow, AP i switcha kupic jedno
    urzadzenie posiadajace te wszystkie funkcjonalnosci? Ew. zostawic drugi
    switch jesli potrzebujesz duzo portow.

    > Teraz zresztą często tak się robi, że wiele urządzeń sieciowych
    > (routery, switche, accespointy, kamery itp), nawet gdy są rozproszone
    > na znacznym obszarze, zasila się z jednego centralnego zasilacza.

    To sie nazywa PoE i nie stosuje sie tego, zeby pozbyc sie zasilacza,
    lecz zeby moc zasilic sprzet tam gdzie nie ma dostepu do pradu.
    Oczywiscie ma to pewne dodatkowe zalety.

    > Nie wykluczam nawet, że ci co projektowali mostki prostownicze na
    > wejściach takich urządzeń, mieli na uwadze zabezpieczenie przed
    > omyłkową zamianą przewodów w skrętce.

    Jesli chodzi to te switche, AP itd. to smialo mozesz to zasilic np. z
    12V, wszyastkie jakie widzialem mialy w srodku przetwornice robiaca
    potrzebne zasilanie.

  • 25. Data: 2009-03-24 00:34:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    T.M.F. napisało:

    > A nie prosciej jest np. zamiast 2 routerkow, AP i switcha kupic jedno
    > urzadzenie posiadajace te wszystkie funkcjonalnosci? Ew. zostawic drugi
    > switch jesli potrzebujesz duzo portow.

    Prościej. A nawet taniej -- biorąc pod uwagę wartość zużywanej energii,
    która od jakiegoś czasu zrobiła się znacząca. Ale w ten sposób nie da
    się rozwiązać wszystkich problemów. Trudno będzie na przykład znaleźć
    switch czy router z wbudowaną kamerą, o której pisał wątkotwórca.
    Podejrzewam też, że nawet z urządzeniem zastępującym dwa routery może
    być problem. Jeśli nawet mamy już wszystko w jednej skrzynce, to dlaczego
    nie skorzystać z jej zasilacza do zasilenia wzmacniacza antenowego na
    dachu? O tym też było w pytaniu.

    > To sie nazywa PoE i nie stosuje sie tego, zeby pozbyc sie zasilacza,
    > lecz zeby moc zasilic sprzet tam gdzie nie ma dostepu do pradu.
    > Oczywiscie ma to pewne dodatkowe zalety.

    No właśnie: dodatkowe. Główną dodatkową zaletą jest przełamanie pewnej
    mentalnej bariery. Jak już ktoś zrobi PoE do zasilenia kilku urządzeń,
    "tam gdzie nie ma dostepu do pradu", to na ogół puka się w czoło i mówi
    sobie: a na jaką cholerę mi tyle tych zasilaczy wpiętych w listwę obok
    siebie? A dalej już jest z górki. Z tym myśleniem.

    > Jesli chodzi to te switche, AP itd. to smialo mozesz to zasilic np. z
    > 12V, wszyastkie jakie widzialem mialy w srodku przetwornice robiaca
    > potrzebne zasilanie.

    Święte słowa. I napięcie zasilające może się zmieniać w dość szerokich
    granicach, i kierunek prądu może być dowolny. Tak bywa w porządnie
    skonstruowanym sprzęcie.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2009-03-24 06:22:58
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Zbych denied rebel lies:

    > Czyli sqrt(2) = 1? Odważne założenie.

    A nie wiem - może bc sobie zaokrąglił? Nie sprawdziłem (:)

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|This is the face that stones you cold
    (::) (::)|

  • 27. Data: 2009-03-24 06:52:09
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    > Właśnie błąd.
    > Najpierw obliczyć wartość szczytową a dopiero później odjąć napięcie
    > przewodzenia diod.

    A skoro tak to przepraszam, szczerze mówiąc nigdy sie nie spotkałem z tym,
    że tak to sie właśnie liczy.
    Elektronika to w moim przypadku tylko hobby, aczkolwiek ostatnio to i z tym
    problem, a szkoda. Moze kiedys będzie jeszcze troche czasu zeby się pobawić.

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 28. Data: 2009-03-24 09:12:19
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 24 Mar 2009 07:22:58 +0100, MoonWolf napisał:
    > Zbych denied rebel lies:

    > A nie wiem - może bc sobie zaokrąglił? Nie sprawdziłem (:)

    echo "(9-1.4) * sqrt(2)" | bc -l

    Będzie lepiej :-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB